کد خبر: ۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۹

ادای احترام کروبی به مائو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- دبیركل حزب اعتمادملی در ادامه سفر به چین در شهر شانگ‌های مورد استقبال ناظری سركنسول ایران در این شهر قرار گرفت و در اقامت دو روزه خود در شانگ‌های با نماینده حزب كمونیست چین در این شهر دیدار و درباره نحوه فعالیت‌های حزبی بحث ‌و گفت‌وگو كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی كروبی با حضور در استان خوتن و سفر به شهر شائوشا، زادگاه مائو به وی ادای احترام كرد. وی مورد استقبال رسمی نماینده حزب كمونیست چین در این شهر و مدیر میراث فرهنگی و موزه مائو قرار گرفت.

كروبی در حاشیه بازدید از موزه مائو با اشاره به شخصیت مائو گفت: انسان‌ها هرقدر اندیشه‌های‌شان به واقعیت نزدیك‌تر باشد اثرپذیری آن اندیشه‌ها ماندگارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: انسان‌هایی كه یك جریان را به وجود می‌آورند افراد زیادی را در جهان تحت تاثیر قرار خود قرار می‌دهند؛ هرچند كه در اندیشه‌ها و ایدئولوژی با هم تفاوت فكری داشته باشند ولی در بخش‌هایی نظیر مقاومت در برابر ظلم، آگاهی‌بخشی، ایستادگی می‌توانند برای نیروها و جریان‌های مبارز الگو قرار بگیرند.

وی افزود: فكر افراد از بین رفتنی نیست مائو شخصیتی مردمی داشت و همواره تاكید می‌كرد كه همه باید به دنبال احقاق حقوق خود باشند و ما هم اگر از كسی حقی داریم باید آن را ببخشیم.

كروبی در ادامه به جایگاه ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) اشاره كرد و افزود: امام خمینی(ره) یك جریان بزرگی را با پیروزی انقلاب اسلامی در جهان به وجود آورد و برای همیشه نام نیك و اندیشه‌های اسلامی و مردمی‌اش در تاریخ باقی خواهد ماند.

وی گفت: امام خمینی(ره) تمام اموال پدری خود را برای مصارف مسكن و استفاده كشاورزی در اختیار همگان قرار می‌داد و هیچگاه در زمان حیات خویش از بیت‌المال برای مصارف شخصی استفاده نكرد و همیشه شاهد آن بودیم كه آرامگاه این انسان بزرگ مورد توجه مردم بسیاری ازسراسر جهان قرار گرفته است و همواره شخصیت‌های بسیاری برای پاسداشت اندیشه‌ها و آرمان‌های این مرد به ایران سفر می‌كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین