کد خبر: ۶۷۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۲

تاکید شورای نگهبان: انتخابات رایانه‌ای منتفی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عباسعلی كدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینكه «وقت را از دست داده‌ایم و در وقت اضافه به سر می‌بریم»، برگزاری انتخابات جامع رایانه‌ای را منتفی اعلام كرد. 

سخنگوی شورای نگهبان درنشست خبری روز شنبه با خبرنگاران درباره برگزاری انتخابات رایانه‌ای اظهار داشت: انتخابات جامع رایانهایی و اینكه در تمامی كشور برای مجلس هشتم انتخابات جامع رایانه‌ای داشته باشیم، منتفی است اما با توجه به تلاش‌های دوستان در وزارت كشور، امیدواریم در برخی از موارد به توافق‌هایی برسیم و همچنان مباحث كارشناسی در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینكه «در هفته گذشته كارشناسان اظهارنظر فنی نیز در این رابطه داشتند»، اظهار امیدواری كرد كه در طول این هفته با نشست‌هایی كه میان شورا و وزارت كشور است، آن مراحل نهایی شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان كرد: با توجه به وضعیت فعلی، اقدامات انجام شده و همچنین مناطقی كه در این جهت امكان برگزاری انتخابات رایانهی را داشته باشد، وزارت كشور برنامه‌های مختلفی را به ما ارایه كرده است كه هر كدام دارای اشكالات فنی خود است و ما در حال بررسی هستیم.

وی در پاسخ به اینكه «با توجه به اقدامات صورت گرفته چه مراحلی را می‌توان به صورت رایانه‌ای برگزار كرد؟»، اظهار داشت: هر مرحله‌ای كه وزارت كشور بتواند زیرساخت‌های آن را آماده و برنامه‌های جامع آن را ارایه كند، ما آمادگی برگزاری را داریم اما امیدواریم كه در یك فرصت كافی، این كار انجام شود چون تا الان زمان از دست رفته و ما در وقت اضافه هستیم. اما شورای نگهبان به جهت علاقه و نظر مثبت نسبت به رایانه‌ای شدن مترصد است بتواند با همكاری وزارت كشور مراحلی كه می‌تواند را رایانهی اعلام كند و انجام رایانهی شدن توسط وزارت كشور را قبول كند.

وی یادآور شد: به دلیل اینكه در هر مورد اشكالات فنی متعددی وجود دارد، هر كدام كه اشكالاتشان رفع شود، اعلام آمادگی می‌كنیم و امیدواریم تا پایان این هفته نتیجه قطعی اعلام شود.

در ادامه خبرنگاری، ارزیابی سخنگوی شورای نگهبان را در مورد تغییر و تحولات اخیر در وزارت كشور جویا شد كه كدخدایی پاسخ داد: شورای نگهبان هیچ نظری ندارد و امیدوار است با ثبات مدیریتی، انتخاباتی سالم و جامع را پیش رو داشته باشیم.

خبرنگاری با اشاره به نامه مهدی كروبی به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، سوال كرد كه «آیا نمی‌خواهند در این مورد جواب دهند؟» كه كدخدایی گفت: ضرورتی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین