کد خبر: ۶۷۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۴

انتقاد شدید «همشهری» از برکناری ذوالقدر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «همشهری» در سرمقاله شماره روز شنبه 17 آذرماه خود بشدت از برخورد انجام شده با «محمد باقر ذوالقدر» جانشین وزارت کشور و برکناری وی انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: برخوردی كه با ذوالقدر شد، برای چندمین بار رفتار دولت نهم را زیر سوال برد. اگرچه در خبرهای رسمی سخن از استعفاست ولی واقعیت حكایت دیگری دارد. ذوالقدر به دلیل ارائه تحلیلی كه بانگاه و تبلیغات رایج مسوولان عالی دولت انطباق كامل نداشت، بركنار شد.

همشهری افزود: جالب اینجاست ذوالقدر با پیشینه مشخص و ارزشمند چه در نیروهای مسلح در سمت جانشین فرماندهی كل سپاه و چه پس از آن در جایگاهی نبوده و نیست كه از مفاهیم امنیتی بی‌اطلاع باشد و نداند در كنار جریان رسمی چه آمادگی‌هایی ضرورت دارد و چه حرفی را در چه سطحی و چه جلسه‌ای می‌توان زد یا نزد.

ارگان شهرداری تهران ادامه داد: این برخوردها كه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است، از حذف برخی وزرا تا كناره‌گیری لاریجانی، استعفای نیمه‌تمام جهرمی، پیشنهاد استعفا به فرشیدی و اینك ماجرای ذوالقدر، راهبرد ارتباطی دولت نهم را به چالش می‌كشد... مسوولان قوه مجریه باید متوجه یك نكته مهم باشند. آنان به نمایندگی از اصولگرایی و اصولگرایان در این جایگاه قرار گرفته‌اند و بدون شك تصویری كه مردم از عملكرد آنان خواهند داشت بلافاصله به عقلانیت یا شتابزدگی، صداقت یا عدم صداقت، كارآمدی یا ناكارآمدی و در نهایت مقبولیت یا عدم توفیق جریان اصولگرایی ترجمه می‌شود.

همشهری افزود: واقعیت آن است كه مردم از مرزبندی‌های ظریف بین جریان‌های سیاسی بی‌اطلاع هستند. آنان روسای فعلی قوا، مدیران بلندپایه شاخص در اصولگرایی، وزرا و معاونان آنها را شناسه و وابسته به این جریان می‌دانند. حال آنكه ممكن است در واقعیت تفاوت‌هایی بین نگاه یا عملكرد این افراد باشد. اگر مسوولان ارشد دولتی با اصرار به دنبال این هستند كه دیگر اصولگرایان را مورد بی‌مهری قرار دهند تا خرج خود را جدا كنند، عملا به ساخت تصویری آشفته، غیرمنسجم، درگیر یا ناتوان از اصولگرایی می‌انجامد.

این روزنامه ادامه داد: حتی این رفتار از موضع كاركردی نیز برای خود دولت آفت‌هایی دارد. احمدی‌نژاد دوستان و همراهان خود را در ایستگاه‌های مختلف و البته نزدیك به هم پیاده می‌كند و ضمناً این پیام را به مدیران ارشد قوه مجریه می‌دهد كه هر نوع عدم همراهی با او تاوان سنگینی دارد و با این رفتار، عملا خود و كشور را از ارائه نظرات كارشناسی بی‌بهره می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین