کد خبر: ۶۷۹۹۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد

ظریف: منتظر رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکا هستیم

وزیر امورخارجه ایران در خصوص وضعیت برجام با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت: همه چیز بستگی به نوع رفتار ایالت متحده دارد و ما منتظر اقدامات آنان هستیم.
ظریف: منتظر رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکا هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گفت: وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد.

وی در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

پاکستان، همسایه ویژه ایران

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران درباره اهداف سفر به اسلام‌آباد گفت: ما با پاکستان به عنوان یک همسایه بسیار ویژه گفت‌وگوهایی مستمری داریم و این رایزنی‌ها به صورت دوره‌ای ‌انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر در روال گفت‌وگوهای مستمر دو کشور به دلیل پاندمی کرونا گفت: امروز بسیار خرسندیم که مجدداً فرصت سفر به اسلام‌آباد را داریم.

وزیر امورخارجه ایران گفت: موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را با دوستان پاکستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت جهان اسلام موضوع و نگرانی مشترک تهران و اسلام‌آباد است و هر دو کشور در قبال عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

ظریف افزود: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان ساعاتی پیش وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

ظریف در این سفر دو روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
1
4
انتظار نداشته باش.
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
7
5
ملت ایران شاهد است , اقای ظریف چه سنگ هایی را از چاه در اورد , و چقدر ناسزا و سنگ اندازی وشعار پلاکارد داران استخر فرح را از سوی نفوذی های روسیه با تقیه و دیپلماتیک تحمل کرد .
تاریخ "سفسطه کاران حسود داخلی و خارجی رجل سیاسی "زبان دان سیاست دان اخلاق محور متدین وطن دوست را در اسمان ایران مثل ستاره ثبت است , ماندگار خواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
حقیقتا اینچنین است. درود بر ظریف
هرمزگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
3
1
ظریف منتظر فعال با چشمان عقابی سیاست شناختی.منافع حال و اینده ایران رصد و با مشورت ( بخیل و غیر بخیل ) برنامه می نویسد .
هر چه اختیار بیشتر مانور اسان تر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
6
رییس ات که میفرمود برایمان فرقی نمیکند کی رییس جمهور شود. پس چرا منتطری ؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
ظریف جان یه کم ظرافت بخرج بده
مواظب باش اونا شیطانند و یه دفه دنیا رو متلاشی می کنن.
کشور رو استوار و محکم و شکست ناپذیر کنین
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
سلام .خدایا باز شروع شد .منتظر رفتار این وآن.ما چقدر عمر با برکت داریم که این پیشامد ها را ببینیم .خدایا به فریاد ملت برس . شکر اً.ممنون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین