کد خبر: ۶۷۹۸۵۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
یک دانشیار اپیدمیولوژی مطرح کرد:

قرنطینه نکنیم کرونا قتل عام می‌کند/ وضعیت مبتلایان در ادارات بسیار وحشتناک است

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح اینکه اگر کشور به شکل کامل قرنطینه نشود، شاهد قتل عام کرونا خواهیم بود، گفت: رنگ بندی‌ها را کنار بگذاریم، کل کشور شرایط بسیار وخیمی دارد.
قرنطینه نکنیم کرونا قتل عام می‌کند/ وضعیت مبتلایان در ادارات بسیار وحشتناک است
آفتاب‌‌نیوز :

هاله قائم بیان کرد: از همان ابتدای اپیدمی کرونا، مشاوران در مرکز مبارزه با کرونای کشوری دائما مسائل و مشکلات ناشی از شیوع این بیماری را هشدار دادند که یکی پس از دیگری اتفاق افتاد.

او با بیان اینکه تعطیلی و بازگشایی‌ها هیچکدام در زمان درستی اجرایی نشد، اخذ و انجام چنین تصمیماتی را دارای مراحلی خاص دانست که می‌توانست از افسارگسیختگی شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: می‌شد با تعطیلی و قرنطینه کامل کشور جلوی مرگ و میر بالا را گرفت.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: گفته می‌شود به دلیل مسائل اقتصادی نمی‌توان کشور را قرنطینه کامل کرد، حال سوال این است که آیا بار اقتصادی تحمیل شده ناشی از شیوع کرونا که بر دوش کشور تحمیل شد، کمتر و سبک‌تر از باری است که بسیاری قبل تر و با اجرای قرنطینه کامل می‌توانستیم تحمل کنیم؟

موافق رنگ بندی نیستم

این متخصص اپیدمیولوژی با تاکید بر اینکه اکنون چاره‌ای جز قرنطینه کامل کشور نداریم، گفت: با رنگ بندی استان و شهرستان‌ها موافق نیستم چون در مردم ایمنی کاذب و دوگانگی ایجاد می‌کند.

او خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ فارس مدت‌های طولانی در وضعیت هشدار و نارنجی قرار دارد، در حالی که شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها به عددی بالای ۳۰ نفر در روز هستیم و درصد تست‌های مثبت هم بالغ بر ۵٠ درصد شده و این به معنای فاجعه است.

این اپیدمیولوژیست گفت: درصد تست‌های مثبت برخی از کشورهای اروپایی تنها ١.٧ درصد است و این به معنای بیماریابی صحیح آنهاست.در حالی که ٥٠ درصد از تست‌های استان ما به تنهایی ٥٠ درصد است و بی شک آمار موارد خفیف و کسانی که اصلا مراجعه نکرده اند هم بسیار بالاست.

به گفته قائم، وظیفه دولت در این مرحله این است که در این روزهای سخت کشور را به طور کامل قرنطینه کند، چون جان انسان‌ها در میان است و وظیفه انسانی ماست که گوشزد کنیم و جلوی مرگ و میر را بگیریم.

از مردم گله مندیم

او با گلایه از مردم گفت: از مردم گله مندیم نباید همه تقصیر را به گردن دولت بیندازیم؛ مردم علی‌رغم هشدارها رعایت نمی‌کنند. جوانان بدون ماسک دورهمی می‌گیرند و متاسفانه برخی تصور می‌کنند که مرگ کرونایی برای همسایه است.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: اگر مردم رعایت نکنند، چاره‌ای جز در خانه ماندن کامل و حکومت نظامی نخواهیم داشت. معتقد هستم اکنون نیروهای نظامی هم باید به میدان بیایند، نه به دلیل کنترل اپیدمی بلکه برای تنفس کادر سلامت که خسته شده و بریده‌اند.

قائم با تاکید بر این موضوع که اگر تعطیل کنیم اما نظارت نداشته باشیم و راه‌ها باز باشند، فایده‌ای ندارد، گفت: درون حوزه سلامت نیز باید به فکر این باشیم که تعداد تخت‌های بیمارستانی و نقاهتگاه‌ها را افزایش دهیم.

وضعیت مبتلایان در ادارات بسیار وحشتناک است

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از دولت خواست تا انجام تست به صورت وسیع و پیگیری موارد مثبت به طور دقیق را در دستور کار خود قرار دهد و افزود: وضعیت مبتلایان در ادارات بسیار وحشتناک است.

این متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: متاسفانه علیرغم آنکه رستوران و کافی شاپ‌ها را تعطیل می‌کنند و خدمات آن را بیرون بری انجام می دهند، اما مردم گوش نمی‌دهند و دوباره در همین مراکز تجمع می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
نازیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
1
14
قرنطیته ؟؟/ بقول ..... قرنطینه برای قرون وسطی است غربی ها که قرنطینه می کنند عقب مانده اند
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
8
آن اوئل مسئولی می گفت تا شنبه همه چیز عادی می شود
دیگری می‌گفت کرونا رو تبدیل به فرصت کنیم
و همینطور طور دیگر اظهارات
خوب چه انتظاری داریم با اینا
بیچارهبنظرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
8
بنظرشما،آیاکشوری تودنیاهست،که،مسئولینشدروغ بگند؟کدوم کشور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
آمریکا وترامپ
ترامپ به نفت ما چشم داشت تا ما نفروشیم و رقیبش نباشیم ونفت شل خودش را بفروشد ولی به مردم ما ومردم کشورخودش چیزدیگری میگفت!!!
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
8
در زمانی که می شد از فرصت ها استفاده کرد و سرمایه گذاری ها و پرداختن به زیرساخت ها ، ثروت کشور را به بهانه های واهی خرج در خارج از سرزمین مان کردند ، حالا که با این ویروس منحوس روبرو شده و چاره ای جز قرنطینه عمومی نیست ، دولت بدلیل نداشتن پشتوانه مالی و چون اسم قرنطینه بار حقوقی دارد لذا از اجرای آن سرباز می زند و جان ملت را کف دست گذاشته و آنها را به قتلگاه می فرستد . آن زمان که فشار تحریم ها اینگونه گسترده نبود ، راه برای اختلاس و فساد و حقوق های نجومی و به اسم کمک به کشورهای دیگر ، تمام سرمایه کشور را به باد دادند و حالا هم کمی تعقل نمی کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
6
ان موقع که قرار بود با برگزاری مراسم محرم به جهانیان درس رعایت نکات بهداشتی بدهید باید یک ماه بعد فکر میکردید که در مخمصه گیر میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
آخه اونوقت دکان یه عده ای از رونق می افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
4
قتل عام ایرانیان در طول تاریخ سابقه دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین