کد خبر: ۶۷۸۵۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
ماموریت رئیس قوه قضاییه به دادستان تهران برای رسیدگی به تخلفات صادرکنندگان

رئیسی: چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن‌خواب مورد تایید دستگاههای دولتی قرار گرفته‌اند؟

رئیسی گفت: دادستان تهران ضمن رسیدگی به تخلفات صادرکنندگان، به این هم رسیدگی کند چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن خواب مورد تایید دستگاههای دولتی قرار گرفته اند؟
رئیسی: چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن‌خواب مورد تایید دستگاههای دولتی قرار گرفته‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبریک میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، پیام تقارن زمانی این دو ولادت در دو مقطع مختلف را لزوم کسب معارف نبوی از مکتب جعفری عنوان کرد.

مدعیان هدایت زیادند؛ انسان حق ندارد از همه فرهنگ‌ها و مکاتب تغذیه فرهنگی کند

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با بیان این که مدعیان هدایت فراوانند، تصریح کرد: برای کسب آموزه‌های نبوی باید از وجود مقدس امام صادق (ع) بهره برد و انسان سالک الی الله حق ندارد از همه فرهنگ‌ها و مکاتب و صاحبان افکار و تریبون‌ها تغذیه فرهنگی کند.

رئیسی با اشاره به نامگذاری روز ولادت پیامبر اعظم (ص) به عنوان روز «اخلاق و مهرورزی» تصریح کرد: پیامبر بزرگ اسلام مظهر اخلاق و مهربانی هستند و فلسفه بعثت آن حضرت، احیای کرامت‌های انسانی و اخلاقی است و آموزه‌های امام صادق (ع) درباره سبک زندگی نیز توجه به اخلاق به عنوان تضمین کننده سعادت بشری است.

اخلاقمداری ضامن حُسن اجرای قانون است

رئیس دستگاه قضا با مهم خواندن نسبت اخلاق با قانون اظهار داشت: رویکرد اخلاق مداری جامعه، ضامن حُسن اجرای قانون است و اگر قانون ریشه در اخلاق داشته باشد، ضمانت اجرایی خواهد داشت.

رئیسی همچنین با اشاره به نسبت عدالت و اقتدار در آموزه‌های نبوی خاطر نشان کرد: سعادت جامعه در گرو حاکمیت آموزه‌های قرآنی شکل گیری جامعه نبوی است، اما اگر در حکمرانی به موضوع عدالت توجه نشود، اقتدار منجر به خشونت و استیلای هوا‌های نفسانی می‌شود.

اسلام‌هراسی حکام غرب به خاطر گسترش اسلامگرایی بین جوانان غربی است

رئیس قوه قضاییه، آموزه‌های امام صادق (ع) در حوزه قضایی را سرمایه و گنجی پرب‌ها دانست و تأکید کرد: قضاوت از منظر امام صادق (ع) باید مبتنی بر حق و دانایی باشد و توجه فق‌ها و عدالت گستران به این آموزه‌ها گره‌های قضایی را می‌گشاید.

رئیسی با بیان این که مدنیت بشر امروز محصول آموزه‌ها و تلاش‌های پیامبر اعظم (ص) است، علت اسلام هراسی سردمداران غرب را رشد فزاینده معنویت و اسلام گرایی و توجه مردم مغرب زمین به ویژه جوانان به معارف اهل بیت (ع) عنوان کرد.

غربی‌ها تکفیری‌ها را درست کردند تا چهره مسلمانان را تخریب کنند

رئیس قوه قضاییه با بیان این که گسترش فرهنگ اسلامی در دنیا موجب شکل گیری تمدن نوین و افول تمدن غربی و مدعیان مدنیت شده، اظهار داشت: غربی‌ها خودشان جریانات تکفیری را ایجاد و مسلح کردند و به جان مردم منطقه و دنیا انداخته اند و حالا هم حمله به یک کلیسا در پاریس و بریدن سر یک پیرزن را به اسلام نسبت می‌دهند.

عاملان حمله به کلیسای پاریس نسبتی با اسلام ندارند

رئیسی با تأکید بر این که عاملان حمله به کلیسا نسبتی با اسلام ندارند، موضع گیری رئیس جمهور این کشور در حمایت از اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام را اقدامی نابخردانه و بدتر از حمله به کلیسا و زمینه ساز این نوع اقدامات دانست.

رئیس قوه قضاییه گفت: اهانت به بهترین شخصیت هستی که مدنیت بشر امروز مرهون وجود مقدس اوست و دفاع رئیس دولت فرانسه از این حرکت زشت که مورد نفرت همه عقلاست، به هیچ وجه پسندیده نیست و واکنش‌هایی که در جهان اسلام نسبت به این کار صورت گرفت، بخشی از واکنش مردم دنیا بود.

جوانان محور مقاومت نمی‌گذارند کسی با تابلوی پیامبر اسلام مردم را فریب دهد

رئیسی در عین حال متذکر شد: روند گرایش به دین و توجه به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و مبارزه با جریانات تکفیری متوقف نمی‌شود و جوانان مجاهد جبهه مقامت نمی‌گذارند کسانی با تابلوی دین و با انتساب دروغین به پیامبر رحمت، مردم را فریب دهند.

ملت ایران دشمن شناس است و به موقع علیه دشمن موضع می‌گیرد

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ۱۳ آبان و استکبار ستیزی ملت ایران پرداخت و اظهار داشت: رژیم ستمشاهی در ۱۳ آبان سال ۴۳ امام خمینی را به دلیل موضع گیری علیه قانون آمریکایی کاپیتولاسیون و به خاطر دفاع از اسلام تبعید کرد.

رئیسی افزود: در ۱۳ آبان ۵۷ دانش آموزان ما به خاطر ضدیت با استکبار به خاک و خون کشیده شدند، اما یک سال بعد در ۱۳ آبان ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تسخیر شد و این حرکت از سوی حضرت امام به عنوان «انقلاب دوم» نام گرفت.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که انقلاب اول «مبارزه با استکبار داخلی» و انقلاب دوم «مبارزه با استکبار خارجی و قطع دست آمریکا» بود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره به دنبال گسترش سلطه خود بوده اند، اما مردم ایران نشان دادند که دشمن را به خوبی می‌شناسند و به موقع علیه دشمن موضع گیری می‌کنند.

خوی آمریکایی دموکرات و جمهوریخواه نمی‌شناسد؛ هویت آمریکا استکباری است

رئیسی افزود: امروز جریان تحریف می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کند و برخی در داخل کشورمان بازی دوگانه‌ای را راه انداخته اند که اگر نامزد دموکرات‌ها برنده انتخابات شود چه اتفاقی می‌افتد و پیروزی نامزد جمهوریخواهان چه نتایجی خواهد داشت در حالی که خوی استکباری آمریکا دموکرات و جمهوریخواه نمی‌شناسد.

همه باید در برابر خط فریب و تحریف هوشیار باشند

رئیس قوه قضاییه با بیان این که «هویت آمریکایی هویت استکباری است»، شرطی کردن سیاست و اقتصاد به نتیجه انتخابات آمریکا را آدرس غلط دادن به ملت دانست که از سوی اندیشکده‌های غربی و آمریکایی و جریان تحریف پیگیری می‌شود و از همگان خواست در برابر این خط فریب هوشیار باشند.

گره زدن تصمیمات کشور به رویداد‌های خارجی غلط است

آیت‌الله رئیسی گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران بدانند همانطور که رهبری بار‌ها تذکر دادند، گره زدن تصمیم گیری‌ها به رویداد‌های کشور‌های دیگر غلط است و باید برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی و اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم.

۱۳ آبان بهترین فرصت برای افشای ماهیت استکبار برای آیندگان است

رئیس قوه قضاییه، ۱۳ آبان را نماد و نمود استکبارستیزی ایرانیان دانست و تأکید کرد: روز مبارزه با استکبار بهترین فرصت برای افشای چهره استکبار برای نسل امروز و نسل‌های آینده است که بدانند نظام سلطه چه ویژگی‌هایی دارد و از چه راه‌هایی برای ضربه زدن به نظام اسلامی نفوذ می‌کند.

دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی موظف به برخورد با اشرارند

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت «امنیت» اشاره کرد و با بیان این که امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فرع بر وجود امنیت است، متذکر شد: به هیچ وجه نباید اجازه داد امنیت در کشور دچار خدشه شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی با شرارت و فساد می‌خواهند امنیت مردم را سلب کنند و مسئولان امنیتی و انتظامی و قضایی بر اساس قانون مسئولیت دارند با اقدامات پیشگیرانه و مجازات اشرار و ناامن کنندگان در سطح شهر‌ها و حاشیه شهرها، به موقع و قاطع با برهم زنندگان امنیت برخورد کنند.

دستور رئیس دستگاه قضا به دادستان برای رسیدگی به علت صدور مجوز صادرات به افراد فاقد صلاحیت

رئیسی در پایان با اشاره به گزارش دادستان تهران درباره پیگیری قضایی وضعیت ارز‌های حاصل از صادراتی که هنوز رفع تعهد نشده‌اند، به دادستان تهران دستور داد ضمن رسیدگی به تخلفات، به این مسأله نیز رسیدگی کند که چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن خواب، برای انجام صادرات مورد تأیید دستگاه‌های دولتی قرار گرفته اند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
4
15
شما را به خدا قسم با کارتن خواب ها کاری نداشته باشید ، فقط کسانی که به همین راحتی آنها را تایید و ارز در اختیارشان داده اند را بررسی فرمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
8
مهم خود کارتن خواب نیست بلکه معرف اوست که میتواند از رانت استفاده کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
12
همان طوری که امثال طبری و دیگران در دستگاه قضا پست گرفتند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین