کد خبر: ۶۷۸۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

دستیار ترامپ: تنها یک نفر در کاخ سفید معتقد است ترامپ پیروز انتخابات است، دونالد ترامپ

به نظر می رسد امیدهای دونالد ترامپ برای رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری در حال کمرنگ‌تر شدن است در حالی که نزدیکترین دستیارانش هم اذعان می کنند: "تنها شخص در کاخ سفید که فکر می‌کند ترامپ می‌تواند پیروز شود خود ترامپ است".
دستیار ترامپ: تنها یک نفر در کاخ سفید معتقد است ترامپ پیروز انتخابات است، دونالد ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

 در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک تور پرشتاب همراه با چهارده توقف را در ایالتهای کلیدی محل رقابت در سراسر این کشور به جریان انداخته، جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که جو بایدن، رقیب دموکرات او هشت درصد برتری دارد در حالی که تا کنون رکورد ثبت ۹۰ میلیون رای در رای گیری زودهنگام برای انتخابات ثبت شده است.

به گزارش دیلی میل، با این حال کسب پیروزی از جانب هر یک از کاندیداها از چند ایالت کوچک با گرایش معلق، شامل فلوریدا و پنسیلوانیا که ترامپ و بایدن در آنها رقابت شانه به شانه‌ای دارند، نشات می‌گیرد.

در نظام انتخاباتی آمریکا که در آن ایالتها تعدادی رای الکترال هم دارند و یک کاندیدا نیاز به کسب مجموعا ۲۷۰ رای الکترال برای کسب پیروزی دارد این امکان هست که یک کاندیدا در بخش آرای مردمی پیروز شود، اما نهایتا شکست بخورد.

چهار سال قبل هیلاری کلینتون در بخش آرای مردمی سه میلیون رای بیشتر از ترامپ کسب کرد اما در نهایت ترامپ با کسب ۳۰۴ رای الکترال پیروز شد.

یک مسئول شرکتهای نظرسنجی گفت: هیلاری قبل از انتخابات سابق جلوتر بود و همه ما میدانیم در نهایت نتیجه چه شد اما بایدن دو برابر همان برتری که کلینتون در این مقطع داشت را دارد. بایدن باید پیروز این انتخابات باشد اما ترامپ شعبده‌باز عرصه سیاسی است و اگر کسی بتواند نتیجه غیرمنتظره‌ای را رقم بزند فقط خود اوست.

با این حال یک منبع در کاخ سفید شب گذشته تصویری تیره و تار از این رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد. او گفت: اکثر افراد قبول دارند که همه چیز تمام شده است. همه ما شغلهای دیگری را در نظر گرفته‌ایم. در این مقطع تنها شخص در کاخ سفید که فکر می‌کند دونالد ترامپ پیروز انتخابات است خود ترامپ است.

او بیان کرد: اما او یک جنگجوی خیابانی است و مسیر کوچکی به سمت پیروزی وجود دارد اگر که او بتواند آرای فلوریدا و پنسیلوانیا را کسب کند. این بعید به نظر میرسد اما قابل انجام است.

انتظار میرود رکورد ۱۵۰ میلیون آمریکایی در خاتمه کمپین انتخاباتی که تحت تاثیر عملکرد ترامپ در قبال همه گیری بیماری و اعتراضات خشونت آمیز نشات گرفته از قتل سیاهپوستان غیر مسلح توسط پلیس قرار گرفت، در انتخابات رای داده باشند.

شهرهایی همچون لس آنجلس تا شیکاگو و نیویورک مرخصی‌های نیروهای پلیس را لغو کرده‌اند و فرمانداران ایالات زیادی شامل کالیفرنیا گارد ملی را در ارتباط به بروز خشونتهای احتمالی به حال آماده باش در آورده اند.

اگر یک نامزد نتیجه قاطعی کسب نکرده باشد، بعید است نتیجه انتخابات سه شنبه شب مشخص شده باشد. ترامپ قبلا وعده داده پیروزی جو بایدن را به چالش خواهد کشید و گفته که در سیستم رای گیری پستی علیه خودش تقلب میشود.

اگر قرار باشد حسب اتفاق دادگاه عالی درباره نتیجه انتخابات تصمیم بگیرد، ترامپ با توجه به این که سه قاضی جمهوریخواه و در جدیدترین مورد ایمی برت را در این دادگاه منصوب کرده از مزیت برخوردار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
1
باید متن خبر را به این صورت می نوشتید، تنها یک نفر در کاخ سفید معتقد است ترامپ پیروز انتخابات نمی شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین