کد خبر: ۶۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

خوش‌بینی کره جنوبی به پیروزی بایدن درباره چانه‌زنی‌ بر سر هزینه‌های حضور آمریکایی‌ها

با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقام‌های کره جنوبی انتظار دارند تا مناقشه مالی بر سر هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره حل و فصل شود.
خوش‌بینی کره جنوبی به پیروزی بایدن درباره چانه‌زنی‌ بر سر هزینه‌های حضور آمریکایی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌ها و کارشناسان سئول انتظار ندارند که جو بایدن به یکباره تمامی درخواست‌های مالی را از کره جنوبی مبنی بر پرداخت هزینه‌ها برای حفظ حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در شبه جزیره کره لغو کند.

بایدن قول داده است که از حضور نیروها برای "اخاذی" از کره جنوبی استفاده نکند و منابع دولت کره جنوبی نیز می‌گویند، انتظار دارند که دولت بایدن با توافقی که به پیشنهاد سئول برای پرداخت ۱۳ درصد بیشتر یا یک میلیارد دلار در سال نزدیک‌تر است، موافقت کند.

چو تائه-یونگ، معاون سابق مشاور امنیت ملی کره جنوبی که با بسیاری از دستیاران بایدن کار کرده، گفت: مساله پیش آمده بر سر هزینه‌های دفاعی و حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره به صورت اساسی با روی کار آمدن بایدن حل و فصل می شود. درباره مسائل مربوط به ائتلاف بین آمریکا و کره جنوبی، پیروزی بایدن منبع اصلی آرامش است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار پرداخت پنج میلیارد دلار برای حفظ حضور نیروهای این کشور در شبه جزیره کره شده است اما دولت سئول می‌گوید این میزان را نمی‌تواند، بپردازد.

یکی از مقام‌های کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اما ۱۳ درصد افزایش مورد بحث در مذاکرات قبلی می‌تواند مدنظر قرار گیرد. وقتی با تیم بایدن سر میز مذاکره بنشینیم و دولت جدید روی کار بیاید و یک مذاکره کننده جدید منصوب شود، اطلاعات بیشتری دریافت می‌کنیم و می‌فهمیم اوضاع از چه قرار است.

مساله افزایش هزینه‌های دفاعی برای حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره از سوی دولت ترامپ باعث تنش بین سئول و واشنگتن شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین