کد خبر: ۶۷۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

تقویت سیستم ایمنی با مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳

مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف موادغذایی حاوی امگا ۳ نقش مهم و موثری در تقویت سیستم ایمنی دارد و در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به منظور پیشگیری توصیه می شود.
تقویت سیستم ایمنی با مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳
آفتاب‌‌نیوز :

انیسه وطن دوست افزود: ارتقا و تقویت سیستم ایمنی تا حدودی با استفاده از ۵ گروه غذایی روزانه و گنجاندن مواد مغذی در برنامه غذایی امکان پذیر است، بنابراین با آگاهی از اصول صحیح تغذیه علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی از بیماری ها به ویژه کووید ۱۹ پیشگیری کنید.

وی ادامه داد: ماهی را منبع خوبی از سلنیوم معرفی کرد و اظهار داشت: آجیل ها نیز منبع خوبی از سلنیوم، روی و ویتامین ای است و گنجاندن آن در برنامه غذایی به منظور تقویت سیستم ایمنی به خصوص در شرایط کنونی لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر مصرف صبحانه حاوی تخم مرغ، شیر کم چرب، نان وغلات سبوس دار، پنیر کم نمک و ... یادآور شد: استفاده از منابع خوب اسیدهای چرب امگا۳ نظیر انواع ماهی نیز حداقل دوبار در هفته توصیه می شود .

وی اضافه کرد: مصرف گریپ فروت، پرتقال، نارنگی، لیموترش و ... که حاوی ویتامین سی و موثر در تقویت سیستم ایمنی است را در شرایط کنونی فراموش نکنید .

وی با بیان این که ویتامین B۶ در متابولیسم پروتئین نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: مصرف فست فودها و غذاهای آماده را به دلیل نمک زیاد، کالری بالا و ... تا حد امکان به ویژه در شرایط کنونی به حداقل برسانید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین