کد خبر: ۶۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

پیش‌بینی پیروزی بزرگ بایدن/ سنا و مجلس نمایندگان هم به دموکرات‌ها می‌رسد

هنری اولسن، ستون‌نویس و تحلیلگر روزنامه واشنگتن‌پست در ششمین مقاله دوسالانه خود درباره پیش‌بینی انتخابات آمریکا مدعی شد جو بایدن با یک پیروزی بزرگ وارد کاخ سفید می‌شود و دموکرات‌ها هم بیشتر کرسی‌های سنا و مجلس نمایندگان را از آن خود می‌کنند.
پیش‌بینی پیروزی بزرگ بایدن/ سنا و مجلس نمایندگان هم به دموکرات‌ها می‌رسد
آفتاب‌‌نیوز :

اولسن با اشاره به اینکه مقاله و گزارش انتخاباتی امسال خود را شاید بتوان آسان‌ترین دانست، افزود: دموکرات‌ها لازم نیست نگران باشند. بایدن به آسانی پیروز می‌شود مگر اینکه یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ معاصر در عرصه افکارسنجی رقم بخورد. هر چند شاید پیروزی دموکرات‌ها در سنا و مجلس نمایندگان چندان چشمگیر نباشد اما برای سومین بار پس از انتخاب رونالد ریگان در ۱۹۸۰ هر سه نهاد قدرت در آمریکا به آنها می‌رسد.

اولسن که چهار سال پیش هم توانسته بود پیروزی دانلد ترامپ را بر هیلاری کلنتن در شمارش آرای الکترال درست پیش‌بینی کند، بردن بایدن را حاصل یک «حس مشترک» دانست و نوشت: پس از ماه‌هایی که با شیوع کرونا و ناآرامی‌های ناشی از تبعیض نژادی گذشت، هیچ‌کس از پیروز شدن بایدن در این انتخابات شگفتزده نمی‌شود. انتخابات دور دوم همواره یک همه‌پرسی برای رئیس جمهوری مستقر بوده و وقتی ترامپ در بزرگ‌ترین چالش‌های خود رفوزه شده، طبعا اعتماد مردم را هم از دست داده است.

پیش‌بینی پیروزی بزرگ بایدن/ سنا و مجلس نمایندگان هم به دموکرات‌ها می‌رسد

به این ترتیب و بر اساس پیش‌بینی تحلیلگر ارشد واشنگتن‌پست، بایدن با به دست آوردن ۵۱ تا ۵۴ درصد آرای عمومی (میانگین ۵۲.۵ درصد) از ترامپ با ۴۳.۵ درصد آرا (۴۳ تا ۴۶.۵ درصد) پیشی می‌گیرد. در آرای الکترال هم بین ۲۸۹ تا ۳۷۵ هم الکترال کالج به بایدن می‌رسد (تقریبا ۳۵۰) و ترامپ نمی‌تواند بیش از ۱۸۸ الکترال کالج از آن خود کند (۱۶۳ تا ۲۴۹). او چهار سال پیش ۳۰۶ آرای الکترال به دست آورده و از خانم کلینتن با ۲۳۲ الکترال کالج پیش افتاده بود.

هنسن در پایان با اشاره به ناکامی نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها در چند انتخابات آمریکا، استرالیا و بریتانیا، احتمال اشتباه بودن برآوردهای خود را رد نکرده و چنین آورده است: کشیده شدن رای‌دهنده‌های مردد سمت ترامپ بزرگ‌ترین دلیل پیروزی او در انتخابات ۲۰۱۶ بود اما به نظر می‌رسد امسال کسی نمانده است که تا پیش از روز رای‌گیری در سه‌شنبه سوم نوامبر ۲۰۲۰ تصمیم خود را نگرفته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین