کد خبر: ۶۷۹۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶

تیتر شبکه العربیه با تصویری از بایدن: "سگ‌ها به کاخ سفید برمی‌گردند"

شبکه العربیه عربستان تصویر توهین‌آمیزی را همراه با تیتر «سگ‌ها به کاخ سفید برمی‌گردند» از جو بایدن منتشر کرد و خبرساز شد.
تیتر شبکه العربیه با تصویری از بایدن:
آفتاب‌‌نیوز :

سایت روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به بررسی این خبر پرداخت و مشخص شد که این خبر واقعی بوده و ساختگی یا جعلی نیست.

بعد از جستجوهای فراوان، لینک این خبر پیدا شد اما به نظر می‌رسد این لینک در اکثر صفحات اجتماعی وابسته به آن حذف شده بود. اما بعد از به کار گیری برنامه‌های ویژه جستجو و مستند سازی، لینک صفحه «العربیه مصر» پیدا شد و به نظر می‌رسد که تنها لینکی باشد که عکس را حذف نکرده است.

مدیریت این شبکه اکثر لینک‌های خبر را از صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی و تریبون‌های مختلف پاک کرد.

این اقدام یک اشتباه و تخطی اخلاقی از سوی شبکه‌ای به حساب می‌آید که می‌بایست به صورت حرفه‌ای عمل کند. این شبکه سعودی مدعی شد که این خبر به مسأله بازگشت سگ‌ها به کاخ سفید پرداخته و این عادت و سنتی است که تعدادی از روسای جمهور آمریکا داشته‌اند اما این عادت در دوره دونالد ترامپ متوقف شد.

این تیتر اینگونه القا می‌کند که در مورد سگ‌ها و بازگشت آنها به مقر اقامت و فعالیت رئیس جمهوری آمریکا سخن به میان می‌آورد اما انتشار عکسی از جو بایدن با این تیتر، بسیار جنجال برانگیز و یک لغزش حرفه‌ای و اخلاقی به حساب می‌آید.

مشخص بود که این خبر بدون موافقت سردبیران عالی رتبه این پایگاه منتشر نشده است و صرفا یک برداشت اشتباه از سردبیری نبوده که در ایجاد تیتری حساس موفق عمل نکرده است.

بسیاری افراد، این لغزش حرفه‌ای را به این امر ربط دادند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سهام‌دار بزرگ این شبکه است و در واقع این شبکه موضع رسمی عربستان را بیان می‌کند.

در تحلیل‌های متعددی به این امر اشاره شد که رهبری عربستان با فشارهای مواجه است چراکه بر پیروزی ترامپ در انتخابات حساب باز کرده بود.

به نظر می‌رسد که شبکه العربیه بعد از واکنش‌های منفی که دریافت کرده بود، مجبور به حذف خبر شد.

تعدادی از کاربران مجازی این لغزش حرفه‌ای العربیه را مورد انتقاد قرار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Oman
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
خدا رو شکر، خیلی از امور بطور ناگهانی به سود کشورمون میتونه رقم بخوره، اگر فرصت سوزی نکنیم و اجازه ندیم با حرفهای چند نفر تو این شرایط باقی بمونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
حال کردم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین