کد خبر: ۶۷۹۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

هشدار؛ سوار مترو و اتوبوس شلوغ نشوید

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، نکات بهداشتی را هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل مطرح کرد.
هشدار؛ سوار مترو و اتوبوس شلوغ نشوید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری ضمن ارائه توصیه‌هایی برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا بیان کرد: باتوجه به اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، رعایت توصیه‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین درخواست ما از هموطنان کشورمان این است که حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

وی افزود: از سوار شدن به اتوبوس‌ها و یا واگن‌های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب به طور جد خودداری کنند. در صورت استفاده از مترو و یا اتوبوس حتما از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنند.

لاری همچنین به افراد توصیه کرد که از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کنند. هزینه سفر را به صورت غیرنقدی پرداخت کنند و حتی‌الامکان سعی کنند تا دستگیره، صندلی و سایر بخش‌های مترو یا اتوبوس را لمس نکنند. همچنین از هر گونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم طی مسیر به طور جدی خودداری کنند و پس از استفاده از مترو یا اتوبوس دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین