کد خبر: ۶۸۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

تعلیق سربازان دستگیر کننده داماد نواز شریف

ارتش پاکستان اعلام کرد، تعدادی از افسران اطلاعاتی و سربازان که از سوی رهبران اپوزیسیون ماه گذشته میلادی به ربودن رئیس پلیس ایالتی برای اعمال فشار برای دستگیری داماد نواز شریف متهم شده‌اند، به حالت تعلیق درآمدند.
تعلیق سربازان دستگیر کننده داماد نواز شریف
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام غیرمعمول از سوی ارتش سه هفته پس از آن صورت گرفت که محمد صفدر، داماد نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان برای مدتی محدود بازداشت شد؛ پس از آنکه احزاب اپوزیسیون یک راهپیمایی را در کراچی علیه عمران خان، نخست وزیر این کشور برگزار کردند.

صفدر، کاپیتان بازنشسته ارتش پاکستان و سیاستمدار اپوزیسیون از اتاق هتلی که با آن همراه همسرش اقامت داشت، ربوده شد. این دستگیری پس از بازدید وی از موزه محمدعلی جناح، موسس پاکستان صورت گرفت.

صفدر در جریان این بازدید رهبری گروهی را برعهده داشت که فریاد می‌زدند "به آرا احترام بگذارید!"‌ این شعار، در پاکستان، انتقادی به ارتش است که تاریخچه‌ای طولانی بر حکومت در این کشور دارد.

حزب اپوزیسیون مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز در آن زمان تاکید کرد که بازداشت داماد نواز شریف درست پس از آن صورت گرفت که سربازان، مشتاق مهار، رئیس پلیس ایالتی را برای اعمال فشار به منظور امضای دستور دستگیری صفدر ربودند.

نه سرویس‌های اطلاعاتی داخلی پاکستان و نه نیروهای شبه نظامی دولتی این کشور در آن زمان اظهارنظر نکرده و هنوز هم مشخص نیست که چه تعداد عامل اطلاعاتی و سرباز تعلیق شده‌اند.

ماه گذشته میلادی چندین افسر پلیس در واکنش به ادعای بدرفتاری با رئیس پلیس، درخواست مرخصی دادند و این مساله باعث شد تا رئیس ارتش پاکستان خواستار بررسی این مساله شود.

در بیانیه روز سه شنبه، ارتش به ربوده شدن این رئیس پلیس ایالتی اذعان نکرده و گفته که سربازان و نیروهای امنیتی به هتک حرمت رخ داده به مقبره محمدعلی جناح واکنش نشان دادند.

نواز شریف رابطه خوبی با ارتش پاکستان ندارد. روز سه شنبه، وی در توئیتی اقدام ارتش را رد کرد و گفت: این روند، باعث به خطر افتادن افسران دون پایه و محافظت از رهبر اصلی آن می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین