کد خبر: ۶۷۸۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

تولید گاز عربستان رکورد زد

تلاشهای عربستان سعودی برای توسعه منابع گازی با رکورد جدید در تولید روزانه این سوخت به ثمر نشست اما همچنان برای تامین نیاز نیروگاههای این کشور کافی نیست.
تولید گاز عربستان رکورد زد
آفتاب‌‌نیوز :

عربستان سعودی عمده گازی که تولید می کند را برای تولید برق می سوزاند زیرا آلایندگی کمتری دارد و نیروگاهها هم این سوخت را ترجیح می دهند.

آرامکوی سعودی در گزارش نتایج مالی سه ماهه خود اعلام کرد تولید گاز در ششم اوت به رکورد ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب رسید اما این شرکت میانگین آمار برای این دوره را اعلام نکرد. با این حال مصرف نفت در نیروگاههای سعودی هم ماه گذشته به اوج رسید و این کشور طبق آمار منتشره از سوی سازمان JODI، حدود ۷۰۲ هزار بشکه در روز نفت مصرف کرد.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است اما همچنین صاحب هشتمین ذخایر گازی بزرگ جهان است و طبق آمار شرکت بریتیش پترولیوم، تولیدش سال گذشته در رتبه نهم جهانی قرار گرفت. اما برخلاف قطر که بزرگترین صادرکننده LNG جهان است، عربستان در بهره برداری از این ثروت طبیعی عملکرد کندی داشته است. طبق آمار شرکت بریتیش پترولیوم، قطر سال گذشته ۱۷ میلیارد فوت مکعب در روز LNG تولید کرد. اگرچه آرامکو در دهه ۱۹۷۰ جمع آوری گازهایی که به همراه نفت استخراج می شوند را آغاز کرد اما توسعه میادین گازی را اخیرا آغاز کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مصرف برق در عربستان سعودی در ماههای ژوییه و اوت که استفاده از دستگاههای تهویه هوا بیشتر بود، افزایش یافت. این کشور امسال برای پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت را محدود کرده و در نتیجه تولید گاز مرتبط با نفت هم محدود شده است. از سوی دیگر سعودیها و اتباع خارجی مقیم این کشور سفرهای تعطیلاتشان را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کردند که باعث افزایش مصرف داخلی برق شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
1
چه گناهی کردیم عربستان کجا ما کجا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین