کد خبر: ۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۴
آقاي احمد نژاد!

ايران، ايران همه ي ماست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- فتح پور پاكزاد. دو شعار احمدي نژاد در جريان اولين مصاحبه مطبوعاتي و راديوتلويزيوني وي در مقام رئيس جمهور منتخب، تأثيرات سياسي و اقتصادي نامطلوبي به دنبال داشته است. احمدي نژاد از انقلاب سوم سخن گفت و خواستار گسترش عدالت در جهان شد.
پس از اين مصاحبه، موجي از تفسيرهاي رنگارنگ، صفحات روزنامه هاي خارجي را پر كرد و از سوي ديگر برخورد خام دستانه همكاران رئيس جمهور، نتوانست بحران بورس را مهار كند و به اين ترتيب بورس به عنوان انديكاتور و حرارت سنج اقتصاد كشور، ظهور علائم نگران كننده اي را اعلام كرد. اكنون كه وارد سومين هفته انتخاب رئيس جمهور جديد مي شويم، به رغم آنكه دستور خريد سهام از سوي سهامداران دولتي صادر شده و آنها سرگرم جلوگيري از سقوط قيمتها هستند، با اين حال روند نزولي ادامه دارد. رئيس جمهور حتي يك پيام رسمي براي سهامداران بورس (كه اكثراً مستضعف هستند) نداد و ياران رئيس جمهور نيز نه تنها در محل بورس حاضر نشدند، بلكه در خواست هيئت مديره بورس را براي چند دقيقه ديدار، نكول كردند!
تجربه نزديك به سه دهه حكمراني پس از انقلاب، درسهاي زيادي را به ما آموخته است و اگر آن درسها را ناديده بنيگاريم، بايد هزينه ي مضاعف و بل سنگين تري را بپردازيم. به فرمايش معصوم (ع): من جرَّت المجّرب، حلّت به الندامه.
ما آنقدر ضربه ي ناشي گريهاي خود را خورده ايم كه تحمل تكرار ضربه هاي جديد را نداريم. اگر رفتارمان، علامت منفي به فعالان اقتصادي و سياسي داخلي بدهد و اگر گفته هايمان، بيگانگان را بترساند و آنها را دوباره بر عليه ما متحد سازد، چگونه مي توانيم در شرايط پر تهديد از ناحيه ي خارج و پر ارعاب از ناحيه ي داخل، كوچك ترين گام آبادگرانه اي برداريم. آبادگري و خدمت رساني، در نفس خود عقلانيت و دور انديشي دارد. بدون سنجيده رفتار كردن، نمي توان آبادگري كرد. رفتار همراه با تهديد و ارعاب، به فرار سرمايه منجر مي شود و در آن صورت نه تنها آبادگري، تماماً از محل پول نفت و آن هم به صورت رو بنايي خواهد بود بلكه حتي ارتزاق مردم نيز با وابستگي بيشتر به نفت امكان پذير خواهد شد.
نويسنده اين سطور علاقه مند است اين سخن را به گوش رئيس جمهور محترم منتخب برساند كه تجربيات سه دهه حكومتداري در كشور، سرمايه ي عظيمي را شكل داده و وقت آن است اين تجربه، در خدمت شعارهاي رئيس جمهور قرار گيرد. ما معتقديم كه حتي اگر آقاي احمدي نژاد خود را رئيس جمهور برخي افراد و دستجات نداند، همگي او را رئيس جمهور خود مي خوانند. ايران، ايران همه ي ماست و شكست و سربلندي آن، به فرد فرد ما تعلق مي گيرد. بنابراين بكوشيم به هر حيلتي هست، راهي به دل رئيس جمهور جديد بگشاييم و او را نسبت به ابعاد حساس حكمراني، واقف تر سازيم. يادمان نرود كه ايران، ايران همه ي ماست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین