کد خبر: ۶۷۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

بابی چارلتون آلزایمر گرفت

ورزش سه نوشت: سر بابی چارلتون اسطوره منچستریونایتد و فوتبال انگلیس دچار زوال عقل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سر بابی چارلتون اسطوره بزرگ تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد به بیماری زوال عقل و فراموشی دچار شده است.

تلگراف به نقل از لیدی نورما چارلتون همسر بازیکن سابق تیم ملی انگلیس، این خبر را منتشر کرده است. سر بابی که 83 سال سن دارد، پنجمین بازیکن تیم ملی انگلیس قهرمان جام جهانی 1966 است که دچار مشکلات اعصاب و روان می شود.

تشخیص بیماری او تنها چند روز پس از مرگ نابی استایلز هم تیمی سابقش و همچنین سه ماه پس از درگذشت جک چارلتون برادر بزرگترش در سن 85 سالگی رخ داده است. هر دوی این افراد در سال‌های آخر عمرشان به این بیماری مبتلا شده بودند.

تلگراف خبر داده که لیدی نورما ابتلای همسرش به این بیماری را در گفتگو با این روزنامه تایید کرده و امیدوار است که این خبر به افراد دیگر کمک کند. سر بابی در تمامی دقایق حضور درخشان تیم ملی انگلیس در جام جهانی 1966 که منجر به قهرمانی آنها نیز شد حضور داشت. این هافبک همچنین در همان سال جایزه توپ طلا را هم از آن خود کرد. او به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال در دنیا شناخته می‌شود. چارلتون همچنین در 758 بازی 249 گل به ثمر رسانده و یکی از مهره‌های کلیدی این تیم در اولین جام قهرمانی اروپا در سال 1968 بود.

تلگراف در سال 2016 کمپینی برای تحقیق و مطالعه در مورد شیوع بیماری زوال عقل در بین فوتبالیست های سابق ایجاد کرد و سال گذشته مطالعه ای که با حمایت اتحادیه فوتبال انجام شد، نشان داد که فوتبالیست های حرفه ای سابق، 350 درصد بیشتر از بقیه احتمال فوت بر اثر بیماری عصبی و مغزی دارند. گفته می شود این موضوع به دلیل ضربات مکرر سر در بازی هاست و این امید وجود دارد که با انتشار این اخبار، حمایت بیشتری از خانواده های بازیکنان سابق فوتبال که مبتلا به این بیماری هستند، صورت بگیرد.

تامی چارلتون، برادر کوچک تر جک و سر بابی چارلتون پس از فوت جک چارلتون بر اثر این بیماری، در مورد رابطه فوتبال و بیماری زوال عقل گفت:« سخت است که به این موضوع فکر نکنیم که این بیماری با ضربات سر در فوتبال ارتباط دارد. من 4 عمو داشتم که همه فوتبال بازی می کردند و همه تحت تاثیر زوال عقل قرار گرفتند و مطمئنم که بین فوتبال و این بیماری ارتباطی وجود دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین