کد خبر: ۶۷۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

رئیس جمهور برزیل از ترامپ حمایت کرد

 رئیس جمهور برزیل با اعلام حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به طور تلویحی از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ایالات متحده انتقاد کرد.
رئیس جمهور برزیل از ترامپ حمایت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه در حالی که سعی کرد از اظهار نظر درباره پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودداری کند، اما حمایت خود را از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری«رویترز» ،«ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل به هواداران خود در «برازیلیا» گفت: «شما موضع من را می‌دانید، روشن است که من با ترامپ روابط خوبی دارم، امیدوارم که وی دوباره انتخاب شود. نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در دو نوبت در مورد جنگل آمازون صحبت کرد. آیا این همان چیزی است که شما برای برزیل می‌خواهید؟ دخالت از خارج کشور؟»

در صورت پیروزی بایدن، موضع حقوق بشر و محیط زیست در راس دستورکاری وی در قبال برزیل قرار گرفته و روابط تجاری دو کشور نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در حالی که هنوز شمارش آرا در آمریکا ادامه دارد، نخست‌وزیر اسلوونی، کشور زادگاه همسر ترامپ، در پیامی توییتری پیروزی ترامپ را تبریک گفت. «یانز یانشا» در توییتی نوشت: «کاملاً واضح است که مردم آمریکا دونالد ترامپ و مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کرده‌اند. تاخیرهای بیشتر و انکار حقیقت از سوی رسانه‌های جریان اصلی، پیروزی رئیس‌جمهوری ایالت متحده را بزرگتر می‌کند. تبریک به حزب جمهوری‌خواه برای نتایج قوی در سراسر آمریکا. »

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر مدعی شد پیروز انتخابات شده و هر نتیجه‌ای غیر از این نتیجه، تقلب در انتخابات است و اگر لازم باشد پرونده را به دیوان عالی می‌کشاند. این اظهارات وی، واکنش‌های منفی زیادی را از سوی دموکرات‌های آمریکا و صاحب‌نظران این کشور در پی داشته و بسیاری معتقدند آمریکا در آستانه بحرانی بزرگ قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین