کد خبر: ۶۷۸۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

اولین پیروزی انتخاباتی به بایدن و دومی به ترامپ رسید

دو محله در ایالت نیوهمپشایر آمریکا مجموعا با جمعیت ۲۶ نفر اولین نتایج انتخابات را نیمه شب سه‌شنبه اعلام کرده‌اند و براساس آن جو بایدن، اولین پیروزی در روز انتخابات را از آن خود کرده و دومین پیروزی به ترامپ رسیده است.
اولین پیروزی انتخاباتی به بایدن و دومی به ترامپ رسید
آفتاب‌‌نیوز :

محله «دکسویل نوچ» در ایالت نیوهمپشایر دقایق اولیه بامداد امروز (سه‌شنبه) به وقت آمریکا نتایج نهایی رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری را در آنجا اعلام کرد و براساس آن، تمامی پنج رای به جو بایدن دموکرات رسید.

این منطقه در نزدیکی مرز کانادا، اولین منطقه‌ای در آمریکاست که طی ۶۰ سال گذشته نتایج انتخابات را اعلام می‌کند. هیلاری کلینتون هم در انتخابات ۲۰۱۶ در آنجا به پیروزی رسید.

در همین حال، ۱۲ مایل دورتر در «میلسفیلد» نیوهمپشایر، صندوق‌های رای در اولین دقایق بامداد امروز باز شد. براساس آن، ترامپ در آنجا با ۱۶ رای به پیروزی رسید و بایدن پنج رای به دست آورد.

قوانین انتخاباتی در نیوهمپشایر به مناطقی با کمتر از ۱۰۰ سکنه اجازه می‌دهد تا حوزه‌های اخذ رای را نیمه شب باز کنند و بعد از آنکه همه رای‌دهندگان ثبت نامی رای دادند، شعب را ببندند.

اکثر حوزه‌های رای‌گیری در ساحل شرقی ساعت شش یا هفت صبح به وقت محلی رسما باز می‌شوند. در ایالت ورمونت، رای‌دهندگان از ساعت پنج صبح (یک و نیم بعد از ظهر به وقت تهران) به پای صندوق‌های رای می‌روند. رای‌گیری تا ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا ادامه خواهد داشت اما در بخش‌هایی از ایالت ایندیانا و کنتاکی، شعب اخذ رای ساعت شش شب به وقت محلی بسته می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین