کد خبر: ۶۷۸۸۰۲
تعداد نظرات: ۱۲۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با ۲۹۰ رای الکترال، ترامپ را شکست داد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده و دونالد ترامپ را شکست داده است. رسانه‌های آمریکایی دقایقی پیش جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کردند. خبرگزاری آسوشیتدپرس پیروزی بایدن در ایالت نوادا را تایید کرد تا به طور رسمی تعداد آرای الکترال رییس جمهور منتخب آمریکا به عدد ٢٩٠ برسد.
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن بر اساس اعلام نتیجه شمارش آرا در پنسیلوانیا از سوی بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس و سی‌ان‌ان،‌ به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معرفی شد.

نامزد دموکرات‌ها که پیش‌تر با احتساب پیروزی در ایالت آریزونا ۲۶۴ رای الکترال داشت با بدست آوردن ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا از مرز ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات گذشت تا به صورت قانونی نامزد منتخب مردم آمریکا در این انتخابات شناخته ‌شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس پیروزی بایدن در ایالت نوادا را تایید کرد تا به طور رسمی تعداد آرای الکترال رییس جمهور منتخب آمریکا به عدد ٢٩٠ برسد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد

این درحالسیت که دونالد ترامپ ساعتی پیش از این با انتشار توییتی اعلام کرد که با اختلاف بسیار پیروز انتخابات شده و در فیلادلفیا کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

جو بایدن پیش‌تر و با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های باقیمانده و پیشی گرفتن از دونالد ترامپ اطمینان داده بود که نتیجه نهایی انتخابات پیروزی او و دموکرات‌هاست. دونالد ترامپ در مقابل، رقیبش را از اعلام پیروزی زودهنگام برحذر کرده و گفته بود از آنجا که در روند رای گیری «تقلب و تخلف» شده است از طریق دادگاه پیگیری می‌کند و امکان دارد پیشتازی خود را بازیابد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان تا لحظه انتشار این خبر ۲۱۴ رای الکترال را به نام خود ثبت کرد.

جو بایدن: آمریکا احترام خود را در جهان باز خواهد یافت

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا می‌گوید کشورش احترام خود را در جهان باز خواهد یافت. به گفته رئیس‌جمهوری آینده ایالات متحده از روز دوشنبه کارگروهی ویژه برای کنترل شیوع ویروس جدید کرونا تشکیل خواهد شد.

 یاس هواداران ترامپ را می‌فهمم اما به من فرصت بدهید

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا می‌گوید ناامیدی هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور را درک می‌کند. او از طرفداران دونالد ترامپ خواست که به او فرصت بدهند.

جو بایدن نیز مانند کامالا هریس بر لزوم مبارزه با نژادپرستی سازمان‌یافته در آمریکا و تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا می‌گوید او و کامالا هریس با کسب بیش از ۷۴ میلیون رای بیشترین رای را در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به دست آورده‌اند.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بر لزوم وحدت آمریکایی‌ها تاکید کرد و گفت دیگر ایالت‌های آبی و قرمز وجود ندارد بلکه ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

جو بایدن وعده داد که به جای اختلاف‌افکنی بین آمریکایی‌ها آنها را گردهم خواهد آورد.

کامالا هریس: اولین معاون زن هستم اما آخری نخواهم بود

کامالا هریس می‌گوید هرچند او اولین زنی است که به معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا می‌رسد اما آخرین نخواهد بود. به گفته او بسیاری از دختران آمریکایی با دیدن او دریافته‌اند که می‌توانند روزی رئیس‌جمهور یا معاون رئیس‌جمهور شوند.

کامالا هریس: دموکراسی تضمین شده نیست، بلکه به اراده ما برای حفاظت از آن بستگی دارد

کامالا هریس، معاون جو بایدن ضمن تشکر از کارکنان ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها گفت که دموکراسی تضمین شده نیست بلکه به اراده ما برای حفاظت از آن بستگی دارد. او اولین زنی خواهد بود که به معاونت ریاست‌جمهوری ایالات متحده می‌رسد.

لباس سفید کامالا هریس یادآور لباس سفید زنان عضو کنگره در جریان سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا است.

رئیس‌جمهوری مکزیک: برای تبریک به بایدن زود است

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک در واکنش به اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که هنوز برای تبریک به او زود است.

وی گفت: «ما صبر می‌کنیم تا همه مسائل حقوقی حل شود. نمی‌خواهیم بی‌احتیاطی کنیم.»

نخست‌وزیر ژاپن به بایدن تبریک گفت
یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به او تبریک گفت. وی گفته است که بیصبرانه منتظر همکاری با رئیس‌جمهوری منتخب ایالت متحده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا روابط گرمی با شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن داشت.

 

سکوت مقامات اسرائیل در برابر شکست ترامپ

مقامات اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و رووین ریولین، رئیس‌جمهوری این کشور با وجود اعلام خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز به او و کامالا هریس تبریک نگفته‌اند. رابطه اسرائیل با ایالت متحده در دوران زمامداری دونالد ترامپ بسیار گرمتر از سال‌های ریاست‌جمهوری باراک اوباما بود. دونالد ترامپ وعده داده بود که سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد و به وعده خود نیز عمل کرد.

جو بایدن با آمریکایی‌ها سخن می‌گوید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا قرار است ساعت هشت شب به وقت شرق آمریکا (۴:۳۰ به وقت تهران) با آمریکایی‌ها سخن بگوید. رسانه‌های ایالات متحده ساعاتی پیش جو بایدن را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت پنسیلوانیا اعلام کردند. جو بایدن به این ترتیب روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

فن درلاین: بی‌صبرانه منتظر ملاقات بایدن در اولین فرصت هستم

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در پیامی انتخاب جو بایدن به ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت. وی در پیام خود ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوستانه اتحادیه اروپا با ایالات متحده برای همکاری با دولت آینده آمریکا اعلام آمادگی کرد.

رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا: شب‌های تاریک آمریکا به سر آمد

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا به دنبال اعلام خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به دونالد ترامپ گفت: «بازی تمام شد! تو باختی، بهتر است به خانه‌ات در فلوریدا بازگردی!»

به گفته چاک شومر با پیروزی جو بایدن «شب‌های تاریک آمریکا» به سر آمده است.

ولیعهد امارات پیروزی بایدن را تبریک گفت

محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان، ولیعهد امارات عربی متحده با انتشار پیامی در صفحه توئیترش پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را تبریک گفت. وی در پیام خود برای رئیس‌جمهوری آینده آمریکا و معاونش آرزوی موفقیت کرده است.

ترامپ از زمین گلف در ویرجینیا به کاخ‌سفید بازگشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که هنگام اعلام خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت ویرجینیا در حال گلف‌بازی بود به کاخ‌سفید بازگشت. جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده سوگند یاد خواهد کرد.

ترامپ مانند کارتر و بوش پدر یک دوره‌ای شد

شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سه‌شنبه گذشته رویدادی کم‌سابقه محسوب می‌شود. او در حالی نتوانست برای دومین بار پیاپی به مقام ریاست‌جمهوری برسد که آخرین بار ۲۸ سال پیش بود که یکی از روسای‌جمهوری آمریکا موفق نشد تا برای دومین بار راهی کاخ‌سفید شود. جورج بوش پدر در آن سال از بیل کلینتون، فرماندار وقت ایالت آرکانزاس شکست خورد. پیش از آن جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۰ از رونالد ریگان شکست خورد و به این ترتیب تنها یک دوره در کاخ سفید حضور داشت. چهار سال قبل از آن جرالد فورد از جیمی کارتر شکست خورده بود. جرالد فورد به دنبال استعفای ریچارد نیکسون به ریاست‌جمهوری رسیده بود و در عمل هیچ‌گاه از سوی رای‌دهندگان به ریاست‌جمهوری انتخاب نشد.

هربرت هوور، سی و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در سال ۱۹۳۲ پس از آنکه از فرانکلین روزولت شکست خورد نتوانست برای دومین بار هدایت دولت را به دست بگیرد.

نخست‌وزیر هند پیروزی بایدن و هریس را تبریک گفت

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پیامی پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و معاونش را تبریک گفت. کامالا هریس، معاون جو بایدن اصالت هندی دارد. نخست‌وزیر هند از جمله رهبرانی بود که رابطه خوبی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده داشت.

تعداد آرای الکترال بایدن با پیروزی در نوادا به ۲۹۰ رسید

شمار آرای الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا پس از پیروزی در ایالت‌های پنسیلوانیا و نوادا به ۲۹۰ رسید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده تاکنون ۲۱۴ به دست آورده است. حدنصاب لازم برای راهیابی به کاخ‌سفید ۲۷۰ رای بود.

هنوز تکلیف آرای الکترال ایالت‌های جورجیا و کارولینای شمالی مشخص نشده است.

سکوت توئیتری ترامپ پس از اعلام پیروزی بایدن

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هنگام اعلام پیروزی جو بایدن از سوی رسانه‌های این کشور در زمین گلف مشغول بازی بود. او پیش از حضورش در زمین گلف در صفحه توئیترش نوشته بود: «من این انتخابات را بردم! با اختلاف زیاد!»

نامزد جمهوریخواهان از زمان انتشار این توئیت هنوز توئیت جدیدی منتشر نکرده است.

نخست وزیر ایتالیا پیروزی بایدن را تبریک گفتند

جوزپه کنته، نخست‌وزیر ایتالیا در پیامی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت. وی انتخاب جو بایدن را نشان «سرزندگی دموکراسی» در آمریکا دانست.

بانوی اول آینده آمریکا: او رئیس‌جمهور همه خانواده‌های ما خواهد بود

جیل بایدن، همسر جو بایدن در صفحه توئیتر خود عکسی به همراه همسرش منتشر کرد که او در آن با دست روی واژه «معاون» را پوشانده است و به این ترتیب عنوان جو بایدن به جای «معاون رئیس‌جمهور» به «رئیس‌جمهور» تبدیل شده است.

بانوی اول آینده ایالات متحده نوشته است که جو بایدن رئیس‌جمهور همه خانواده‌های آمریکا خواهد بود.

میت رامنی، اولین چهره سرشناس جمهوریخواه که پیروزی بایدن را تبریک گفت

میت رامنی، سناتور ایالت یوتا و نامزد پیشین حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را تبریک گفت. این چهره سرشناس حزب جمهوریخواه که رابطه پرتلاطمی با دونالد ترامپ داشت در پیام خود از شخصیت جو بایدن و کامالا هریس ستایش کرد.

صدراعظم آلمان پیروزی بایدن را تبریک گفت

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پیامی پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را تبریک گفت. صدراعظم آلمان که رابطه سردی با دونالد ترامپ داشت در پیام خود برای جو بایدن «شانس و موفقیت» آرزو کرده است. آنگلا مرکل همچنین «اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس» (اروپا و آمریکا) را برای رویارویی با چالش‌های کنونی جهان «غیرقابل جایگزین» دانست.

شهردار پاریس: بازگشت آمریکا مبارک!

به نوشته یورونیوز؛ ان هیدالگو، شهردار پاریس در صفحه توئیتر خود پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را تبریک گفت و نوشت: «بازگشت آمریکا مبارک!»

وی پیروزی جو بایدن در آستانه پنجمین سالگرد امضای توافق پاریس را «نمادین» دانست. دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری کنونی آمریکا خروج ایالات متحده از توافق پاریس درباره تغییرات آب و هوایی را اعلام کرده بود.

اوباما «پیروزی قاطع و تاریخی» بایدن و هریس را تبریک گفت

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز شنبه در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد پیروزی معاون خود در دوران ریاست جمهوری‌اش را تبریک گفت. باراک اوباما ضمن تمجید از مشارکت گسترده رای‌دهندگان پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را «قاطع و تاریخی» توصیف کرد.

بوریس جانسون «موفقیت تاریخی» بایدن و هریس را تبریک گفت

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در پیامی توئیتری پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را تبریک گفت.

نخست‌وزیر بریتانیا از آمریکا به عنوان «مهم‌ترین متحد» کشورش یاد کرد. او برای همکاری با جو بایدن در موضوعات تغییرات آب و هوایی، تجارت و امنیت اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه به بایدن تبریک گفت

امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهوری فرانسه در پیامی توئیتری به جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و کامالا هریس تبریک گفت. وی در پیام خود آنها را دعوت به همکاری کرد.

 

هیلاری کلینتون: مردم آمریکا حرف خود را زدند

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که رای‌دهندگان در این کشور حرف خود را زدند و به نامزد دموکرات‌ها رای دادند.

کلینتون که در سال ۲۰۱۶ میلادی نتیجه انتخابات را به «دونالد ترامپ» رقیب خود واگذار کرد، گفت که رای‌دهندگان آمریکا حرف زدند؛ آنها تصمیم گرفتند که به «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌های و «کامالا هریس» یار انتخاباتی وی رای دهند.

نانسی پلوسی: امروز، روز جدیدی از امید برای آمریکا رقم خورد

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که امروز، روز جدیدی از امید برای آمریکا رقم خورد.

ترامپ، رئیس‌جمهور 4 ساله

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ترامپ هم‌اکنون نخستین رییس‌جمهور مستقر پس از جورج بوش (پدر) از سال ١٩٩٢ است که در انتخابات شکست می‌خورد.

توئیت کاملا هریس

کاملا هریس که قرار است به عنوان معاون آقای بایدن در کاخ سفید به ایفای نقش بپردازد، در پیامی توییتری اعلام کرد: «در این انتخابات موضوعی بیش از من و جو بایدن مطرح بود. موضوع روح آمریکا و خواست ما برای مبارزه در راه آن مطرح بود. کارهای زیادی در پیش داریم. بیایید شروع کنیم.»

ترامپ مشغول بازی گلف است!

در حالی که رسانه‌های مهم جهان با اعلام قطعی نتایج شمارش آرا در پنسیلوانیا بایدن را رییس جمهوری بعدی آمریکا معرفی کردند، ترامپ از ساعتی پیش به یک زمین گلف در ایالت ویرجینیا رفته و مشغول بازی است.

اولین مقام رسمی در جهان که به بایدن تبریک گفت

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز یکی از اولین رهبران جهان بود که پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را تبریک گفت. او گفته است که «بی‌صبرانه» منتظر همکاری با جو بایدن و کامالا هریس است.

نخستین موضع‌گیری اروپا در قبال پیروزی بایدن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: فکر می‌کنم منصفانه باشد که بگویم با این خبر بخصوص یک آسوده‌خیالی بزرگ در بخش اعظم اروپا احساس خواهد شد

نخستین توییت بایدن پس از پیروزی

بایدن در نخستین توییت پس از پیروزی در انتخابات آمریکا نوشت: افتخار می‌کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش‌روی ما قرار دارد دشوار خواهد بود اما قول می‌دهم من رییس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا چه نه.

جو بایدن عبارت رئیس‌جمهور منتخب را به بیوگرافی خود در توییتر اضافه کرد.

ترامپ: نتیجه انتخابات هنوز قطعی نیست

دونالد ترامپ در واکنش به پیروزی بایدن در توئیتی نوشت: کارزار انتخاباتی‌ام از دوشنبه پیگیری قضایی پرونده انتخابات را در دادگاه آغاز می کند. جو بایدن بدون مدرک و به صورت تقلبی در اعلام پیروزی در انتخابات عجله کرد.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رئیس جمهور با 284 رای الکترال، رئیس جمهور آمریکا شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد

 

ترامپ: با اختلاف پیروزم

دونالد ترامپ در ادامه پیام‌های توییتری روز شنبه خود دقایقی پیش با انتشار توییتی دیگر مدعی شد که با اختلاف زیاد در انتخابات پیروز شده است.

توییتر روی این توییت هشدار اطلاعات نادقیق گذاشته و تاکید کرده است که نتایج انتخابات هنوز اعلام نشده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آقای ترامپ از حیث کسب آرا الکترال هم اکنون ۲۱۴ به ۲۶۴ از قیب دموکرات خود عقب است. نامزد جمهوری‌خواهان که پس از دعواهای حقوقی آنچنان که باید از سوی هم‌حزبی‌های خود حمایت نشده است در حالی حاضر همچنین در چهار ایالت از پنج ایالت کلیدی که هنوز نتیجه نهایی آنها اعلام نشده از جود بایدن عقب افتاده است.

افزایش فاصله آرا بایدن با ترامپ در جورجیا

با ادامه شمارش رای‌های ارسالی از طریق پست در ایالت جورجیا باز هم فاصله نامزد دموکرات با رقیب جمهوری خواه افزایش یافت. آقای بایدن که تا صبح روز شنبه به وقت اروپای مرکزی بیش از ۴ هزار رای از دونالد ترامپ در این ایالت جلو افتاده بود فاصله خود را باز هم افزایش داد و اکنون با بیش از ۷ هزار و ۲۴۸ رای به پیشتازی ادامه می‌دهد.

ترامپ: ساعات پس از اتمام رای‌گیری اتفاقات بدی افتاده است

دونالد ترامپ که پس از عقب افتادن ناگهانی و غافلگیرکننده در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب دموکرات بر شدت اعتراض‌های خود به نحوه شمارش آرا در این دو ایالت و نیز دو ایالت دیگر کلیدی آریزونا و نوادا افزود بار دیگر با انتشار توئیتی به موارد متعدد تخلف برگزار کنندگان انتخابات اشاره کرد و نوشت که در ساعات پس از اتمام زمان قانونی انتخابات اتفاقات بدی افتاده است.

رئیس جمهوری آمریکا که به هیچ وجه حاضر به پذیرش آرا اعلام شده نیست و جنگ‌های حقوقی متعددی را از طریق وکلای کمپین‌اش در دادگاه‌های ایالت‌های مورد مناقشه پیش می‌برد در تازه‌ترین توییت خود مدعی شده که در برخی حوزه‌های رای‌گیری با تراکتور ورودی محل اخذ رای را سد کرده‌اند و پنجره‌ها را نیز پوشانده‌اند تا ناظران نتوانند تحولات داخل را رصد کنند.

آقای ترامپ همچنن مدعی شده که پس از ساعت هشت شب و اتمام زمان رسمی انتخابات ده‌ها هزار رای به صورت غیرقانونی اخذ شده و همین مسئله در تغییر آرا در پنسیلوانیا و دیگر ایالت‌ها نقش داشته است. دونالد ترامپ همچنین تاکید کرده که شمارش صد‌ها هزار رای به دور از چشم ناظران صورت گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد که وکلایش تا ساعاتی دیگر در فیلادلفیا در جریان یک کنفرانس خبری صحبت خواهند کرد.

آیا امیدی به پیروزی دونالد ترامپ هست؟

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان برای پیشتازی از جو بایدن و برنده شدن می بایست، آرای الکترال پنسیلوانیا و نیز آرای الکترال سه ایالت از چهار ایالت باقیمانده را از آن خود کند. پیروزی در ایالت پنسیلوانیا که ۲۰ رای الکترال دارد می تواند وی را همچنان امیدوار نگاه دارد.

جو بایدن با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های باقیمانده و پیشی گرفتن از دونالد ترامپ اطمینان دارد که نتیجه نهایی پیروزی او و دموکرات‌هاست. دونالد ترامپ در مقابل، رقیبش را از اعلام پیروزی زودهنگام برحذر کرده و می‌گوید از آنجا که در روند رای گیری «تقلب و تخلف» شده است از طریق دادگاه پیگیری می‌کند و امکان دارد پیشتازی خود را بازیابد.

پنج ایالت باقیمانده و سرنوشت ساز چند رای الکترال دارند؟

پنج ایالتی که سرنوشت نهایی انتخابات آمریکا را رقم می زنند: پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال، جورجیا ۱۶ رای الکترال، کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال، آریزونا ۱۱ رای الکترال و نوادا ۶ رای الکترال دارند. بایدن تا به این لحظه در تمامی این ایالتها به جز کارولینای شمالی پیشتاز است. بدین ترتیب، جو بایدن در صورتی که آرای الکترال هر کدام از ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا را از آن خود کند و نیز در صورت پیشتازی و بردن آرای الکترال کارولینای شمالی، رئیس جمهوری آینده ایالت متحده آمریکا خواهد شد.

ادامه پیشتاری بایدن در جورجیا و پنسیلوانیا

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پس از آغاز شمارش آرا پستی در دو ایالت جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب جمهوری‌خواه خود جلو افتاد و این فاصله نسبت به روز گذشته باز هم اندکی بیشتر شده است.

آقای بایدن در جورجیا با بیش از ۴ هزار و بیست رای و در پنسیلوانیا نیز با حدود ۳۰ هزار رای از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

برتری نهایی در این دو ایالت در صورت تایید نتیجه ایالت آریزونا که برخی منابع خبری از جمله آسوشیتدپرس از پیش آنرا به نام نامزد دموکرات آبی کرده‌اند، می‌تواند کلید کاخ سفید را در دستان جو بایدن قرار دهد. این در حالیست که دونالد ترامپ نتایج اعلام شده را قبول ندارد و جنگی حقوقی را در دادگاه‌‌های ایالت‌های آ‌ریزونا، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا آغاز کرده است.

اختلاف رأی نامزدها و پیشتاز بودن یک حزب در هر ایالت ممکن است با ادامه شمارش آراء تغییر کند.

لحظه به لحظه با نتایج انتخابات آمریکا؛ جو بایدن یک گام تا کاخ سفید

بایدن: ما این رقابت را می‌بریم

جو بایدن : اعداد به ما می گویند که ما برنده این رقابت خواهیم بود. آرای ما در حال بیشتر شدن هم هستند. آریزونا را بعد از مدتها با خود خواهیم داشت..... این ها فقط عدد نیستند بلکه این حق ملت است که صدایش شنیده و رای اش شمرده شود.

بایدن که کامالا هریس را کنار خود داشت در بخش دیگری از سخناتش ضمن برشمردن مشکلات فعلی ایالات متحده از جمله نژاد پرستی سیستماتیک، تغییرات آب و هوایی و مشکلات اقتصادی، به رکود و بیکاری ناشی از کرونا اشاره کرد.

وی اولویت خود را مهار کردن کرونا ویروس عنوان کرد.

وی مردان و زنان آمریکایی را قلب دموکراسی ایالات متحده توصیف کرد و وظیفه خود را حمایت از همه آمریکایی ها فارغ از جهت گیری سیاسی آنها دانست. او گفت که ما با هم دشمن نیستیم و باید بر ناراحتی و خشم خود چیره شویم. فقط نباید فراموش کنیم که هستیم. دموکراسی اثربخش است. اختلاف نظر در دموکراسی طبیعی است. ممکن است مخالف هم باشیم ولی دشمن هم که نیستیم. همه ما آمریکایی هستیم.

جو بایدن سخنرانی می کند 

جو بایدن قرار است تا دقایقی دیگر در ویلمینگتون خطاب به هواداران خود صحبت کند، این در حالیست که شمارش آرا در ایالت های باقیمانده همچنان در جریان است.

با شمارش آرای بیشتر، اختلاف بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا از مرز 27 هزار رای گذشت (27130 رای)

دیوان عالی آمریکا شامگاه جمعه با بخشی از درخواست ستاد جمهوریخواهان در پنسیلوانیا موافقت کرد. به این ترتیب مقرر شده آرای پستی واصله در روز انتخابات و بعد از آن تا بعدازظهر جمعه به تفکیک از آرای دیگر شمارش شوند ولی با درخواست جمهوریخواهان مبنی بر توقف شمارش آرا موافقت نشد.

رییس یکی از مراکز شمارش اصلی آرا در جورجیا ابراز امیدواری کرد که تکلیف 4600 رای باقیمانده شامل 3800 رای ماخوذه شمارش نشده و 800 رای پستی مربوط به نظامیان تا قبل از شامگاه جمعه بوقت محلی نهایی شود.

ریچارد بارون تصریح کرد پیام های تهدید آمیز خطاب به وی و پرسنلش در فضای مجاری بطرز عجیبی تشدید شده است و او از سوی کابران متهم به «دزدیدن آرا» شده است، اتهامی که بزعم وی بی اساس است.

این در حالیست که طبق آخرین براوردهای رسانه های آمریکایی بایدن حدود 4 هزار رای بیشتر از ترامپ در جورجیا کسب کرده است.

پیشتر ترامپ نسبت به مفقود شدن آرای ارسالی نظامیان جورجیا ابراز تردید کرده بود.

بازداشت مردان مسلح در نزدیکی مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا

پلیس فیلادلفیا از دستگیری دو مرد مسلح در حوالی مرکز شمارش آرا انتخابات خبر داد. به گزارش آسوشیتدپرس این دو مرد 42 و 61 ساله با خود سلاح گرم به همراه داشتند و از ویرجینیا بیچ خود را به محل شمارش آرا رسانده بودند و پس از گزارش اف بی آی در مورد هدف آنها از این سفر روز پنجشنبه بازداشت شدند.

دونالد ترامپ بر مواضع پیشین خود درباره نتیجه انتخابات تاکید کرد. او در حساب توییتر خود نوشت: «از همان اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت ها با فاصله جلو بودم اما هر چه پیش رفتیم بطرز معجزه آسایی شاهد از بین رفتن این برتری بودیم. شاید این برتری با روند قانونی که تیم حقوقی ما به جریان انداخته اند دوباره از آن ما شود.»

شمارش آرا در ایالت های کلیدی همچنان با برتری جوبایدن در جریان است. اعلام پیروز نهایی این انتخابات اکنون و در این مرحله منوط به اعلام ایالت هایی است که شمارش در آنها در جریان است. هر یک از این ایالت ها قوانین خاصی در شمارش و نحوه اعلام فرد پیروز دارند مسله ای که اعلام نامزد پیروز را به تاخیر انداخته است. مشارکت در این انتخابات نزدیک 67 درصد بوده که دستکم طی یک قرن گذشته یک رکورد محسوب می شود.

طرفداران دونالد ترامپ روز جمعه در ایالت هایی که شمارش آرا در جریان است با تظاهرات و تجمع مقابل ستادهای شمارش آرا از سخنان دونالد ترامپ مبنی بر تخلف گسترده در شمارش آرا حمایت کردند. برخی از این افراد با سلاح گرم در تجمع حضور پیدا کرده بودند و شعار بازداشت کارکنان حوزه های شمارش آرا سر می دادند.

کامالا هریس پیش از بایدن صحبت می‌کند

پیش‌ بینی می‌شود که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها امروز به وقت محلی، درباره وضعیت انتخابات سخنرانی کند اما پیش از او انتظار می‌رود کاملا هریس نامزد معاون ریاست جمهوری سخنان خود را ارائه دهد.

هریس پس از برگزاری انتخابات، درباره وضعیت انتخابات سخنرانی نداشته است.

هم حزبی ترامپ هم از او انتقاد و هم دفاع کرد

میت رامنی، سناتور هم حزبی با دونالد ترامپ، در توییتی گفت که اظهارات رئیس‌ جمهور درباره «دزدیده شدن انتخابات» به آرمان آزادی در اینجا [آمریکا] و سراسر جهان آسیب وارد می‌کند.

وی با این حال از حق دونالد ترامپ برای درخواست بازشماری آرا یا درخواست تحقیق درباره ادعای رای‌های غیرقانونی دفاع کرد.

اختلاف آرای بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا و نوادا بیشتر شد

با ادامه شمارش آرا در پنسیلوانیا و نوادا فاصله بایدن با ترامپ در این دو ایالت بیشتر شد.

نامزد دموکرات‌ها هم اکنون در پنسیلوانیا ۹ هزار و ۲۷ رای بیشتر از دونالد ترامپ دارد و پیش‌بینی می‌شود با شمارش آرای بیشتر از فیلادلفیا این فاصله بیشتر شود.

جو بایدن در ایالت نوادا نیز با ۲۲ هزار و ۷۶ رای بیشتر پیشتاز است.

نانسی پلوسی: بایدن به زودی رئیس جمهور منتخب خواهد شد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «واضح است که بلیت بایدن/هریس در انتخابات پیروز خواهد شد.»

وی این روز را برای ایالات متحده آمریکا، «یک روز بسیار خوشحال‌کننده» توصیف کرد و گفت که بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خواهد بود.

شمارش آرا در چند ایالت کلیدی آمریکا همچنان ادامه دارد و در جورجیا قرار است به دلیل نزدیک بودن آرا بازشماری برگه‌های رای انجام شد.

خانم پلوسی افزود که مجلس نمایندگان در حال آماده شدن برای «دولت جدید بایدن» است.

آرای ایالت جورجیا بازشماری می‌شوند

برد رافنسپرگر، وزیر ایالتی جورجیا تایید کرد که آرای این ایالت بازشماری خواهد شد.

وی افزود: «در جورجیا بازشماری مجدد انجام می‌شود.» وی تاکید کرد، تمرکز آن‌ها بر این موضوع خواهد بود که مطمئن شوند تمام آرای قانونی به‌طور دقیق شمرده و ثبت شوند.

از آنجا که جو بایدن تنها با ۱۵۷۹ رای در جورجیا از ترامپ پیش افتاده است پیش‌بینی بازشماری آرا می‌شد.

هنوز شمارش کل آرا در جورجیا به پایان نرسیده است و مسئولان برگزاری انتخابات در این ایالت گفته‌اند تنها ۴۱۶۹ رای شمارش نشده باقی مانده است.

مشاور ارشد کاخ سفید، «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت» را پیش‌بینی کرد

لری کودلو، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ روز جمعه به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که فکر می‌کند انتقال مسالمت‌آمیز قدرت صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد که آن‌ها به مانند رئیس جمهور از قانون پیروی خواهند کرد.

وی در عین حال گفت که با گفت‌وگویی که صبح امروز با ترامپ داشته است او «قصد مبارزه» دارد.

لری کودلو تاکید کرد، به سه سالی که با دونالد ترامپ همکاری داشته افتخار می‌کند و از آن به‌عنوان «تجربه‌ای فوق‌العاده» یاد کرد.

آخرین وضعیت شمارش آرا در چهار ایالت

جورجیا (شمارش ۹۹ درصد آرا) بایدن با هزار و ۹۸ رای بیشتر پیش افتاد
پنسیلوانیا (شمارش ۹۵ درصد آرا) بایدن با شش هزار و ۸۱۷ رای بیشتر پیش افتاد
نوادا (شمارش ۸۹ درصد آرا) بایدن با ۱۱ هزار و ۴۳۸ رای پیشتاز است
آریزونا (شمارش ۹۰ درصد آرا) بایدن با ۴۷ هزار و ۵۲ رای پیشتاز است

فاصله بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا افزایش یافت

آخرین نتیجه منتشرشده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که فاصله جو بایدن با دونالد ترامپ اندکی افزایش یافته است. جو بایدن اکنون با ۶ هزار و ۷۳۷ رای از دونالد ترامپ در این ایالت پیش افتاده است.

نامزد دموکرات‌ها در صورت پیروزی در پنسیلوانیا با کسب ۲۰ رای الکترال این ایالت رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.
تخمین زده می‌شود که هنوز حدود ۱۶۰ هزار رای در پنسیلوانیا شمرده نشده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ: انتخابات تمام نشده است

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دنبال تصمیم برخی رسانه‌ها برای اعلام پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد که انتخابات «تمام» نشده است. ستاد انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان افزوده است که آرای چهار ایالت باقی‌مانده که جو بایدن در آنها پیشتاز است نهایی نیست.

ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا افزوده است که دونالد ترامپ پس از بازشماری آرای جورجیا در این ایالت پیروز خواهد شد. در بیانیه این ستاد آمده است که در ایالت پنسیلوانیا «تخلفاتی» روی داده است.

همچنین الجزیره نوشت: کمپین ترامپ اعلام کرده است که ادعای فاکس نیوز و آسوشیتدپرس که اعلام کرده اند بایدن در راه رسیدن به پیروزی در انتخابات است، ادعاهای دروغ و غیرمسئولانه ای هستند.

ترامپ قصد پذیرش شکست در انتخابات را ندارد

شبکه خبری سی‌ان ان و فاکس نیوز به نقل از منابعی که نامی از آنها نبردند اعلام کردند که دونالد ترامپ برنامه‌ای برای پذیرش شکست و نتایج انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

این خبر در حالی منتشر شده که ترامپ در ایالت‌های حساس جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب دموکرات خود بایدن عقب افتاده است.

بایدن در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاد

جو بایدن با شمارش شماری از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیش افتاد. نامزد دموکرات‌ها اکنون در این ایالت پنج هزار و ۵۸۷ رای بیشتر از دونالد ترامپ کسب کرده است. جو بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال این ایالت را کسب خواهد کرد و رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

جو بایدن تاکنون سه میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۰۴ رای در پنسیلوانیا به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۱۷ رای به دست آورده است.

جان بولتون: ما جمهوریخواهان در برابر آزمون شخصیتی قرار داریم

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ می ‌گوید جمهوریخواهان در برابر «آزمون شخصیتی» قرار دارند. به گفته وی نامزدها نباید «دروغ» بگویند اما اگر شواهدی مبنی بر تخلف در دست دارند باید از مجاری قانونی آن را پیگیری کنند.

رهبر جمهوریخواهان در سنا: فقط رای‌های قانونی باید شمرده شود

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که همه رای‌های قانونی باید شمارش شوند اما رای‌هایی که غیرقانونی به ثبت رسیده‌اند نباید شمرده شوند.

چند رای هنوز در جورجیا شمارش نشده است؟

در حالی که جو بایدن با کسب ۱۰۹۶ رای بیشتر در ایالت جورجیا از دونالد ترامپ پیش افتاده است اما هنوز حدود ۱۰ هزار رای در این ایالت جنوبی شمارش نشده است. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد و جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

اداره پست آمریکا ۱۷۰۰ رای شهروندان در پنسیلوانیا را تحویل مقامات داد

اداره پست آمریکا اعلام کرد که روز پنجشنبه ۱۷۰۰ رای را که هنوز به دست مقامات مسئول شمارش آراء نرسیده بود تحویل آنها داده است.

آرای رای دهندگان در پنسیلوانیا اگر تا غروب جمعه به حوزه‌های رای‌گیری برسد شمارش خواهد شد. دونالد ترامپ هم‌اکنون حدود ۱۸ هزار رای بیشتر از جو بایدن در پنسیلوانیا کسب کرده است. با این حال هنوز حدود پنج درصد کل آرای این ایالت شمارش نشده است. هواداران جو بایدن بیشتر از طرفداران دونالد ترامپ از ارسال آراء با پست استقبال کرده‌لند.

فاصله بایدن با ترامپ در جورجیا افزایش یافت

آخرین نتیجه منتشرشده از انتخابات در ایالت جورجیا نشان می‌دهد که جو بایدن دو میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۰ رای به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۴ رای کسب کرده است. به این ترتیب فاصله جو بایدن و دونالد ترامپ در جورجیا به ۱۰۹۶ رای رسید. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

بایدن با اختلاف ۹۱۷ رای در جورجیا پیش افتاد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با اختلاف ۹۱۷ رای از دونالد ترامپ در ایالت جورجیا پیش افتاد. جو بایدن تاکنون دو میلیون و ۴۴۹ هزار و ۳۷۱ رای در این ایالت کسب کرده است. در مقابل نامزد جمهوریخواهان دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۵۴ رای به دست آورده است. به این ترتیب جو بایدن ۹۱۷ رای بیشتر از دونالد ترامپ کسب کرده است. شمارش آراء در این ایالت ادامه دارد.

ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد و جو بایدن با پیروزی در این ایالت رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود. نامزد دموکرات‌ها با پیروزی در جورجیا تعداد آرای الکترال خود را به ۲۸۰ خواهد رساند.

ترامپ با ۱۸ هزار رای بیشتر در پنسیلوانیا پیشتاز است

آخرین نتیجه رای‌گیری در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۶۵ را به دست آورده است. در مقابل جو بایدن سه میلیون و ۲۶۷ هزار و ۹۲۳ رای کسب کرده است. به این ترتیب دونالد ترامپ همچنان با حدود ۱۸ هزار رای همچنان در این ایالت پیشتاز است. جو بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد.

فاصله ترامپ و بایدن در جورجیا به ۶۶۵ رای رسید

آخرین نتیجه آراء ایالت جورجیا نشان می‌دهید که دونالد ترامپ با تنها ۶۶۵ رای از جو بایدن پیش افتاده است. پیروزی در ایالت جورجیا و کسب ۱۶ رای الکترال آن می‌تواند جو بایدن را راهی کاخ سفید کند.

جو بایدن: کسی نمی‌تواند دموکراسی ما را نابود کند

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ، توییت کرده: «مردم سکوت نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که به آنها زور گفته شود، تسلیم نخواهند شد. تک تک آرا باید شمارش شود.»

او ساعتی بعد هم در توییتی دیگر اظهاراتی که در برابر دوربین‌ها گفته بود را تکرار کرد و نوشت: «کسی نمی‌تواند دموکراسی ما را نابود کند. نه الان و نه هیچ وقت. آمریکا راه درازی برای رسیدن به اینجا طی کرده. نبردهای فراونی را جنگیده‌ایم.»

ترامپ: اگر آرای قانونی شمارش شوند پیروز می‌شوم

ترامپ سیستم انتخاباتی آمریکا را فاسد ارزیابی و رای گیری پستی را باعث نابودی آن دانست. او دلیل برگزاری رای گیری پستی را عدم باور دموکراتها به پیروزی عنوان کرد. دونالد ترامپ در پایان گفت فرقی نمی کند چه کسی پیروز شود ولی اجازه نمی دهد چنین مسله ای برای آمریکا اتفاق بیفتد. او که صدایی گرفته داشت و چهره اش خسته بنظر می آمد قبل از سوالات خبرنگاران سالن را ترک کرد.

در میشیگان و ویسکانسین هم ما خیلی وضع خوبی داشتیم.... در آروزینا هم اختلاف کمی هست که البته پیروز خواهیم شد.... تا به این لحظه انقدر نسبت به ابراز احساسات و پیام های افرادی که از من می پرسند حساس نبودم.... که در این انتخابات تقلب شد و سعی وحود دارد که بطور مصنوعی نتیجه را عوض کنند. انتظار دارم که دیوان عالی روند غیرقانونی آنها را متوقف کند. پنجره ها را با کاغذ پوشانده بودند.

نظر سنجی های مهندسی شده سعی داشتند نشان دهند که مثلا حو بایدن با ۵ درصد اختلاف در فلوریدا به پیروزی می رسد در صورتیکه من به پیروزی رسیدم. اینها همه در تلاش بودند که ملت رای ندهند.... دموکراتها در بسیاری از ایالت ها بر سیستم رای گیری نظارت داشتند ما شکایت های بسیاری را ارایه کردیم که ناعادلانه به نتیحه ای نرسیده..... در بسیاری از ایالت ها ما خیلی فاصله داشتیم و جلو بودیم مثل کارولینای شمالی که البته هنوز هم جلو تریم ولی ناگهان برگه های رای گیری اضافه شد...

دونالد ترامپ با دیگر آنچه را در جریان شمارش آرا در جریان است «تقلب» خواند و تاکید کرد اگر تنها آرای واقعی شمارش شوند او برنده نهایی است.

بایدن در جورجیا به ترامپ نزدیک‌تر شد

با ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا، بایدن فاصله خود را با ترامپ کمتر کرد به طوریکه تنها فاصله این دو رقیب ۹ هزار رای است. همچنان بیش از ۴۰ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد. مسئولان انتخاباتی این ایالت پیش بینی کرده‌اند کار شمارش آرا احتمالا امشب به وقت محلی به پایان می‌رسد.  این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

فاصله ترامپ و بایدن در جورجیا به دو دهم درصد رسید

گابریل استرلینگ، یک مقام برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا اعلام کرد که همچنان ۴۷ هزار رای شمارش نشده در این ایالت باقی مانده است. فاصله دو رقیب در این ایالت تنها دو دهم درصد و ترامپ همچنان پیشتاز است.

گابریل استرلینگ در یک نشست خبری افزود: «در تلاش هستیم اطمینان حاصل کنیم که تمام آرا به درستی شمرده شده‌اند و نتایج واقعی از نظر رای دهندگان را منعکس کند.»

ترامپ تنها ۱۲ هزار و ۷۶۴ رای بیشتر از بایدن در این ایالت دارد و بایدن در حال کمتر کردن این فاصله است.

یک مقام‌‌ انتخابات نوادا: شاید شمارش آرا تا شنبه یا یکشنبه طول بکشد

در حالیکه بسیاری منتظر نتایج ایالت نوادا هستند تا تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شود، جو گلوریا، مسئول ثبت آرا در بخش کلارک ایالت نوادا اعلام کرد که ممکن است شمارش آرا تا شنبه یا یکشنبه طول بکشد.

وی در یک نشست خبری گفت: «هدف ما در شهرستان کلارک سریع شمردن آرا نیست. بلکه می‌خواهیم مطمئن شویم که دقیق هستیم.»

ممکن است ۶۳ هزار و ۲۶۲ رای تا روز یکشنبه نیز کاملا شمرده نشوند و سایر رای‌های قانونی نیز همچنان به تدریج دریافت می‌شود و تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) شمارش به پایان می‌رسد.

این مقام شهرستان کلاک اعلام کرد که دست‌کم ۶۳ هزار و ۲۶۲ برگه رای شمارش نشده در این بخش را دریافت خواهند کرد که از این تعداد ۵۱ هزار برگه تا صبح جمعه بررسی می‌شوند.

وی هشدار داد که ممکن است ۶۳ هزار و ۲۶۲ رای تا روز یکشنبه نیز کاملا شمرده نشوند و سایر رای‌های قانونی نیز همچنان به تدریج دریافت می‌شود و تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) شمارش به پایان می‌رسد.

طبق قوانین ایالت نوادا، مسئولان برگزاری انتخابات این ایالت، آرای پستی را که دقیقا تا تاریخ ۳ نوامبر [روز انتخابات] ارسال شده باشند، شمارش می‌کنند و برای دریافت آن‌ها تا ۱۲ نوامبر منتظر می‌مانند.

جو گلوریابا اشاره به اینکه شش رای الکترال ایالت نوادا می‌تواند در انتخابات تعیین کننده باشد، گفت که این موضوع ضرورت دقت در شمارش آرا را تایید می‌کند.

وی تاکید کرد که اجازه نمی‌دهند کسی مانع انجام وظایفشان در شمارش آرا شود.

در حال حاضر جو بایدن در ایالت نوادا با ۹ دهم درصد اختلاف پیشتاز است.

شکایت کارزار ترامپ در میشیگان رد شد

یک قاضی دادگاه ایالتی دادخواست ارائه شده از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ درباره شمارش آرا در ایالت میشیگان را رد کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ از دادگاه میشیگان خواسته بود تا زمانیکه که نمایندگان آن‌ها دسترسی‌های لازم برای شمارش آرا و نظارت را پیدا نکرده‌اند، شمارش آرا متوقف شود. آن‌ها مدعی بودند که رقیبان آن‌ها برای رسیدگی به آرای غیرحضوری در این ایالت دسترسی داشتند.

این تصمیم یک روز پس از آن رخ داد که رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را برنده در میشیگان عنوان کردند و ۱۶ رای الکترال این ایالت نیز در سبد این نامزد دموکرات قرار گرفت.

قاضی سینتیا استیونز اعلام کرد که این دادخواست اواخر بعد از ظهر چهارشنبه چند ساعت قبل از شمارش آخرین برگه‌های رای ارائه شد.

وی افزود که «مدعی علیه معاون فرماندار ایالت میشیگان یعنی ژاکلین بنسون است اما فرد اشتباهی برای شکایت است چراکه او کارهای شمارش آرا را انجام نداده است حتی اگر رئیس انتخابات ایالت باشد. »

در این دادخواست گفته شده بود که بنسون به عنوان یک دموکرات بدون حضور ناظران دو حزب اجازه شمارش آرای غیر حضوری را داشته است. وی به زیر پاگذاشتن «حقوق بنیادین رای‌دهندگان میشیگان … برای شرکت در انتخاباتی عادلانه و قانونی» متهم شد.

بایدن: صبور باشید، جایگاهمان خوب است!

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در پیامی توئیتری خطاب به طرفدارانش نوشت: صبور باشید. آرا در حال شمارش هستند و ما نسبت به جایگاهمان احساس خوبی داریم.

ترامپ: در پنسیلوانیا یک پیروزی رقم زدیم/ ما می‌بریم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که پیروزی حقوقی بزرگی در ایالت پنسیلوانیا برای کارزار انتخاباتی وی حاصل شده است.

ظاهراً یک قاضی آمریکایی به ستاد ترامپ اجازه نظارت بیشتر بر شمارش آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا را داده است.

وی در پیامی دیگر مدعی شد: تمام ایالت‌هایی که ادعا شده بایدن در آنها به پیروزی رسیده توسط ما به خاطر تقلب مورد چالش حقوقی قرار خواهند گرفت. دلایل زیادی داریم، فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما می‌بریم. اول آمریکا.

دادستان پنسیلوانیا: اجازه نمی‌دهم کسی روند شمارش آرا را متوقف کند

جاش شاپیرو، دادستان پنسیلوانیا در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفت: «من اجازه نمی‌دهم کسی روند شمارش آرا را متوقف کند. این آرا قانونی است و شمارش می‌شوند. لفاظی‌ها باید از بین بروند. این کارزار تمام شده است.»

هریس: تک تک رای‌ها باید شمرده شود

کامالا هریس، معاون جو بایدن به نظر می‌رسد در پاسخ به توییت ترامپ که خواستار توقف شمارش آرا شده بود، در توییتی نوشت: «تک تک رای‌ها باید شمرده شوند.»

توییت دیگر از ترامپ در اعتراض به شمارش آرا

دونالد ترامپ که انتشار توییت‌های خود را از سر گرفته است در توییتی گفت که «هر رایی که پس از روز انتخابات بیاید قابل شمارش نیست.»

توییتر بلافاصله این نوشته رئیس جمهوری آمریکا را برچسب گذاری کرد که می‌تواند حاوی اطلاعات نادرست درباره انتخابات باشد.

فاصله بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۳۵ هزار رای رسید

آخرین نتیجه منتشرشده از شمارش آراء در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون ۲۲۴ هزار و ۱۰۴ رای به دست آورده است. در مقابل جو بایدن سه میلیون و ۸۸ هزار و ۴۰۲ رای کسب کرده است. به این ترتیب فاصله دو نامزد در پنسیلوانیا به ۱۳۵ هزار رای رسیده است. حدود ۷۰۰ هزار رای هنوز در پنسیلوانیا شمارش نشده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد و جو بایدن در صورت کسب این ۲۰ رای رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

بایدن: همه رای‌ها را بشمارید

جو بایدن نیز با همرسانی ویدئویی در توییتر گفته همه آرا باید شمرده شود.

ترامپ: شمارش را متوقف کنید

دونالد ترامپ به دنبال نزدیک شدن جو بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود با حروف بزرگ نوشت: «شمارش را متوقف کنید!»

چند رای در جورجیا هنوز شمارش نشده است؟

رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند که حدود ۵۰ هزار رای هنوز در ایالت جورجیا شمارش نشده است. دونالد ترامپ هم اکنون با اختلاف بیش از ۱۸ هزار رای در جورجیا پیشتاز است. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد. جو بایدن در صورت پیروزی در جورجیا رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

ترامپ و پنس روز پنجشنبه دیدار یا برنامه عمومی ندارند

کاخ سفید اعلام کرده است که نامزد جمهوریخواهان و معاونش روز پنجشنبه هیچ برنامه یا دیدار عمومی ندارند.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا؛ کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در جورجیا

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در چند ایالت کلیدی هنوز ادامه دارد که هنوز جو بایدن یا دونالد ترامپ موفق به کسب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید نشده اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱۴ رای الکترال کسب کرده است. جو بایدن پس از پایان شمارش آرای میشیگان و ویسکانسین توانست در این دو ایالت غرب میانه پیروز شود. او اکنون در صورت پیروزی در ایالت نوادا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

این در حالی است که هنوز نتیجه آرای الکترال ایالت های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا نیز مشخص نشده است.

فاصله آرای بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار رای رسید

آخرین نتایج آراء در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۶۹ رای به دست آورده است. جو بایدن نیز سه میلیون و ۵۱ هزار و ۵۵۵ رای کسب کرده است. به این ترتیب اختلاف آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار و ۴۱۴ رای کاهش یافته است.

تاکنون ۸۹ درصد آراء در پنسیلوانیا شمارش شده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت در کالج الکترال به پیروزی دست خواهد یافت و رئیس‌جمهور می‌شود.

کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در جورجیا

فاصله آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت جنوبی جورجیا به تنها حدود ۱۸ هزار رای رسیده است. دونالد ترامپ با شمارش ۹۶ درصد آراء همچنان پیشتاز است اما بنا به گزارش‌ها آرای باقی مانده اکثرا در مناطقی به صندوق ریخته شده که دموکرات‌ها اغلب آرای بیشتری کسب می‌کنند. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.

وال استریت ژورنال: تیم بایدن برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ آماده می‌شود

روزنامه "وال استریت ژورنال" بامداد پنجشنبه نوشت: با وجود آنکه هنوز نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما تیم بایدن در حال برنامه‌ریزی برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ است. مجموع آرای الکترال جو بایدن به رقم ۲۶۴ رسید و وی برای راهیابی به کاخ سفید تنها ۶ رأی الکترال (۲۷۰ رأی) نیاز دارد.

بایدن در میشیگان ترامپ را شکست داد

جو بایدن با شکست دونالد ترامپ در ایالت میشیگان ۱۶ رای الکترال این ایالت کلیدی را از آن خود کرد. با پیروزی در میشیگان، بایدن در مجموع ۲۶۴ رای الکترال کسب کرده است و تنها شش رای الکترال دیگر نیاز دارد تا به مقام ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا برسد.

نحوه شمارش آرا در این ایالت مورد اعتراض کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قرار گرفت و آن‌ها خواسته بودند که شمارش آرا متوقف شود.

بایدن: پس از شمارش آرا، ما پیروز خواهیم شد

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در یک سخنرانی در ایالت دِلاوِر اعلام کرد که «واضح» که او ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری را به دست خواهد آورد.

وی افزود: «من اینجا نیستم تا اعلام کنم که ما برنده شدیم، من اینجا هستم تا بگویم، اعتقاد داریم که وقتی شمارش آرا تمام شد، ما برنده خواهیم شد.»

وی تاکید کرد که پس از یک شب طولانی شمارش مشخص است که او به اندازه کافی رای ایالت‌ها را کسب کرده است تا به ۲۷۰ رای الکترال برسد.

بایدن همچنین تاکید کرد که او رئیس جمهور تمام آمریکایی‌ها خواهد بود: «وقتی پیروز شویم دیگر هیچ ایالت قرمز و آبی وجود نخواهد داشت… فقط ایالات متحده آمریکا.»

وی در ابتدای سخنان خود شهروندان آمریکایی را خطاب قرار داد و گفت دیروز بار دیگر ثابت کردید که دموکراسی ضربان قلب این ملت است.

بایدن در ایالت ویسکانسین ترامپ را شکست داد

جو بایدن در ایالت ویسکانسین توانست دونالد ترامپ را شکست دهد و ۱۰ رای الکترال را وارد سبد انتخاباتی خود کرد و مجموع آرای الکرال خود را به ۲۴۸ رساند. به این ترتیب وی تنها ۲۲ رای تا ریاست جمهوری آمریکا فاصله دارد.

۳.۳ میلیون رای در این ایالت شمارش شده است و بایدن تنها با ۰.۶۲۴ درصد اختلاف توانست ترامپ را در این ایالت شکست دهد. کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است خواهان بازشماری آرا در این ایالت می‌شود.

شکایت کارزار انتخاباتی ترامپ

کارزار انتخاباتی ترامپ دادخواستی را برای ارائه به دادگاه تنظیم کرده است که طبق آن خواستار توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان شده است.

رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای تاکید کرد که آن‌ها دسترسی لازم به برخی مکان‌های شمارش آرا ندارند.

وی تصریح کرد تا زمانیکه شرایط این دسترسی و نظارت فراهم نشود آن‌ها خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان هستند.

ترامپ: دنبال پیدا کردن رای برای بایدن در همه جا هستند

ترامپ در دو توییت به جابجایی آرا در سه ایالت اعتراض کرد و نوشت: «در هر سوراخی در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان دنبال پیدا کردن رای برای بایدن هستند. این برای کشورمان بسیار بد است.»

وی در توییت دیگری نوشت: «سخت تلاش می‌کنند تا ۵۰۰ هزار رای پیشتازی او را در پنسیلوانیا از بین ببرند- به زودی. به همین ترتیب در میشیگان و جاهای دیگر.»

رئیس کارزار انتخاباتی بایدن: در چهار ایالت کلیدی پیروز می‌شویم

جنیفر اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی بایدن در یک نشست خبری گفت: «جو بایدن در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار دارد و وی رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

وی این برآورد را اعلام کرد که «بایدن در ایالت‌های ویسکانسین، نوادا، میشیگان و پنسیلوانیا پیروز می‌شود.»

وی افزود: «ما فقط به رای سه یا چهار تا از این ایالت‌ها نیاز داریم تا بتوانیم به رقم ۲۷۰ رای الکترال برسیم.»

ترامپ: جلو بودم اما...

دونالد ترامپ در توییتی به ایالت‌هایی اشاره کرد که در آن‌ها پیشتاز بود اما بایدن در حال حاضر جلو افتاده و گفت که « دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم اما به طرز معجزه‌آسایی تک تک آن‌ها ناپدید شدند. بسیار عجیب است.»

توییتر پس از انتشار این مطلب از سوی رئیس جمهوری آمریکا، به آن برچسب زد و نوشت: «برخی یا تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این توئیت مورد مناقشه است و ممکن است در مورد انتخابات یا روش‌های مدنی دیگر گمراه کننده باشد.»

رقابت شانه‌ به شانه در ۶ ایالت

در حالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت شانه به شانه بایدن و ترامپ در شش ایالت باقی مانده پیش می‌رود که هنوز نمی‌توان برنده این انتخابات بسیار نزدیک را مشخص کرد.

شمارش آرا در ایالت‌های میشیگان، جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین همچنان ادامه دارد و این شش ایالت رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا را مشخص می‌کنند. هم اکنون بایدن در سه ایالت از این شش ایالت پیش است و ترامپ نیز در سه ایالت دیگر پیشتازی خود را حفظ کرده است.

ایالت میشیگان؛ فاصله‌ای که کم و کمتر شد

جو بایدن پس از چندین ساعت که از شمارش آرای ایالت میشیگان می‌گذرد توانست در این ایالت از ترامپ پیشی بگیرد. فاصله این دو رقیب به کمتر از یک درصد رسیده است. این در حالی است که بیش از۹۰ درصد آرا در این ایالت کلیدی که ۱۶ رای الکترال دارد شمرده شده است.

بایدن در حالی از ترامپ در ایالت میشیگان پیشی گرفته است که تا چند ساعت پیش و در ابتدای شمارش آرا، ترامپ با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز بود.

شهروندان میشیگان تا پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به مدت ۲۵ سال به دموکرات‌ها رای داده بودند اما در سال ۲۰۱۶ این ایالت با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رای بیشتر به دونالد ترامپ اقبال خود را نشان داد و قرمز شد.

ایالت جورجیا؛ ترامپ با دو درصد پیش است

در ایالت جورجیا بیش از ۹۰ درصد آرا شمارش شده است که تاکنون دونالد ترامپ با ۵۰.۵ درصد آرا پیشتاز است. در این ایالت تاکنون بایدن ۴۸.۳ درصد آرا را کسب کرده است. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد. این ایالت از دیرباز سنگر جمهوری‌خواهان به حساب می‌آید و از سال ۱۹۹۲ تاکنون این سنگر تکان نخورده است.

ایالت نوادا؛ فاصله کمتر از یک درصد و پیشتازی بایدن

در ایالت نوادا از ابتدای شمارش آرا جو بایدن پیش بود اما این فاصله هم اکنون به کمتر از یک درصد رسیده است. تاکنون بیش از ۶۰ درصد آرای این ایالت با شش رای الکترال شمارش شده است و ترامپ ۴۸.۶ درصد آرا را دارد و سهم بایدن ۴۹.۲ درصد است.

کارولینای شمالی؛ پیشتازی کمتر از دو درصد ترامپ

در کارولینای شمالی، ترامپ پیشتاز است و در حالی که شمارش آرا در حال اتمام است ترامپ ۵۰.۱ درصد آرا را تاکنون به سبد رای خود ریخته است و سهم بایدن ۴۸.۷ درصد آرا است. این ایالت از ۱۰ انتخابات گذشته ریاست جمهوری، در ۹ انتخابات به جمهوری‌خواهان رای داده است و تنها در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما به طور استثنایی در این ایالت پیروز شد.

ایالت پنسیلوانیا؛ پیشتازی با فاصله ترامپ

در پنسیلوانیا فاصله دو رقیب کمی زیادتر است و در این رقابت ترامپ در این ایالت کلیدی با ۲۰ رای الکترال با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز است. تاکنون بیش از ۶۰ درصد آرای این ایالت شمارش شده است که سهم ترامپ ۵۴.۸ درصد آرا بوده است و سهم بایدن ۴۴.۱ درصد رای مردم.

برخی از رسانه‌های آمریکایی این برآورد را داشته‌اند که با توجه به تعداد آرای پستی باقیمانده و شمارش نشده در این ایالت، جو بایدن با وجود اختلاف زیاد در پنسیلوانیا همچنان شانس برای پیروزی دارد. مقام‌های این ایالت اعلام کردند که همچنان ۱.۴ میلیون رای شمارش نشده است که اکثر آن‌ها رای‌های پستی است. دونالد ترامپ چهار سال پیش با کمتر از یک درصد اختلاف یعنی حدود ۴۴ هزار رای توانست در این ایالت برنده شود.

ایالت ویسکانسین؛ از قرمز به آبی

ایالت ویسکانسین از چند ساعت پیش به آبی و دموکرات‌ها رو گرداند و در حال حاضر فاصله دو رقیب کمتر از یک درصد است به طوریکه با شمارش ۹۵ درصد آرا بایدن ۴۹.۶ درصد را از آن خود کرده است و ۴۸.۹ درصد رای ها نیز در سبد ترامپ ریخته شده است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ نخستین نامزد جمهوری‌خواه از سال ۱۹۸۴ در ویسکانسین بود که توانست با ۲۳ هزار رای بیشتر هیلاری کلینتون را شکست دهد.

مایک پنس: در راه پیروزی هستیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: با تمام وجود اعلام می‌کنیم ما در مسیر پیروزی هستیم.

ترامپ: اجازه نمی‌دهیم آرای ما را به سرقت ببرند

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: ما برای جشن بزرگ آماده می شویم. ما در ایالت‌هایی پیروز شدیم که تصور آن را نمی‌کردیم. ما در ایالت فلوریدا پیروزی چشمگیری به دست آوردیم. میلیون ها نفر به ما رأی دادند و گروهی غمگین سعی در سرقت ما دارند و ما اجازه نمی‌دهیم. ما در پنسیلوانیا با اختلاف بالا در حال پیروزشدن هستیم. با ۶۴ درصد شمارش آرا در پنسیلوانیا ما جلو هستیم، در میشیگان و ویسکانسین هم همین طور، ما برنده شدیم. در تگزاس هم امکان ندارد آن‌ها (دموکرات‌ها) پیروز شوند. در برخی مناطق اعلام اعداد را متوقف کرده‌اند. این یک تقلب عمومی در آمریکاست. این باعث شرمندگی است. به شما بگویم ما انتخابات را بردیم. اجازه نمی دهم پس از ساعت ۴ رایی را اضافه کنند. به دادگاه عالی خواهم رفت و اجازه نخواهم داد.

جو بایدن: صبور باشید، در مسیر پیروزی قرار داریم

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می شود. احساس خوبی دارم،در مسیر خوبی قرار داریم. نه من و نه ترامپ نمیتوانند رئیس جمهور را انتخاب کنند، مردم باید رئیس‌جمهور را انتخاب کنند. در آریزونا می‌بریم و هنوز در جورجیا نباخته‌ایم. پلسینوانیا را هم خواهیم برد.

ترامپ: خیلی جلو هستیم

ترامپ: ما خیلی جلو هستیم اما آنها (بایدن) تلاش می‌کنند انتخابات را سرقت کنند. ما هرگز این اجازه را نخواهیم داد. آرایی که بعد از پایان رای گیری و بسته شدن محل رای داده شود شمرده نخواهد شد.

پوشش لحظه به لحظه نتایج انتخابات آمریکا؛ بایدن همچنان پیشتاز است

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
80
125
زنده باد ترامپ شیردل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
رفیق، ترامپ به غیر از ایجاد فضا برای خفقان بیشتر در امور : ازادی بیان، اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی و...برای ما ایرانی ها چی داشته؟؟
اگه منتظر ..هستیم که مطمئن باش فضا فقط تنگتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خدا با ترامپ محشورت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
زنده باد ترامپ بزرگ که اهل عمل است ما خیلی دوستت داریم ترامپ جان
ناشناس
| - |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دمت گرم موافقم باهات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کاسبان تحریم!
ناشناس
| - |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
از آمریکا تا اینجا فاصله زیاد هست چطور شده
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
زنده باد ترامپ
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
عجله نکنید الان موقع شمارش آرای پستی هست که بیشترشون به بایدن رای داده اند ایالتهای باقیمانده که اکثرا به نفع ترامپ بودند کم کم دارند به سمت بایدن میرن مثالش ایالت ویسکانسین که ترامپ جلو بود اما عقب افتاده
غیرت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
لعنت خدا بر کسی که دستور قتل سردار سلیمانی رو صادر کرد و همه کسانی که اونو دوست دارن و تایید میکنن
روح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
اول ادعای برنده شدن کرد حالاهم ادعای تقلب گسترده در انتخابات چقدر حرفهایش آشناست برای مااا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
اینها دوستداران ترامپ نیستند ، تنها سختی زمانه ترامپ دوستشان کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
خیلی ...
کهن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یادتون باشه حتی اگر دشمن داریم ، بهتره دشمن عاقل باشه تا دیوانه، یه آدمی مثل ترامپ چون به اصول اخلاقی در سیاست پایبند نیست نه تنها برای دوستی ، حتی برای دشمنی هم به درد نمیخوره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
Roham عشق چين
اين ذهنيت شما كه ماحصل محيط رشد و نمو شماست كه هميشه همه را دشمن و گرگ و خود را گوسفند ميپنداريد
فعلا كه نتيجه اينهمه كشتار در اثر كرونا ماحصل دشمني قبله دل تو و امثال تو يعني چينه
اينهمه مينويسي قطعا براي همه حوصله بر و زياديه.
و همه تكرار مكررات و ....
.....
در بسيار بد بسيار گيرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
هواداران ترامپ در آمریکا و دنیا اکثرٱ دیکتاتور،آنارشیست، نژادپرست،خشونت گرا وزورگو هستند.از نتانیاهو و بن سلمان و شیوخ عرب گرفته تا امثال ترامپ برزیل .مخالفین ترامپ هم بیشتر هنرمندان و اندیشمندان ودانشمندان و روشنفکران ،طرفداران محیط زیست و کلٱ کسانی که دغدغه صلح،آزادی،حقوق بشر، محیط زیست و امور خیرخواهانه را دارندشامل میشود.کسی در دنیا به ترامپ به عنوان منجی جوامع بشری نگاه نمی کند.در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری که ترامپ انتخاب شد،کسانی که در ایران از این پیروزی خوشحال شدند، جناح مخالف دولت بودند زیرا ترامپ وعده خروج از برجام و اعمال تحریمهای شدید را داده بود.این سطحی نگران،شاید هرگز فکر نمی کردند تحقق این وعده چه خساراتی برای مردم ببار می آورد.با گذشت زمان حتی آنان هم برای رفتن ترامپ لحظه شماری می کنند.همانطور که ترامپ آنها را به آرزوهایشان نرساند ،امید بستن عده ای از هموطنان به این شیردل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
زکی دوست عزیز نتیجه انتخابات امریکا از قبل معلوم بود و بایدن انتخاب شده فقط اینا دارن طولش میدن تا مردم ایران نریزن تو خیابون شادی کنند بای بای ترامپ بای بای ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
لطفا ترامپ این ایادیت و وابسته هاتو با خودت ببر قعر به تاریخ بای بای
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
تکرار به خاطر عدم فهم و درک شما نسبت به مسائله ست ' چون از عشق آمریکا کور شدید و خب ظاهرا بهش هم نمیرسید و دیگرانی رو که مسائل رو از زاویه منافع ملی میبینند رو مثل خودتون کوچیک میبینید ' وقتی مفهوم تکرار متنهای بلند رو درک خواهی کرد که چشماتو باز کنی و گرنه بازم چیزی نمیبینی و همه رو مثل خودت تصور میکنی ' بنده متنهای تکراری و بلند رو برای شما منتشر نمیکنم چون فهمش نیاز به چشم و گوش باز داره که شما ازش عاجزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یکی از افتابی های عزیز از حمایت تمجید می کند تا سایر آفتابی بتوانند مخالفت کنند! و الا در دشمنی هر دو با ایران و انقلاب شکی نیست.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
یکی از افتابی های عزیز از حمایت تمجید می کند تا سایر آفتابی بتوانند مخالفت کنند! و الا در دشمنی هر دو با ایران و انقلاب شکی نیست .... دچار توهم شدید و این که در متوهم بودنتون شک هم ندارید میشه گفت دچار نادانی مطلق هم هستید .
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
8
91
بزرگ ترین قدم برای پیروزی اینه که اول دشمنت رو بشناسی من یه سوال دارم آیا هشت سال پیش که نه روحانی بود نه ترامپ اوضاع مردم ایران خوب بود آیا بیست سال پیش که نه احمدی نژاد بود نه روحانی نه ترامپ نه اوباما اوضاع مردم ایران خوب بود پس بهتره به جای آرزو برای رفتن یا آمدن افراد بررسی کنید و مقصران و دشمنان واقعی مردم ایران را بشناسید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ چی تو هست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بله زمان احمدی نژاد خیلی بهتر بود زمان آقای خاتمی از اونم بهتر بود چون اونا اهل عمل بودند این7سال فقط شعارشنیدیم
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دشمن واقعی ایران و البته کل جهان از زمان اتمام جنگ جهانی دوم آمریکاست که داره به افول و سقوط خودش ادامه میده اگر ماله کشی رو بزارن کنار یکسری افراد و واقعیت کنونی جهان رو بپذیرند . صرف نظر از انتخاب هرکدام از نامزدها در داخل آمریکا اغتشاش و شاید حتی جنگ داخلی رخ بده پس طوری وانمود نکنید که تنها اوضاع ایران خرابه و همه جای دنیا در صلح و صفاست . مقصران و دشمنان واقعی مردم ایران پادشاهان بی لیاقت و خیانتکاری هستند که آمریکا و غرب رو بر تمامی مسائل جزئی و کلی ، سیاسی اقتصادی و حتی فرهنگی این مملکت مسلط کردند . افول و فروپاشی سرمایه داری در آمریکا ( قلب سرمایبه داری در جهان ) باعث اوضاع اقتصادی امروز مملکت ماست . وابستگی بیش از اندازه به فروش نفت و البته وابستگی به دلار باعث این نوسانات در داخل مملکت ماست و بقیه اش خیانت و لاغیر . امروز ایران داره روی پاهای خودش می ایسته و داره تمرین میکنه ، شما از دیدنش نگرانی خوب قابل هضمه ولی باید باهاش کنار بیای و دیگه دست از این سناریوهای منسوخ شده دیگران که خیلی وقته تاریخ انقضاش گذشته دست بردارید و حداقل یه مقدار از خودتون ابتکار به خرج بدید و مطالب قبلی رو تنها کپی و پیست نفرمایید . دشمن واقعی مردم ایران و جهان حکومتهای کشورهایی نظیر آمریکا اسراییل انگلیس و فرانسه ست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
روهام چی زدی؟
حتما ماهی دو میلیون بهت میدن.ببین آقا رهام همین الان مرد باش برو توخیابون از مردم بپرس چی میخوان
مردم؟نه هم تیپهای خودت
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
مرد باش و حرفی رو که میزنی پاش بایست و هویتتم منتشرکن اگر راست میگی ' شما و هم تیپهای شما نزده دارای ویژگیهای منحصر به فرد هستید ' خالی از شهامت ولی در عوض پر ادعا و در واقعیت طبلی تو خالی
A
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
برای یه عده گوسفند میخوای حرف از منطق بزنی،ول کن جانم‌خلایق هرچه لایق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
73
41
امیدوارم بایدن پیروز شه تا غول مرحله ی بعد میاد بتونم ی نفس کوچیک بگیرم
یک سری از دوستان نمیدونم چی تو ترامپ دیدن
این اقا رحمی به مردم ایران نکرد و نمیکنه و در صورت پیروزیش به نظر من فقط شاهد تحقیر شدن بیشتر خودمون خواهیم بود و البته فساد اقتصادی بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بایدن دشمن ملت ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فقط ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
حتما کاسبان تحریم از انتخاب ترامپ خوشحال میشن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اگه ترامپ بیاد باید چالشهای جدی رو بگزرونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
مردم میگن آب از سرمون گذشت چه یک وجب چه صد وجب
شاید با ترامپ تکلیفمون مشخص بشه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
والا این روزها مسولین و آقازاده اشون کوچه پس کوچه های این شش ایالت باقی مانده از کارولینا تا جورجیا و غیره را بهتر از کوچه پس کوچه های تهران میشناسند.وظریف هم که با بایدن وجان کری از سال ۵۷ تا الان فالوده میخوردند.و راه پیش پای دمکراتها میگذارند
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سرمایه اندکی داشتم باهاش امرار معاش میکردم ترامپ اومد چنان بی ارزشش کرد که پرایدی هم نمیکنه
با این حال امیدوارم ترامپ رای بیاره .ترامپ طرفدار مستضعف و ملت ایرانه.ملت ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
به فولاد وند:
دوست عزیز اکثرا این درد رو ما مردم ایران تو این ۴سال تجربه کردیم و البته قبلا هم همینطور
اما اصلا متوجه نیستم ترامپ چجوری حامی مستضعفین ایرانه؟؟!!!
این اقا که بدترین و سنگینترین تحریمهارو اعمال کرده چجوری حامی امثال من و شما میشه؟؟؟!!
اگه منظورتون فشار حداکثری و بر اندازی هست که مطمئن باشید همچین اتفاقی نخواهد افتاد و فقط عرصه بر مردم ایران تنگتر میشه
یک بار انقلاب کردیم واسه هفت پشتمون بسه
امیدوارم با توجه به پیروزی قریب به اتفاق بایدن وبا انتخاب یک رئیس جمهور اصلاح طلب با دل و جرات در انتخابات پیش رو و اعمال سیاست فشار از پایین چانه زنی در بالا،اولین اصلاحات بنیادی شکل بگیره گرچه نیاز به اجماع حداکثری داره که خیلی میسر نیست
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ناشناس پیر شدیم
دقیقا منظورم سخنان شماست
ولی بااین جماعت هزار چهره که منفعت خود را ترجیح میدم به منافع ملت کاری از پیش نمیره
دیدی چگونه روحانی رو ساکت کردن
جانباز پشیمان
| Sweden |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
برای توجه شما! ترامپ رئیس جمهور آمریکاست نه رئیس جمهور ما !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
6
55
چه قدر مردم ما ... از قبل معلوم هست سیاست های آمریکا با مردم ایران
هر کی که بیاد
...از ..خودمون هست که نفس کشیدن رو سخت کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
128
بد بختی یعنی اینکه ساعت ۶ صبح بیای ببینی انتخابات تو امریکا چه خبره بعد اساتید هر روز بیان بگن امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
۴۰ سال شعار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
همان آقایون از استرس انتخابات امریکا شب تا صبح خوابشان نبرده بقیه شعار و حرف ...است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دروغ ریا حاشیه
اگر چهل سال رو کشاورزی تمرکز میکردن الان ترامپ ب ما زنگ میزد
راه رو اشتبببببباه رفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
51
برنامه ریزی واسه پس فردامم به نتیجه ی انتخابات امریکا گره خورده

امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
خدایا نجاتم بده
جدیدا فرانسه هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه گویا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
47
این دفعه به نظر میاد مردم آمریکا مشت محکمی زدن با این میزان شرکت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
پس چی فکر کردی
ناشناس
|
Oman
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
14
41
ترامپ در این لحظه با حداقل ۱۸۳ رای الکترال پیروز قطعی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
شما سایت های خارجی رو ببین لطفا
ناشناس
| Oman |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دقیقا از سایتهای خارجی و نتایج لحظه ای رو می بینم، ترامپ با کسب حداقل ۲۹۷ رای الکترال قطعا برندست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ان شا الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ فرستاده خداست برای مردم ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
32
برنامه ریزی پس فردام وابسته به نتیجه ی انتخابات امریکاست
استقلال، ازادی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
16
این خبر مال ساعت 4 صبحه الان 9 صبح هست بعدش میگین لحظه به لحظه؟
ناشناس
|
Oman
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
9
28
ترامپ حداقل ۲۹۰ رای الکترال میگیره، قطعا برنده شده. در ایالتهای باقیمانده با اختلاف جلوتره، بایدن نهایت شانس ۲۵۰ رای رو هم نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
12
استقلال؟ آزادی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
26
صدا و سیما کلا خبر لحظه ای رو کار نمیکنه،واسش افت داره،مثلا خیلی شاخه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
45
ترامپ میافته جلو قیمت دلارمیره بالا بایدن میافته جلو قیمت دلار میاد پایین اونوقت آقایون میگن برای ما فرقی نداره کی برنده بشه خخخخخخ
پاسخ ها
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
آقایون درست میگند برای اونا فرقی نداره
برای ما مردم فرق داره
اونا و ما مردم سالهاست که راهمون از همدیگه جدا شده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
مگه روحانی نگفت قیمت دلار دست دولته،پس ربطی به بایدن وترامپ نداره، یاروحانی دروغگوه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
11
5
♦️ انتخابات ۲۰۲۰ - تعداد آرای الکترال هر نامزد تا این لحظه: پرزیدنت ترامپ ۱۰۰ - جو بایدن ۲۰۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
16
بودن یا نبودن ! مسئله این است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
6
25
بایدن فقط ۱۵ رای الکتورال دیگه بدست میاره.

ترامپ دوباره پیروز شد.
تبریک میگم
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
31
اینهمه گفت بیاید صحبت کنیم نرفتن الان باید از موضع ضعف بشینن پایین میز و درخواست صحبت کنن. دنیای سیاست سیاستمدار میخواد
پاسخ ها
جانباز پشیمان
| Sweden |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ما عادت داریم با ورزش و نرمش از آخر دوم شویم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بی خود کرد که گفت بیایین مذاکره کنیم
اول مذاکره قبلی رو به سرانجام برسونه بعد دم از مذاکره بعدی بزنه
آقای کدخدا پرست
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
25
خدا آقازادها را دوست داره،تحریم های شدید تری در راهه.
تحریم ها هم برداشته بشه بازم سودشا آقازادها میبرن،تحلیلش راحته فقط کافیه برگردیم به عقب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
17
6
به هرحال اگر بایدن بیاد یه کم نفس می کشیم.... ترامپ که والا بدجور دست به مهره حرکت مان کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
6
17
بایدن نهایتا 246 رای میاره و قطعا برنده نخواهد شد سایت رسمی انتخابات آمریکا رو ببینید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
13
خدایا به مردمان کمک کن دشمنشان بشناسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
همینجاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
4
14
تا این لحظه فقط 6 ایالت مونده که نتایج در آنها قطعی نیست که فقط در یکی بایدن شانس داره و در بقیه ترامپ!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
20
فاتحه بایدن خوانده شد
پاسخ ها
جانباز پشیمان
| Sweden |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
عزا عزا است امروز اوباما و شرکاء صاحب عزا است امروز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
حالا ...خودت رو بخون بایدن انتخابات برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
برات فاتحه خوندم اما برات متاسفم که در عزات شریک نیستم برای من هیچکدام فرق نداره اما ظاهرا نظام ما احتمالا با بایدن بیشتر تمایل به مذاکره هست
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
10
همه دولت ها گرایش خود را غیر مستقیم نشان دادند.
مگر کشور هایی که امور بین الملل و اینده دنیا را نمی شناسند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
14
9
صبر کن؛ اگه ترامپ با همین مسئولین به توافق نرسید و مذاکره نکرد؛ اون‌وقت قیافه شما ترامپ‌دوست‌ها دیدنیه خخخخ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خب که چی؟؟!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
26
خوبی ترامپ اینه رو بازی میکنه، اهل کجدار و مریز رفتن و دغل بازی مثل روسها نیست، میگه اگه میخواید زندگی کنید و بمونید باید با استانداردهای دنیای متمدن تضاد نداشته باشید، نمیشه از برق و ماشین و طیاره و امکاناتی که ما اختراع کردیم استفاده کنید و شبانه روز هم کارشکنی کنید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
یه چیزی خودت خندت نمی گیره از این نظرت، استانداردهای دنیای متمدن!!!!!!!
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
2
18
خروج ایران از باشگاه شفاف غرب .
و. ورود به باشگاه شرق پنهان کار .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
4
17
کاش میشد ایرانیها تو انتخابات آمریکا شرکت میکردن و حتما عین واجدین شرایط رای میدادن حدود 45 میلیون و مطمنا همه به پرزیدنت ترامپ رای میدادن ...؟؟؟!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
7
18
به نظر من بایدن خیلی شخصیت حقیری داره که برای رای آوردن به ایران و چین آویزان شده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
2
11
با دلار سی تومن خرج ستاد بایدن کردن حرص خوردن
دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
داره جواب میده. میشیگان و نوادا رو ببره بایدن میشه ۲۷۰
اففشین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
11
تمام دشمنی آمریکاه وایران همش زیر سر اون پیره زن است که ٧٠٠ دستگاه پورشه وارد کرد اونه که دعا وجادو میکنه تفرقه انداخته .معلوم نیست کجاهم هست این لعنتی جادوگر.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اونو که باید دولت جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
11
6
خیلی جالبه سایت حامی دولت تدبیر و امید(سایت آفتاب نیوز) الان شده سخنگوی انتخابات دولتمردان بی وجدان و ظالم آمریکای جنایتکار
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
2
12
ترامپ بتاز که خدا طرفدار حق طلبان وراستگویان است
تو طرفدار ملت خودتی و برای آرامش مردمت تلاش میکنی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
1
2
اگر ترامپ رو پیروز بکنن یعنی هرچی کار انجام داده تو این چند سال مورد قبول مردم آمریکا بوده
پس خودتون رو زیاد درگیر نکنین حتما بایدن رو پیروز میکنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
1
ادمین محترم لطفا نظرم رو قبل از اینکه پیروزی بایدن رو اعلام کنند نمایش بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
9
اگرچه اوضاع اقتصادی ملت تغییر نخواهد کرد و چه بسا بدتر هم شود ولی عوضش هر ساله عید شما مبارک را با زبان فارسی از دهان ایشان و از خطه آمریکا خواهیم شنید !!!!
ن
|
Germany
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
5
7
آفرین . آمریکایی ها بین پول و دموکراسی انتخاب درست و انجام دادن که تاثیر مثبت در دراز مدت داره . دنیا با رفتن ترامپ کمی آرامتر میشه
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
2
4
به آقتاب ...و همه اصلاحطلبان و کدخداپرستان مبارک باد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
8
7
این انتخابات چیزهای جالبی داشت:
1. مردم ایران بیش از مردم امریکا این اتخابات را دنبال میکردند.
2. ترامپ به سرنوشت افراد مغرور تاریخ دچار شد ظلم پایدار نیست.
3. در آمریکا نامزد حاکم ادعای تقلب دارد اما هیچ اتفاقی نمی افتد و آسمان به زمین نمی آید و هیچ کس فته گر نمیشود.
4. پرچم آمریکا را در آمریکا آتش میزنند و هیچ اتفاقی نمیافتد و ما اینجا فکر میکنیم با آتش زدن پرچم آمریکا اتفاق خاصی میافتد.
5. حتی قضات طرفدار ترامپ هم حمایتی از وی نمیکنند.
6. دلالان در ایران به شدیدترین وجه تنبیه شدند. عاقبت دلالی سیه روزی است.
پاسخ ها
A
| Austria |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ کانال جنبش عدالتخواهی دانشجویی با اشاره به چکیده ای از کتاب اقتصاد دولتی در سه سطر با عنوان«شرافت ترامپی» آورده است؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی وعده های عجیب و غریب فراوانی می داد!

#شرافت ترامپی

او میگفت: اگر رئیس جمهور شود، آمریکا از پیمان زیست محیطی پاریس خارج می شود! پیمانی که پس از ٢۵ سال مذاکره به نتیجه رسیده بود، و او از این پیمان خارج شد!

او میگفت: شاخص کل سهام داوجنز که میانگین ٣٠ سهام برتر بورس وال استریت هست را نه تنها از سقوط نجات می دهد که به رکورد ٢٠ هزار واحد خواهد رساند! و او این کار را کرد، امروز شاخص کل داوجونز به بیش از ٢۴ هزار واحد رسیده است!

او میگفت: نرخ بیکاری در آمریکا را طی یک سال از ١٠ درصد به زیر ۵ درصد خواهد رساند! و او این کار را کرد! نرخ بیکاری در آمریکا اکنون به ۴ درصد رسیده است!

او ممی گفت: نرخ رشد اقتصادی آمریکا را تا پایان سال ٢٠١٧ که در دولت اوباما کمتر از ١ درصد بود به بیش از ٣ درصد خواهد رساند! و او این کار را کرد! نرخ رشد اقتصادی آمریکا در حال حاضر با رقم ٣/٢ درصد بالاترین نرخ رشد در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته است!

او می گفت: در صورت پیروزی اورشلیم را به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت و او این کار را کرد!

او می گفت: اگر پیروز شود توافق برجام را به شکل فعلی قبول نخواهد داشت و جلو فروش هواپیمای بویینگ به ایران را خواهد گرفت! و او این کار را کرد! توافق برجام با وجود مخالفت اروپا، روسیه و سایر کشورها، با فشار آمریکا در حال فروپاشی است و مجوز فروش بویینگ به ایران لغو گردید!

او می گفت: اگر به او رای دهند در مرزهای جنوبی آمریکا دیواری بلند بین مکزیک و آمریکا خواهد ساخت و پول ساخت آن را هم از مکزیک خواهد گرفت! و او این کار را کرد! ترامپ با خروج از توافق تجارت آزاد با مکزیک و کانادا (نفتا) برای واردات کالاهای مکزیکی ٢٠ درصد عوارض وضع کرد! تنها در سال گذشته مکزیک بیش از ٢٣٠ میلیارد دلار به آمریکا کالا صادر کرده است و آمریکا بیش از ۴٠ میلیارد دلار عوارض واردات بدست آورده که آن را برای ساخت دیوار مرزی اختصاص داده است!

او می گفت: تمام هزینه های سازمان ملل و یونسکو به عهده آمریکاست و کشورهای دیگر حق عضویت خود را درست پرداخت نمی کنند و اگر این کار را نکنند آمریکا از یونسکو خارج و بودجه سازمان ملل را کاهش می دهد! و او این کار را کرد! آمریکا از سازمان یونسکو خارج شد و بودجه سازمان ملل را ۵٠ درصد کاهش داد!

و ده ها وعده عملیاتی شده دیگر آن هم فقط طی یک سال! با وجود تمام مخالفتهای داخلی و جهانی علیه ترامپ!

آقایان سیاستمدار و مسئول ایرانی! شما که در وعده دادن از یکدیگر پیشی می گرفتید!

هرگاه دیدی دست دولتی به جیب بانک ها فرو رفت بدان تورم در راه است.

هرگاه دیدی دست دولتی در جیب شرکت ها فرو رفت بدان رشد اقتصادی منفی شده است.

و هرگاه دیدی دست دولتی به جیب مردم فرو رفت بدان آن اقتصاد خیلی وقت است ورشکسته شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
صحنه گردانان امریکا به ترامپ حداقل برای ۴سال نیاز داشتند تا باعث کاهش هزینه ها برای ملت امریکا شود
Nima
|
Canada
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
4
بهتر است از سیستم انتخابات امریکا، نحوه مناظرات، نبود شورای نگهبان، آزادی احزاب، سیستم رای گیری شفاف، استقلال قضات و قوانین انتخاباتی، نظارت و تنوع رسانه ها درس بگیریم و ایران به سمت دموکراسی حرکت کند. ما باید قانون انتخابات خود را عوض کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
آفرین.
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
1
 همواره مردمی قربانی منفعت آنی میگردند که اگر روند علمی جهان به جای سود حداکثری به حفظ  بهداشت جهانی ، مسلم با ویروس سارس و... میشد کرونا را پیش بینی وراهای نجات را با ساخت واکسنهای واقعی جلوگیری نمود اما متاسفانه برای هیچکدام از قبلی ها بطور جدی برای ساخت واکسن هزینه ای نشد که حال با تغییرات در ان بتوان کرونا را پیش بینی و کنترل نمود شاید کرونا در واقع شروعی برای تحول سیاستها در  ارج نهادن به  بهداشت جهانی است که
 انتخابات امریکا به جهان نشان خواهد داد که ایا مردم امریکا با تغییر فرد  خواهان  تحول سیاستها در  مسیر  ارج به انسان در محافظت از اپیدمی ها  که  در نهایت  میتواند هم انسان وهم اقتصاد را نابود ، رای خواهند داد ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
2
3
ای لرستون بی کس
یا جو بایدن یا هیچکس
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
1
4
برخی کارشناسان معتقدند با پیروزی نهایی بایدن، دلار به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید و در صورت تحقق وعده بایدن مبنی بر احیای برجام و آزاد شدن ارزهای بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، در حوالی ۱۵ هزار تومان تثبیت می شود.
اولیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
8
تاجران همه کشورها در اوج سرمایه مها جر ایالات متحده .
دانشمندان در اوج شهرت و تولید علمی مهاجر ایالات متحده .
این منطقه کشور نیست مجمع جهانی سرمایه ها و مغزها
از همه کشور ها حتی پکن و مسکو .
همه حکومت ها سهم سهام خودشان را از امریکا بهره برداری می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
1
0
به هیچ وجه بایدن برنده نیست. فیلم خودشونه. آدم حس میکنه برا این مهندسی انتخابات با خیلی از حکومتها معامله کرده ان و سود میبرند. دلایلی که ترامپ برنده هست:۱- انتخابات با هماهنگی دو تا نماد یعنی ترامپ و بایدن مهندسی شده که یک هفته نشان دهند بایدن برنده هست تا وقتی پیروزی ترامپ اعلام شد همه دیگه باور کنند که مهندسی در کار نیست. ۲- چهار روزه شمارش آرای بالای ۱۵۰ میلیون نفر پیروزی بایدن رو تصدیق میکنه الان به خاطر رای چند ۱۰۰ هزار نفر شرایط انتخابات تو ۵۰ ۵۰ مانده. اگه بنا بر پیروزی بایدن بود ۲ روز پیش اعلام میکردند و به ریش کل دنیا به خاطر رای چند صد هزار نفر نمیخندیدند. ۳- ادعای شکایت از روز اول توسط‌ ترامپ هم باز نشان میده از روز اول ترامپ به دنبال منحرف کردن افکار عمومی هست. در حقیقت ترامپ‌با شکایتش باز به همه میخواهد بقبولونه که این چند روزی که بایدن قراره برنده نشان داده بشه واقعی هست و مهندسی در کار نیست. ۴- اگه به تک تک این چند صد میلیون رای دهنده مشخص کنند که به کی باید رای دهند تا شرایط مساوی بشه باز هم این قدر دقیق اون هم در همه ایالتها نمیشه شرایط مساوی به این شکل به وجود آورد که بعد شمارش ۳۰ هزار رای ۱ هفته طول بکشه و یک دنیا سر کار باشند. همه اینها بلوف های سیاسی هستند که نظام تک قطبی سیاسی دنیا داره میزنه تا منافع اقتصادی کل مردم دنیا رو به سمت جیب شاید چند صد هزار نفر هدایت کنه. ترامپ برنده انتخابات هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
3
1
ادعای تقلب توسط نامزدهای طرفدار آمریکا در کشور های مخالف آمریکا خوب است اما در آمریکا یا کشورهای دوست آمریکا این ادعا باید توسط رسانه ها سانسور شود چون نشان این است که ادعا کننده یک دیکتاتور است!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
7
کاسبان تحریم تا الان هرچی از وجود ترامپ سود کردید دیگه بسه نکنه شکمتان سيرموني نداره و مرض هرچه می خورید سیر نميشيد داريد
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
2
5
اشتباه هجرت از غرب به شرق .
ضرر از هر زمان گرفته شود زرنگی است .

غرب شفاف .
شرق مخفی کار .
قمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
5
ملت ایران خاطرات فرصت سوزی های سیاسی مدیران را به نسل های بعد منتقل خواهند کرد
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
5
تبریک به آزادی احترام به آزادی که ملت آمریکا با ارج به ان جهان را احترام به آن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
4
هنوز چيزى نشده تحليلگران شبكه هاى تلوىزىوني ما شروع كردند به كوبيدن بايدن و اىنكه بدتر از ترامپ است فرقي نمي كند ...مگر مال ما فرقي مي كند شما نمي خواهيد كه فرق كند فقط دنبال جنگ هستيد وگرنه با اىن زبان همه را قضاوت نمي كنيد بايدن امروز را با ٢٠سال و چهل سال پيش ومحك نمي زنيد ا كه نفهميديم شما چه مي خواهيد چه ريس جمهورى در امرىكا باشد كه شما راضي شويد ...بس است خسته شدىم ازتكرارهاى شما و تحليلهاى صدا و سيمايي كه فقط نظر برخي را قرقره مى كنند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
3
بالاخره ایالت پنسیلین وانیا کار گشا شد !!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
5
1
چگونه می توان از ترامپ دفاع کرد،نماینده سیاه ترین جریان موجود در آمریکا.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
2
5
آمریکا ثابت کرد اگر کسی رای آورد بایست رئیس جمهور بشه چه چهار سال یا هشت سال
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
3
5
در عجبم چجور دلتان میاد زنده باد ترامپ‌میگویید؟؟تا خرخره گرانی هست فساد هست و... قبول
اما ایا تحریم توسط ترامپ باعث نشده خیلی از بیماران در اثر کمبود دارو جان خود رو از دست بدهن؟ایا اگر پدر مادر شما جزو اون بیماران بودند باز زنده باد میگفتید؟شکی نیست عدالت در جامعه نیست اما باز ترامپ دشمن ملت هست و سیاستی در پیش گرفته رحمی حتی به بیماران سرطانی نمیکند
گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
1
4
نفوذی های کرملین اتش بیار کوره های فرصت سوزی در
دوره اوباما مسلمان در ایران بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
اوبامای مسلمان؟؟؟؟
مسلمانی به نام و شناسنامه و اعتقاد پدر نیست جانا!
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
«هر کسی چند روزه نوبت اوست» سحرگاه کار وُ زندگیمان شده خواندن نظرات کاربران محترم سایت آفتاب نیوز. گرچه برخی بیش از اظهار نظر مرحمت فرموده قضاوت کرده‌اند! اساساً ابزاری هست بنام «عقل» با یک دو دوتا چهارتای ناقابل می توان آثار ویرانی سیاست نابخردانه رئیس جمهور فعلی ینگه دنیا را بدون نیاز به چشم مسلح، رؤیت نمود! راستش خیلی هم مقصر نیست! ایشان سیاست را هم بسان میزِ پوکر پنداشته و با وجود مهارت فراوان در این رشته، بازی را واگذار کردند! آن هم با نتیجه «باخت_باخت»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
ما هم فهمیدیم که یک دلقک نباید رئیس جمهور ایران باشه ولی نبود و نگذاشتند که عوضش کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
فقط اونایی که با اطمینان نوشتن ترامپ پیروزه
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
0
میگما نخست وزیر اسلوونی به بایدن هم میخواد تبریک بگه؟؟؟؟؟ عجب رویی داره این نانجیب. رونیس که سنگ پاس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
2
امروز نوزدهم ابان است و هنوز خیلی از کشورها از جمله چین تبریک نگفته اند زیرا هنوز کمیسون انتخابات امریکا رییس جمهور معرفی نکرده و در حالی که رییس جمهور فعلی احتمال برگرداندن اوضاع به نفع خود را دارد ایشان در سه ایالت کمتر از یک درصد با بایدن تفاوت دارد و احتمال بازشماری ارا می تواند ایشان را پیروز انتخابات کند. در عجبم از این همه شتابزده گی گروهها و برخی مردم ایران در اعلام پیروزی بایدن!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اومدم بگم 11 روز از درج مطلب تون گذشت و چنين امري اتفاق نيفتاده و شما به عنوان يك خرده رسانه در دام ابررسانه هاي نظام سلطه، بازنشر چيزي را كرده ايد كه هنوز نه قطعيت دارد و هر روز بگذرد نامحتمل تر مي شود! اميد كه رسان ها ياد بگيرند حرفه اي شوند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین