کد خبر: ۶۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

کرونا موضوع فرزندآوری را با مشکل مواجه خواهد کرد

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: کرونا اثرات روانی بسیاری در خانواده‌ها داشته و موضوع فرزندآوری را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد که اثرات سوء آن را می‌توان در ۶ ماهه دوم سال به وضوح دید.
کرونا موضوع فرزندآوری را با مشکل مواجه خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی تندگویان در دیدار اعضای هیات مصاحبه کمیته علمی صدور مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه تعداد دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده جامعه ورزش وجوانان به ۳۵۰ مرکز رسیده، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های این دفاتر کیفیت و توانمندی است که در راستای افزایش کمیت، کیفی‌سازی نیز مورد توجه قرار گرفت و تلاش می‌شود که شمار این دفاتر در پایان فعالیت دولت دوازدهم از مرز ۵۰۰ مرکز نیز عبور کند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: اسامی مشاوران سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها قرار داده شده و با آنها باید با برگزاری جلسات مشترک، مشاوره‌های پیش از ازدواج با پوشش گسترده در کشور را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: برای بهود شرایط مدیران مراکز و دفاتر نیز دوره های متعددی برگزار شد تا در راستای استانداردسازی و تدوین سرفصل‌های آموزشی برای اولین بار اتفاق ارزشمندی در کشور با هدف تعالی بنیان خانواده محقق شود.
تندگویان همچنین با قدردانی از حمایت وزیر ورزش وجوانان اظهار داشت: مسائل جوانان با توازن و تعادل در این وزارتخانه پیش رفت و در حوزه جوانان نیز همچون ورزش، موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزنده‌ای به ارمغان آمد.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات موثر دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده، اهمیت حمایت از این دفاتر در سراسر کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مطالبات اصلی در پیشبرد فعالیت این دفاتر قرار گرفتن این مشاوره‌ها تحت پوشش بیمه است زیرا با توجه به توانایی و اعتبارات محدود، وزارتخانه نمی‌تواند همه فرایند مشاوره‌های قبل از ازدواج را برای جوانان به صورت رایگان پوشش دهد.

تندگویان همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی گسترش بیماری کووید ۱۹ در کشور توضیح داد: کرونا اثرات روانی بسیاری در خانواده‌ها داشته و موضوع فرزندآوری را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد که اثرات سوء آن را می‌توان در شش ماهه دوم سال به وضوح دید؛ براین اساس اهمیت کار مشاوره‌ها باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد و پوشش بیمه‌ای یکی از مواردی است که می‌تواند به این حوزه کمک کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، آسیب روانی خانواده های شهدای مدافع سلامت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: برای یک خانواده ای که پزشک یا پرستار را از دست داده است، چه ارگان و نهادی به عنوان حامی وجود دارد؟ در حالی که خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس با حمایت بنیاد شهید مواجه هستند؛ بنابراین این خانواده‌ها نیز باید مورد حمایت نهاد خاصی قرار بگیرند و در این بین باید از جامعه روانشناسی هم که به این مساله ورود کردند، به نیکی یاد شود.

به گفته وی، درخواست معافیت مالیاتی مراکز و دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده هم از دیگر مطالبات این قشر است.

تندگویان همچنین با اشاره به توافق جامعه جوانان با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره و عنوان کرد: همه کارگرانی که قصد ازدواج دارند، تحت پوشش مشاوره رایگان دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرند و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی هم برای این مشاوره‌ها استفاده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین