کد خبر: ۶۷۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

افزایش موارد ابتلا به کرونا در ژاپن

مقام های بهداشتی ژاپن گزارش دادند برای سومین روز متوالی بیش از یک هزار مورد جدید (۱۳۳۰ مورد) ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است.
افزایش موارد ابتلا به کرونا در ژاپن
آفتاب‌‌نیوز :

افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به ویژه در کلان‌شهرهای توکیو و اوساکا و نیز در استان های کاناگاوا و آیچی مشاهده شده است.

روز شنبه، دولت در کلانشهر توکیو ۲۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا را اعلام کرد. این سومین روز متوالی است که موارد تایید شده ابتلای روزانه از ۲۰۰ نفر فراتر می رود.

در استان هوکایدو در شمال ژاپن نیز موارد ابتلا افزایش زیادی یافته و روز شنبه ۱۸۷ مورد جدید در آن گزارش شد. ستاد این استان برای مقابله با ویروس کرونا سطح هشدار در مقیاس یک تا پنج را افزایش داده و آن را به سه رسانده است.

گزارش ها حاکی است دولت ژاپن قصد دارد سطح آگاهی عمومی نسبت به وضعیت های پرخطر برای ابتلا به ویروس کرونا را افزایش داده و به خارجی ها در این باره یاری برساند.

دولت ژاپن به مردم نسبت به پنج وضعیت که می توانند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهند هشدار می دهد.

متخصصان، دورهمی های اجتماعی، معاشرت و کشیدن سیگار در زمان استراحت در محل کار و زندگی در یک فضای کوچک با دیگران را از جمله این وضعیت های پرخطر عنوان می کنند.

دولت ژاپن همچنین نگران موارد گزارش شده ای از ابتلای دست جمعی خارجی ها در ژاپن است.

انتظار می رود گروه متخصصان یاد شده در دولت ژاپن بر سر چگونگی کمک به خارجی ها برای دسترسی به اطلاعات مورد نیازشان با در نظر گرفتن موانع زبانی و فرهنگی که ممکن است داشته باشند، بحث و گفتگو کند.

نیشیمورا یاسوتوشی وزیر مسئول رسیدگی به کرونا در ژاپن گفت که قرار است دولت در صورت ابتلای خارجی ها به این ویروس با سفارتخانه ها و استانداری ها همکاری داشته باشد.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد شرکت های ژاپنی که در ۱۰ ماه اول سال برنامه بازنشستگی پیش از موعد را عرضه کرده اند بیش از دو برابر کل سال قبل بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین