کد خبر: ۶۷۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

آیا افراد بهبود یافته از کرونا باید ماسک بزنند؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: افراد بهبود یافته از ویروس کرونا نیز باید در محافل عمومی از ماسک استفاده کنند.
آیا افراد بهبود یافته از کرونا باید ماسک بزنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: افراد باید حتما در جامعه از ماسک استفاده کنند، این اقدام نه تنها برای حفاظت خود فرد در مقابل ویروس، بلکه برای محافظت از سایرین در مقابل شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

عبدالله نژاد افزود: استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های بسته، سیستم حمل و نقل عمومی (مانند مترو و اتوبوس) و اداراتی که دارای ارباب رجوع زیادی هستند باید حتما مورد تاکید قرار گیرد.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: از آنجا که هنوز شیوع کرونا در جامعه تحت کنترل در نیامده است، همه افراد و حتی کودکان نیز باید از ماسک استفاده کنند.

تحقیقات متعدد نشان داده است کودکان در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر گروه‌های سنی دارند، اما حقیقت این است که همین کودکان به راحتی می‌توانند ویروس را به افراد آسیب پذیر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای منتقل کنند.

واقعیت این است که به دلیل تازگی ویروس، ما هنوز به رفتار‌های آن و تاثیراتی که بر بدن انسان دارد به طور کامل واقف نیستیم. همچنین شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد پس از یک بار ابتلا به کرونا، دوباره به آن مبتلا شده اند. از این رو بهتر است همه اقشار سنی و جنسیتی در جامعه از ماسک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین