کد خبر: ۶۷۸۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

احمدی‌نژاد: کنترل سلاح با سلاح جواب نداده است!

نیامدن محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات قطعی نیست. اگرچه برخی از کاندیدای اجاره‌ای این جریان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌گویند و غلامحسین الهام را به این عنوان معرفی می‌کنند.
احمدی‌نژاد: کنترل سلاح با سلاح جواب نداده است!
آفتاب‌‌نیوز :

با این حال رفتار و کنشگری سیاسی احمدی‌نژاد و همراهانش نشان می‌دهد که آنها از قدرت دست نخواهند کشید حتی اگر از حضور در قدرت منع شوند. مصاحبه‌های پشت سر همی که تیم رسانه‌ای احمدی‌نژاد برای او ترتیب می‌دهند نیز تحقق بخشی از این رویکرد است؛ رویکردی که بر همیشه در دیدرس رسانه‌ها بودن و رواج تفکر جریان موسوم به بهار تاکید دارد.

اما به نظر می‌رسد که او و یارانش از رسانه‌های داخلی ناامید شده‌اند، چراکه به ‌دلیل سانسور بیش از نرم رسانه‌ای که تیم احمدی‌نژاد انجام می‌دهند، عمدتا خروجی مصاحبه‌ها آن نیست که مصاحبه‌شوندگان یا رسانه‌های آنها انتظار دارند و شاید به همین دلیل حالا مدتی است رسانه‌های خارجی در صف مصاحبه با رییس دولت نهم و دهم قرار گرفته‌اند.

در همین راستا محمود احمدی‌نژاد اخیرا مصاحبه‌ای با شبکه فونیکس چین داشته که روز ۱۳ آبان منتشر شد. او در این مصاحبه به پرسش‌هایی در مورد ارتباطات بین‌المللی ایران با چین و روسیه و معادلات منطقه‌ای پاسخ داده است. رییس دولت نهم و دهم همچنین در بخشی از این مصاحبه به پرسشی در مورد پایان تحریم‌های تسلیحاتی که از روزهای آخر مهر و براساس قرارداد برجام اتفاق افتاد پاسخ داد.

احمدی‌نژاد گفت: «به نظرم روی ایران تاثیر خاصی ندارد. من معتقدم که هیچ کشوری نباید از محل فروش سلاح کسب درآمد کند. فروش سلاح به معنای کشتن مردم و ویران کردن سرزمین دیگران برای کسب درآمد و به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصادی یک کشور دیگر است و من این را جزو بدترین کارهای جاری در جهان می‌دانم و با آن به‌شدت مخالفم.»

او البته در بخشی از پاسخ به این پرسش تاکید دارد که «به ‌دنبال صلح و امنیت جهانی و ساختن جهان بدون سلاح» است و این امر را «کاملا ممکن و شدنی» می‌داند.

خبرنگار چینی اما در واکنش به این پاسخ احمدی‌نژاد که شاید بتوان گفت با رویکردهای کلی حاکمیتی در تعارض است، پرسید که با چنین ایده‌ای، جمهوری اسلامی چطور می‌تواند نسبت به تهدیدهای خارجی از خود دفاع کند. احمدی‌نژاد به سبک همیشگی متوسل شد و پرسش را با پرسش، پاسخ داد: «با یک سوال پاسخ شما را می‌دهم. آیا می‌شود دروغ را با دروغ، زشتی را با زشتی و بدی را با بدی اصلاح کرد؟ حتما نمی‌شود. برای اصلاح وضع موجود باید رویکردها را تغییر داد و این امر بلافاصله امکان‌پذیر نیست، بلکه مستلزم گذشت زمان است.»

او با تاکید بر اینکه «کنترل سلاح با سلاح جواب نداده است»، در واکنش به این پرسش که برقراری روابط دیپلماتیک اسراییل با امارات، بحرین و سودان روابط دیپلماتیک چه تاثیری بر ایران دارد نیز تاکید کرد که این موضوع بر ایران تاثیری ندارد؛ چراکه بسیاری از کشورهای دنیا به‌ صورت خواسته یا ناخواسته و حتی کشورهای صاحب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده‌اند و با آن روابط دیپلماتیک دارند اما مساله فلسطین حل نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
4
پس در دوره رئیس جمهوریت چه کار می کردی، تو نبودی دم از هسته ای می زدی، چرا در مقابل مخالفان مذاکره ایستادگی نکردی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین