کد خبر: ۶۷۸۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

وزیر کشور خبر داد: اجرای طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع

وزیر کشور از اجرای طرح غربالگری و تشخیص به صورت وسیع خبر داد و گفت: این موضوع باید در اولویت قرار گیرد و تمامی دستگاهها باید به وزارت بهداشت کمک کنند.
وزیر کشور خبر داد: اجرای طرح غربالگری کرونا به صورت وسیع
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بحث نحوه اجرای مصوبات مطرح است. ما باید هم منطقه ای و هم محله‌ای مصوبات را اجرا کنیم. استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می توانند در هر استان و شهرستان در این حوزه کمک کنند. در محلات از نیروی انتظامی استفاده کردیم و موفق بود هاست و باید از هلال احمر نیز کمک بگیریم.
وی افزود: چندین بار تاکید شده است که وزارت صمت متولی موضوع کمبود ماسک است و بر خلاف اعلام مسئولان هنوز در برخی از مناطق دسترسی به ماسک سخت است لذا باید وزارت صمت و بهداشت به این موضوع ورود پیدا کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته گزارش تمام اقدامات باید به قرارگاه ارسال شود تا نقاط ضعف را احصاء کنیم. اجرای طرح غربالگری و تشخیص باید به صورت وسیع در اولویت قرار گیرد و تمام دستگاهها به وزارت بهداشت کمک کنند و دادستان نیز باید ضمانت اجرایی آن را بدهد.
وزیر کشور تاکید کرد: باید بتوانیم هر کسی که به ویروس کرونا مبتلا می شود را ردیابی کنیم و افراد مرتبط با او را شناسایی و از لحاظ بیماری تحت نظر قرار دهیم. دامنه غربالگری وسیع می شود و از این که آمار ابتلا افزایش پیدا می کند نباید نگران باشیم. چرا که وقتی زود بتوانیم مبتلایان را شناسایی کنیم آمار فوتی ما کاهش پیدا می کند.
رحمانی فضلی در بخش پایانی به موضوع شاخص آلودگی هوا و ارتباط آن با شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی‌ها اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت باید با همکاری سازمان محیط زیست این ارتباط را شناسایی کنند تا شاخص‌های تعطیلی ما بر اساس آن تغییر کند. استانداران و فرمانداران متناسب با سیاست ها باید عمل کنند و اختیاراتی در چارچوب قانون داده خواهد شد.
وی ادامه داد: ما از ایجاد ساختار جدید و وسیع باید پرهیز کنیم. دستگاههای اجرایی باید وظایف خود را عمل کنند و کمیته ها و دستگاههای اجرایی نیز باید مصوبات را با جدیت پیگیری کنند. لذا درخواست می کنم با پیگیری مصوبات در جهت کاهش تعداد بستری ها و مبتلایان گام برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
خانم من بیمار بود توی ماهشهر حتی یکبار هم از بیمارستان تماس نگرفتن که کجایی و چی میکنی.خودش ۲هفته توی اتاق قرنطینه بود تا بهتر شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین