کد خبر: ۶۷۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

فرماندار: هرگونه مراسم در کرمانشاه ممنوع شد

فرماندار کرمانشاه حضور در مراسم‌ جشن و عزا را یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به کرونا دانست و گفت: همه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند با کمک نیروهای امنیتی از برگزاری چنین آیین‌هایی جلوگیری کنند.
فرماندار: هرگونه مراسم در کرمانشاه ممنوع شد
آفتاب‌‌نیوز :

فضل‌الله رنجبر با اشاره به اینکه وضعیت کرمانشاه همچنان قرمز است، افزود: شرایط خوبی نداریم و از همه مردم خواهش می‌کنیم از ترددهای غیرضروری و حضور در آیین ها و تجمعات خودداری کنند و بر این اساس چاپ اعلامیه همراه با دعوت را ممنوع و با خاطیان برخورد می‌کنیم.

وی عامل اصلی قطع زنجیره کرونا را رفتار خود مردم دانست و اظهارداشت: این ویروس تا مدت‌ها با ما خواهد بود و مردم هم باید چگونگی رفتار با آن، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده را ماسک را یاد بگیرند چون اگر یک نفر رعایت نکند چندین نفر را آلوده می‌کند.

رنجبر با اشاره به اینکه همه باید این شرایط ویژه را درک کنند ادامه داد: متاسفانه عده‌ای حساسیت موضوع را درک نکرده‌اند ولی اگر مردم برای مدت کوتاهی تحمل‌ کنند و از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و ماسک بزنند، می‌توانیم زنجیره انتشار این ویروس را قطع کنیم.

فرماندار کرمانشاه تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان را هشداری جدی برای مردم عنوان کرد و گفت: اگر مردم قوانین و مقررات را رعایت نکنند بیماران را باید در بیمارستان‌های صحرایی بستری کنیم که با توجه به روزهای سردی که پیش رو داریم اصلا شرایط خوبی نخواهد داشت و امیدواریم که مردم این شرایط را درک کنند.

هزار و ۳۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه هزار و ۳۰ تخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است، گفت: اکنون هزار و هفت بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری و تحت مداوا هستند.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: هم اکنون غیر از ۲ بیمارستان خصوصی در شهر کرمانشاه در تمام بیمارستان‌های استان بیماران مبتلا به کرونا بستری هستند که بیش از ۳۰ درصد آنان در شهرستان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۱۷هزار و ۴۶۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تعداد بیماران در مهر نسبت به شهریور ۵۹ درصد و ۱۰ روز اول آبان نسبت به ۱۰ روز اول مهر ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه تاکنون ۸۷۵ بیمار با معیارهای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که میانگین سنی مرگ در مردان ۶۶ و در زنان ۶۷ سال بوده و ۵۹ درصد مرگ های کرونایی در مردان اتفاق افتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین