کد خبر: ۶۷۹۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

ضرایب کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای ، رشته ها، مواد امتحانی و ضرایب کنکور دکتری ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز شنبه سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه آمده است: از آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ به بعد میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر است:

الف ـ دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس این معیارها صورت می گیرد: آزمون متمرکز (۴۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۴۰ درصد).

ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس این معیارها صورت می گیرد: آزمون متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد) و تهیه طرح واره (۲۰ درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ به این شرح است: آزمون زبان ضریب یک، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب چهار صورت می گیرد.

سنجش و پذیرش برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و .... بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورای سنجش و پذیرش دانشجو انجام می شود.

ضرایب کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
سلام
ما میگیم سهم دانشگاهها رو یرای قبول شدن توی مصاحبه دکتری کم بشه. سازمان سنجش از 30 % به 40% افزایش داده. با داوطبین دکتری هم لج بازی میکنین؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین