کد خبر: ۶۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

ترامپ از هواداران و مشاوران ناامید شده

شبکه خبری سی بی اس بامداد جمعه نوشت:‌ با چرخش رای ایالت های پنسیلوانیا و جورجیا به نفع بایدن،‌ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بسیار عصبانی است و از مشاوران به علت حضور چشمگیر در رسانه ها ناامید شده است.
ترامپ از هواداران و مشاوران ناامید شده
آفتاب‌‌نیوز :

با ادامه روند شمارش آرا در ایالت های کلیدی و چرخش آنان به طرف بایدن،‌ دونالد ترامپ عصبانی است و از کم کاری های مشاوران و هوادارانش برای طرفداری از او ناامید شده است.

به گزارش شبکه سی بی اس،‌ ترامپِ مستاصل بیشتر وقت خود در جمعه شب را با تماشای زیاد تلویزیون،‌ تماس های تلفنی و رفت و آمد میان دفاتر کاخ سفید گذراند.

در حالی که کمپین ترامپ همچنان به مبارزه برای تغییر نتیجه انتخابات ادامه می دهد اما هنوز هیچ راهبرد متمرکزی وجود ندارد و مشاوران به واقعیت این روزها پی برده اند، اما هیچ کسی رغبت نمی کند که در این مورد با رئیس جمهور حرفی بزند.

به رغم تلاش های کمپین ترامپ برای متوقف کردن شمارش آرا در برخی از ایالت ها مانند پنسیلوانیا اما تا کنون هیچ موفقیتی در راستای منافع ترامپ محقق نشده و ساعت به ساعت اختلاف آرای بایدن نامزد دموکرات ها با آرای ترامپ در ایالت پنسیلوانیا بیشتر می شود.

جو بایدن که تا روز چهارشنبه گذشته با فاصله زیاد از دونالد ترامپ در تعداد آرا در ایالت پنسیلوانیا عقب تر بود، حالا نه تنها از او سبقت گرفته، بلکه فاصله خود را با رقیب جمهوریخواهش بسیار افزایش داده است.

بایدن اکنون ۲۶۴ رای الکترال در سبد خود دارد و با کسب تنها ۶ رای الکترال دیگر، به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا به کاخ سفید راه خواهد یافت. ترامپ هم فعلا ۲۱۴ رای الکترال دارد و تقریبا دیگر امیدی به پیروزی در این دوره از انتخابات ندارد.

تا کنون ۹۸ درصد آرا در ایالت پنسیلوانیا که ۲۰ رای الکترال ارزشمند دارد، شمارش شده و نتایج بدست آمده تا اینجا، حاکی از آن است که بایدن به راحتی می تواند این ۲۰ رای الکترال را در سبد خود بریزد و کلید ورود به کاخ سفید را دریافت کند.

بایدن همچنین در ایالت جورجیا از ترامپ پییش گرفته است. با توجه به اینکه فاصله تعداد آرای دو رقیب در این ایالت که ۱۶ رای الکترال دارد، فاصله چندانی نیست، احتمال شمارش مجدد آرا در این ایالت وجود دارد.

بایدن همچنین در ایالت نوادا با ۶ رای الکترال پیشتاز است و پیروزی او دراین ایالت هم تقریبا قطعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین