کد خبر: ۶۷۸۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

مرگ ۲۳۰ هزار کرونایی در آمریکا برای پسر ترامپ "هیچ" است

پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد تا آمار مرگ و میر روزانه کووید ۱۹ در آمریکا را کم اهمیت جلوه دهد اما به اشتباه ادعا کرد که این آمار "تقریبا هیچی" نیست.
مرگ ۲۳۰ هزار کرونایی در آمریکا برای پسر ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

 همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان آن در آمریکا، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به شبکه فاکس نیوز گفت: این آمار تقریبا هیچی نیست چرا که ما آن را تحت کنترل داریم. ما کاملا عملکرد این ویروس و درمان آن را شناسایی کرده‌ایم. ما داروهایی برای مقابله با آن داریم. اگر به صفحه اینستاگرام من نگاهی بیاندازید می‌بینید که این آمار تلفات تقریبا هیچی نیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این ادعای دونالد ترامپ جونیور در حالی مطرح شد که رئیس جمهور آمریکا با چالش سخت و جدی از سوی جو بایدن، رقیب دموکراتش رو به روست؛ فردی که در نظرسنجی‌های سراسری از جمله نظرسنجی‌ها در اکثر ایالت‌های مهم نسبت به ترامپ پیشتاز است.

به طور کلی بایدن و دموکرات‌ها عملکرد ترامپ در مدیریت پاندمی کرونا را زیر سول برده و به همین خاطر وی را فاقد صلاحیت برای دور دوم ریاست جمهوری می‌دانند.

براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا در روز پنجشنبه رکورد زد و به ۹۷۱ مورد رسید. البته این آمار کمتر از آمار ۲۰۰۰ مورد در روز در آوریل سال جاری میلادی است اما همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود. آمریکا روز پنجشنبه تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ۸۸ هزار و ۵۲۱ تن گزارش داد.

براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، به طور کلی در آمریکا بیش از ۲۳۰ هزار تن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۹ میلیون تن به این بیماری مبتلا شده‌اند. آمریکا از نظر شمار قربانیان کرونا همچنان در جایگاه نخست جهان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین