کد خبر: ۶۷۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

برتری خردکننده ستاره لهستانی بر مسی و رونالدو

نشریه معتبر اسپانیایی نتیجه نظرسنجی انجام شده میان مخاطبان خود را درباره انتخاب بهترین مرد و زن فوتبال جهان در سالی که گذشت، برگزار کرده که در پایان نام مهاجم لهستانی بایرن و هافبک هجومی تیم فوتبال زنان بارسلونا برگزیده شده است.
برتری خردکننده ستاره لهستانی بر مسی و رونالدو
آفتاب‌‌نیوز :

در دنیای فوتبال، ارزش هیچ‌چیز بالاتر از یک بازیکن گلزن نیست؛ شاید قیمت مدافعان و هافبک‌ها و مهاجمان برابر باشد اما در این بازار مهم، بهترین گلزن‌ها ارزش بالاتری دارند و جذب آن‌ها نیز بیشترین هزینه را هم دارد؛ با توجه به لغو مراسم فرانس فوتبال برای اهدای توپ طلای سال به بهترین بازیکنان مرد و زن فوتبال به علت شیوع ویروس کرونا و نیمه تمام ماندن برخی مسابقات، نشریه AS اسپانیا در تصمیمی جالب برای نخستین بار در نظر دارد تا بهترین‌های سال را به واسطه آرای مردمی انتخاب و به آن‌ها هدیه دهد.

به انتخاب مخاطبان AS، لواندوفسکی (بهترین گلزن لیگ قهرمانان و بوندس لیگا)، مسی (بهترین گلزن لالیگا) و بنزما (بهترین گلزن قهرمان لالیگا) سه بازیکن برتر فصل گذشته بوده اند؛ لواندوفسکی با اختلاف بالا نسبت به مسی و بنزما، 36 درصد آرا را به خود اختصاص داد و بهترین بازیکن سال 2020 انتخاب شد. لیونل مسی 15 درصد و کریم بنزما نیز 11 درصد رأی به عنوان بهترین بازیکن سال داشتند. دیگر گزینه‌ها کریستیانو رونالدو، امباپه، کیمیچ، کورتوا، دیویس، دی بروین، نیمار، نویر، اوکامپوس، ون دیک، مانه و ایموبیله) بودند که هیچکدام حتی به 10 درصد هم تعداد آرای‌شان نرسید که در نوع خود جالب بود.

همچنین در حوزه فوتبال زنان، پرنیل هاردر از وولفسبورگ بهترین گلزن سال گذشته اروپا (38 گل) در میان کاندیداها حضور داشت و در کنار او، جنیفر هرموسو بهترین گلزن لیگای اسپانیا با بارسلونا و هم تیمی‌اش الکسیا پوتلا حضور داشتند که هرموسو هافبک تهاجمی بارسایی‌ها توانست اکثریت آرای کاربران سایت AS را به خود اختصاص بدهد و بهترین بازیکن سال فوتبال زنان معرفی شود.

در این رقابت، بازیکنان اسپانیایی با اقبالِ دنبال کنندگان نشریه معتبر اسپانیا مواجه شدند و هرموسو 22 درصد رأی آورد و عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال زنان را به دست آورد؛ پوتلا هم‌بازی هرموسو در بارسلونا، 19 درصد رأی داشت و هاردر نیز که فصل رویایی را پشت سر گذاشته بود در جایگاه سوم قرار گرفت.

طبق قوانین مدنظر مسئولان نشریه AS برای انتخاب بهترین بازیکن مرد و زن سال 2020، آرای کاربران 25 درصد تاثیر خواهد داشت و هیات داوران نیز هم باید رأی بدهند و انتخاب‌های خود را انجام دهند که انتخاب‌های آن 75 درصد روی مجموع آرا، تاثیرگذار است.

هفته آینده (11 نوامبر - 21 آبان‌ماه) نامزدهای نهایی معرفی می شوند و برندگان در روز دوشنبه، 16 نوامبر (26 آبان‌ماه) اعلام می شوند؛ همچنین قرار است جوایز نفرات برتر طی مراسمی آنلاین 27 نوامبر (7 آذرماه) اهدا شود.

برتری خردکننده ستاره لهستانی بر مسی و رونالدو

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین