کد خبر: ۶۷۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۱
در سالگرد سقوط هواپیمای خبرنگاران صادر شد:

پیام خاتمی به همایش دانشکده خبر

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- رئیس جمهور سابق كشورمان با ارسال پیامی به انجمن دانشجویان دانشکده خبر؛ دومین سالگرد شهدای اصحاب رسانه را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران، متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به این شرح است: 

بسم ا... الرحمن الرحیم
سالگرد شهادت خبرنگاران ، عکاسان و دانشجویان عزیزی که در حادثه تلخ سقوط هواپیمای سی- 130 جان بر سر «خبر» نهادند و خود «خبر» شدند، گرامی باد.

می‌دانم که دریغ و درد دانشجویان عزیز دانشکده خبر که هنوز سوگوار دوستان گرانقدر خویش اند و خانواده های بزرگواری که همچنان داغ از دست دادن عزیزانی بلند همت را بر دل دارند، بسیار و ماندگار است، اما امیدوارم که با لطف خداوند و جدّ و جهد همه آنانی که به اعتلای نام اسلام و ایران می‌اندیشند از بار این غم و نگرانی نسبت به روند پیگیری همه جانبه حادثه کاسته شود.

به هر رو15 آذر برای دانشجویان عزیزدانشکده خبر روزی پیوسته به 16 آذر برای همه دانشجویان عزیز کشور است و امید آنکه این روزها اگر چه در پشت سر خبر از تلخی حادثه و ضایعه و مرگ و سوگ دارند، خود نقاط عطفی برای امید به آینده، پیشبرد دانش، نهادینه کردن آزادی و ارتقای معرفت و معنویت در محیط های علمی ، فرهنگی و اجتماعی باشد. 

بسیار مایل بودم که از نزدیک می‌وانستم در جمع دانشجویان هوشمند و سختکوش دانشکده خبر که همواره از نقاط امید من در ارتقای نظام و فرهنگ اطلاع رسانی و ارتباطات در کشور بوده اند ، حضور می‌شتم، اما سفر گریزناپذیر مانع انجام این خواست دیرین شد.

امیدوارم که شما پویندگان شایسته راه پر افتخاری باشید که دوستان شهیدتان در عرصه روزنامه‌گاری و کاربرد توأمان دانش و تجربه گشودند. از خداوند بزرگ برای شما و خانواده های محترم آن عزیزان صبر و برای همه اصحاب دانش و اندیشه و ارتباطات توفیق و پیشرفت مسئلت دارم.
سید محمد خاتمی

گفتنی است به دلیل مخالفت رییس دانشکده خبر با برگزاری مراسم در دانشکده؛ در مراسم سالگرد شهدای رسانه در قطعه شهدای بهشت زهرا به خانواده‌ای شهید مهدی عباسی اناری،شهید سید مهدی میرافضلی و شهید ابراهیم بقایی؛شهدای دانشکده خبر ابلاغ شد.

پیش از این مراسم دهها تن از دانشجویان این دانشکده با حضور در خانه‌ای شهدا از آنها دلجویی کردند. در این دیدارها خانواده شهدا از پیام سید محمد خاتمی تشکر کردند و همسر شهید ابراهیم بقایی ضمن ارائه گزارشی از روند متوقف شده پیگیری پرونده سقوط هواپیمای سی 30 ، با ذکر خاطراتی از خاتمی توجه وِیژه وی را به خبرنگاران مورد تاکید و ستایش قرار داد.

بر اساس این گزارش،صبح روز پنج شنبه و پیش از عزیمت دانشجویان به خانه‌ای قربانیان و به‌رغم تعطیلی کلاسها از سوی اساتید، حراست دانشکده از پخش قرآن در دانشکده جلوگیری به عمل آورد و دلیل این کار را دستور مسئولان دانشکده ذکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین