کد خبر: ۶۸۰۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

دستور ترامپ به چندین آژانس دولتی: با بایدن همکاری نکنید

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، دولت رئیس جمهور کنونی آمریکا به مقامات ارشد آژانس‌های دولتی دستور داده تا در بحبوحه تلاش‌های کمپین انتخاباتی‌اش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر در چندین ایالت کلیدی در دادگاه، با تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور همکاری نکنند.
دستور ترامپ به چندین آژانس دولتی: با بایدن همکاری نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری هیل، برخی از مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفتند: آژانس‌های دولتی به کارمندان خود که قرار بود گزارشات توجیهی و فضای دفتری را برای تیم انتقالی بایدن فراهم کنند دستور دادند تا زمان تایید نتایج انتخابات از سوی اداره سرویس‌های عمومی که بر مدیریت و عملکرد اساسی آژانس‌های فدرال نظارت دارد، دست نگهدارند و این امکان را به تیم بایدن ندهند.

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفت: به ما گفته شده که گزارشات رسانه‌ها را نادیده بگیرید، منتظر باشید تا نتیجه رسمی توسط دولت اعلام شود.

بایدن روز شنبه از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌های مطرح به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر معرفی شد اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام کرده که وی در این انتخابات شکست نخورده است.

ترامپ بدون ارائه سند و مدرک مدعی است که تقلب گسترده‌ای در این انتخابات صورت گرفته است.

به گفته روزنامه واشنگتن پست، امیلی مورفی، هماهنگ‌کننده اداره سرویس‌های عمومی که از سوی ترامپ به این سمت منصوب شده از امضای اوراقی که رسما اختیار میلیون‌ها دلار را به تیم‌های انتقالی بایدن می‌دهد و دسترسی مقام‌های دولتی، فضای دفتری در آژانس‌ها و تجهیزات را نیز برای تیم‌ انتقالی بایدن فراهم می‌کند، امتناع کرده است.

مقامات تیم انتقالی بایدن روز دوشنبه به خبرنگاران گفتند: تصمیم مورفی دسترسی تیم انتقالی به تماس‌هایی که از طریق وزارت امور خارجه با رهبران خارجی برقرار می‌شود و همچنین دسترسی به تاسیسات امن که از طریق آنها می‌توانند اطلاعات محرمانه را بررسی کنند را مسدود می‌سازد.

تیم بایدن تاکید کرده اگر دولت ترامپ به مانع‌تراشی بر سر راه یک انتقال قدرت صلح‌آمیز ادامه دهد، آنها نیز از گزینه‌های قانونی خود استفاده می‌کنند و شکایت خواهند کرد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که چندین آژانس از جمله آژانس توسعه بین‌المللی و اداره امور کهنه‌سربازان به کارمندان خود گفته‌اند که درخواست‌های تیم انتقالی بایدن را نادیده بگیرند.

به گزارش این روزنامه، این آژانس‌های دولتی در حال حاضر جلسات رسمی با تیم بایدن درخصوص پروژه‌ها، بودجه، مشکلات یا فعالیت‌های روزانه خود برگزار نمی‌کنند.

به گفته دو منبع آگاه، "جان برسا"، معاون مدیر آژانس توسعه بین‌المللی به کارمندان خود گفته است که بایدن در انتخابات پیروز نشده و در نتیجه آژانس‌های دولتی نباید به صورت خودکار اقدامات انتقال قدرت را انجام دهد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که یک کتاب توجیهی 440 صفحه‌ای برای تیم رئیس جمهور بعدی آماده شده و در آژانس توسعه بین‌المللی نگهداشته شده است.

برسا گفت: تنها اطلاعیه رسمی درباره نتایج انتخابات که اهمیت دارد اطلاعیه‌ای است که از سوی اداره سرویس‌های عمومی منتشر شود.

این گزارش در حالی منتشر شده که دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه خواستار تحقیقات درباره ادعاهای کمپین ترامپ درخصوص تقلب انتخاباتی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
وقتی آدم تصاویرترامپ و بایدن را در بالای این صفحه نگاه نگاه میکنه خیلی چیزها آشکار میشود. ترامپ پر از خشم و کینه است آما بایدن صبور و متین است. حتی شکل و رنگ پوست ترامپ گویای برافروختگی و آتش است اما بایدن آرامش را منتشر میکند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین