کد خبر: ۶۷۸۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
طرح حمایتی جدید برای ۵ دهک اول چیست؟

پرداخت دو یارانه خرید کالا در آبان ماه

علی‌رغم مخالفت‌های دولت با طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی، مجلسی‌ها می‌گویند که دولت باید این طرح را اجرا کند و یارانه مهر ماه را نیز بپردازد، همچنین طرح جدیدی را برای حمایت از پنج دهک اول مطرح کرده‌اند.
پرداخت دو یارانه خرید کالا در آبان ماه
آفتاب‌‌نیوز :

طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی به 60 میلیون نفر از جمعیت کشور در هفته گذشته تصویب و نهایی شد، اما دولتی‌ها همچنان مخالف آن هستند و از نبود بودجه لازم برای اجرای آن می‌گویند.

احمد میدری، معاون وزیر کار معتقد است که منبع مالی آن وجود ندارد و دولت با این طرح مخالف است.

اما عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه اظهار کرد که طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی ضمانت اجرایی دارد و دولت نمی‌تواند به آن عمل نکند.

علیرضا شهبازی در این باره گفت: زمان اجرای این طرح شش ماهه است و باید این مبلغ از مهر ماه لحاظ شود، یعنی دولت باید یارانه خرید کالاهای اساسی ماه گذشته را نیز پرداخت کند.

دولت از هر زمانی که شروع به پرداخت این یارانه کند باید مبنا محاسبه را مهر ماه در نظر بگیرد، یعنی در حال حاضر باید یارانه خرید کالا مهر و آبان را بپردازد.

در جلسه روز گذشته مجلس، طرح جدیدی با عنوان حمایت معیشتی از خانوارهای پنج دهک پایین جامعه از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد.

اما نمایندگان با بررسی دوفوریتی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای پنج دهک پایین جامعه با 58 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

شهبازی در خصوص جزئیات این طرح گفت: علی موسوی، نماینده مردم ملکان طرحی را با عنوان دو فوریتی به مجلس ارائه و پیشنهاد کرد که براساس آن از پنج دهک کم درآمد جامعه در چند محور حمایت شود، محورهای این طرح شامل تامین کالاهای مصرفی اساسی، عدم دریافت هزینه آب و برق، پرداخت پول رهن مسکن و هزینه دارو و درمان است.

به گفته شهبازی، قرار بود این طرح در بودجه سال آینده لحاظ شود اما نمایندگان با بررسی دوفوریتی این طرح مخالفت کردند و رای نیاورد، تصویب این طرح به امسال نمی‌رسد و به سال آینده موکول می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین