کد خبر: ۶۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۶

منوریل در سکوت شورا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- در حالی که یک مقام شهرداری تهران اعلام کرده که پایه‌های منوریل برچیده می‌شود سخنگوی شورای شهر تهران امروز در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف منوریل صادقیه گفت: نظر خاصی ندارم.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای تهران در شرایطی هیچ اظهار نظری نمی‌کند که دولتی‌ها به ادامه کار منوریل تاکید دارند اما نزدیکان شهرداری تهران تصمیم دارند پایه‌های زده شده را جمع کنند.

جعفر تشكري هاشمي ،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در این زمینه به فارس گفت:« اين خط به دلايل فني، توجيه اقتصادي ندارد و نمي‌توان آن را به عنوان كريدوري كه بتواند در حمل و نقل شهري موثر باشد، قلمداد كرد.»

وي با بيان اين كه كليه اشكالات تخصصي و فني پروژه ليست شده و در اختيار اعضاي شوراي شهر تهران قرار گرفته است، تصريح كرد: اشكالات مربوط به مطالعات، طراحي، محدوديت‌‌هاي مربوط به تعداد ستون و سهم پايين اين كريدور در جذب مسافر از جمله اشكالات فني مطرح شده براي منوريل صادقيه است.

وی همچنین چندی پیش گفته بود: برای تأمین نظر دولت، حاضریم یك خط منوریل را به عنوان سمبل در تهران احداث كنیم.‌

دیگر اعضا شورا نظیر حسن بیادی و حتی مهدی چمران،رییس شورا نیز بارها در جمع خبرنگاران از پاسخگویی در این زمینه طفره رفته‌اند.آنها می‌گویند از کسانی که در این مورد تصمیم گرفته‌اند بپرسید.البته بیادی تاکید کرده بود که ساخت منوریل بدون اجازه شورا شدنی نیست. 

  احداث منوریل بدون موافقت شورا شدنی نیست

امروز سخنگوی شورای شهر تهران در مورد طرح جامع شهر تهران نیز گفت: طرح جهت اجرایی شدن در انتظار ابلاغ رسمی رئیس جمهوری و یا وزیر مسکن و شهرسازی است و علیرغم تصویب هنوز ابلاغ نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در خصوص مشکل بنزین شهرداری گفت: این مشکل بر اساس گزارشهای دریافتی در شهرداری حل شده است.

وی افزود: بهتر است مسئولان شهرداری به جای مصاحبه این مشکل را از طریق نامه به اعضای شورا پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین