کد خبر: ۶۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۹

دفاع حزب اعتماد ملی از سفر کروبی به چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- رئیس كمیته بین‌الملل حزب اعتماد ملی با اشاره به سفر مهدی کروبی، دبیر کل این تشکل به چین و دیدار وی با برخی از مسئولین حزب کمونیست چین گفت: بعضی از روزنامه‌های رقیب با تیتر كردن جمله «حزب اعتماد ملی در كنار حزب كمونیست چین» با القای آن‌كه كار احزاب بدانجا رسیده كه می‌خواهند از كمونیست‌ها ایده و الگو بگیرند، آنها را به باد انتقاد گرفته‌اند كه این بهترین دلیل بر اهمیت این سفر تاریخی و حزبی آیت‌الله كروبی و هیات همراه به چین است، بدین جهت كه برای اولین‌بار است یك حزب اسلا‌می پویای راه و روش امام خمینی(ره) و رهبری همانند اعتماد ملی با یك حزب باتجربه و قوی و قدرتمند جهان در چین كه بیش از 73 میلیون عضو دارد به مذاكراتی سازنده می‌پردازد كه آن نشانه واقع‌گرایی و آینده‌نگری و توجه به منافع ملی جمهوری اسلا‌می است. 

محمدرضا نوری شاهرودی با بیان این‌که «كشور چین با یك میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت و حدود 9 میلیون و 600 هزار كیلومتر مساحت و بیش از 400 شاخه نژادی توانسته است ظرف كمتر از دو دهه به یكی از قطب‌های مهم اقتصادی جهان تبدیل شود» افزود: ذخایر ارزی چین به بیش از یك تریلیون و 34 هزار میلیارد دلا‌ر بالغ گشته است و به قول كارشناسان بین‌المللی و خود مقامات چینی، چین تا سال 2020 اولین قدرت اقتصادی جهان می‌شود و تا سال 2050 تبدیل به قدرت نخست نظامی خواهد گردید. 

وی اصلا‌حات اساسی در چین را باعث حفظ ثبات و آرامش سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: اقتصاد این كشور از حالت سوسیالیستی به حالتی كه نقش بازار و بخش خصوصی را برجسته می‌كند تغییر شكل داده است كه نتیجه این سیاست، افزایش حجم تجارت خارجی بالغ بر یك هزار و 200 میلیارد دلا‌ر شده و بالا‌ترین نرخ جذب سرمایه‌گذاری خارجی و موازنه مثبت تجاری را از آن خود كرده است.
نوری شاهرودی افزود: تولید ناخالص ملی چین به بیش از دو هزار و 700 میلیارد دلا‌ر رسیده كه چهارمین موقعیت را پس از آمریكا و ژاپن و آلمان احراز نموده و باعث درآمد سرانه 2 هزار دلا‌ری شده كه برای كشوری با جمعیت بالا‌ی یك میلیارد نفر جزو افتخارات تاریخی محسوب می‌گردد. 

وی در ادامه با اشاره به سفر کروبی به چین گفت: حال سفر رسمی به این كشور مهم آن هم به ریاست بزرگمردی كه تاریخی زرین در مبارزات ملی و سیاسی و دینی خود برای استقرار نظام جمهوری اسلا‌می دارد و با تاسیس حزب اعتماد ملی آن هم در غربت و تنهایی به‌دنبال نهادینه كردن دموكراسی در كشور است، باید مورد استقبال همگان قرار گیرد. گوهر وجودی آقای كروبی آنچنان ناشناخته باقی‌مانده است كه خود را در مقابل اقیانوس مواج انقلا‌ب اسلا‌می سرباز و پاسداری بیش نمی‌داند در صورتی كه همه انسان‌های منصف و با منطق می‌دانند كه وی یكی ازیاران اصلی امام(ره) و از معلمان بزرگ اصلا‌حات است. 

نوری شاهرودی افزود: امروزه حزب نوپای اعتماد ملی با بزرگ‌ترین حزب مقتدر جهان به مذاكره نشسته است كه دلیل بر جایگاه رفیع و والا‌ی این حزب فراگیر و دبیركل نستوه آن است. قرار دادن چین به عنوان الگوی توسعه باید مدنظر كارشناسان و صاحبنظران در ایران قرار گیرد و حزب اعتماد ملی و كمیته بین‌المللی آن از ثبات دوستی و تعمیق روابط با این كشور پهناور و قدرتمند حمایت می‌كند و خواهان ایجاد اعتماد بیشتر بین دو كشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین