کد خبر: ۶۷۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تبلیغات

نکته‌های طلایی در سفر‌های هوایی

در سفر‌های هوایی حتما از صندلی‌های خود در طول مسیر فاصله بگیرید تا دچار خون مردگی در قسمت پا نشوید اگر به مدت طولانی در صندلی‌ها بنشینید، پات‌های شما ورم خواهد کرد یک پیاده روی ساده می‌تواند از این کار جلوگیری نماید. لازم نیست همیشه از صندلی بلند شوید، هر یک ساعت به مدت یک دقیقه در راهرو قدم بزنید یا به دستشویی بروید کافی است.
نکته‌های طلایی در سفر‌های هوایی
آفتاب‌‌نیوز :

سفر با هواپیما برای افراد بسیار زیادی همراه با استرس است. نباید هنگام استفاده از این وسیله نقلیه کار‌هایی را انجام داد تا استرس و نگرانی این نوع افراد بیشتر شود. سایت تیک بان در این مطلب مطالبی را بیان می‌کند که شیرینی سفر شما با این وسیله غول پیکر را چندین برابر می‌کند. با رعایت این موارد خرید بلیط هواپیما برای هر انسانی با شیرینی همراه است.

پا برهنه نشوید

مهماندارانی که خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند، در راهرو هواپیما صحنه‌های جالبی را تجربه می‌کنند. یکی از این صحنه‌ها تماشای افراد پابرهنه است که در راهرو کابین قدم می‌زنند و یا با همان پا‌ها به سرویس هواپیما مراجعه می‌نمایند. در راهرو هواپیما میکروب‌های زیادی وجود دارد که ممکن است مسافران را مریض کند. از طرفی به نمایش درآوردن این حرکت نشانه بی فرهنگی و شخصیت خانوادگی آن است.

ریختن یخ در نوشیدنی ممنوع

منابع تامین آب در برخی از هواپیما‌ها به دلیل قدیمی بودن باکتری‌های زیادی را در خود گنجانده اند. این منبع‌های آب مربوط به چندین سال قبل است درست در زمانی که آب‌های وکیوم شده ارائه نمی‌شد. حال با گذشت زمان ممکن است در این منابع که یخ توزیع می‌شود، باکتری‌های مضری وجود داشته باشد. حتی الامکان در در هنگام مصرف نوشیدنی از تکه‌های یخ استفاده نکنید.

کل مسیر را در صندلی نشینید

در سفر‌های هوایی حتما از صندلی‌های خود در طول مسیر فاصله بگیرید تا دچار خون مردگی در قسمت پا نشوید اگر به مدت طولانی در صندلی‌ها بنشینید، پات‌های شما ورم خواهد کرد یک پیاده روی ساده می‌تواند از این کار جلوگیری نماید. لازم نیست همیشه از صندلی بلند شوید، هر یک ساعت به مدت یک دقیقه در راهرو قدم بزنید یا به دستشویی بروید کافی است.

از لنز استفاده نکنید

تا آنجایی که ممکن است در سفر‌های هوایی به جای لنز از عینک استفاده کنید. هوای خشک کابین می‌تواند برای چشمان شما مضر باشد. در ثانی خوابیدن با لنز می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم شما وارد کند.

از بستن دریچه هوای بالای سر خود خودداری کنید.

اگر در هنگام پرواز دریچه هوای بالای سر شما از خود سرما عبور می‌دهد می‌توانید از لباس گرم استفاده کنید. جریان هوا در حوالی شما می‌تواند باکتری‌های رایج در پرواز را دور کند.

نکته‌های طلایی در سفر‌های هوایی

از استفاده غذا‌های افتاده بر روی میز خودداری کنید

میز‌های مخصوص در هنگام پرواز ضدعفونی نمی‌شوند. اگر در هنگام استفاده از غذا تکه‌ای از آن بر روی میز افتاد از برداشتن و خوردن آن خودداری کنید. این کار ممکن است شما را در سفر بیمار کند.

از پتو‌ها استفاده نکنید

ار دیگر اشیای که در هنگام پرواز نباید از آن‌ها استفاده کنید، پتو است. اگر حساسیت دارید با وجود وکیوم بودن پتو‌ها و بالش‌ها ممکن است در طول سفر از طریق آن‌ها به شما مریضی سرایت شود.

به اندازه کافی آب بنوشید

کابین‌های هواپیما به خاطر رطوبت پایین ممکن است باعث خشکی گلو در زمان پرواز شوند. البته این کار برای امنیت و راحتی بیشتر مسافران در ارتفاعات بالا است. پزشکان اعتقاد دارند که هر مهماندار برای هر سفر باید ۱۶ لیوان آب بنوشد؛ بنابراین تا می‌توانید در سفر‌های هوایی آب بنوشید.

از نوشیدن چای یا قهوه اجتناب کنید

اگر عاشق مصرف قهوه در طول سفر هستید، بلیط هواپیما را انتخاب نکنید. وجود کافئین در طول زمان پرواز می‌تواند باعث کاهش آب بدن شما شود. بدون شک نخوردن قهوه به مدت دو ساعت مشکلی برای بدن شما ایجاد نمی‌کند. بهتر است آب را جایگزین آن کنید.

به دکمه توالت دست نزنید

سرویس بهداشتی مانند بسیاری از مکان‌های عمومی در هواپیما ممکن است مکان ایده الی برای جمع شدن میکروب باشد. در هنگام استفاده از این قسمت هواپیما دست‌های خود را کامل بشویید و در هنگام استفاده از دکمه سرویس بهداشتی از دستمال خشک استفاده نمایید.

“ تعداد زیادی مسافر در یک فضای بسته نشسته اند و از هوای داخل کابین تنفس می‌کنند. بهتر است وسایل بهداشتی شخصی با خود به همراه بیاورید تا در هنگام لزوم از آن استفاده کنید. ژل‌های ضد عفونی کننده دست، کرم‌های مرطوب کننده، ماسک، دارو‌های ضروری که تجویز پزشک هستند، کمک می‌کند تا پرواز ایمن تری را از جهت حفظ سلامت پشت سر بگذارید. ” (منبع)

روبروی پنجره نخوابید

اگر در هنگام خرید بلیط هواپیما قسمت سمت پنجره را انتخاب کرده اید از خوابیدن بر روی این نقطه از هواپیما خودداری کنید. این قسمت می‌تواند یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های سفر‌های هوایی باشد. بس در هنگام استفاده از آن مایع ضدعفونی کننده با خود به همراه داشته باشید.

بیشتر بدانید

با مراجعه به سایت تیک بان می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره سفر‌های هوایی کسب کنید. سایت‌های تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت‌های ارائه کننده بلیط هواپیما به شمار می‌روند.

برای خرید بلیط هواپیما از سایت تیک بان که با بیش از ۹۰۰ شرکت هواپیمایی داخلی و بین المللی همکاری می‌نماید، کافی است کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را جستجو نمایید. بعد از گذراندن چند مرحله بلیت مورد نظر در دستان شماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین