کد خبر: ۶۸۰۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

پخش یک سریال طنز رادیویی با موضوع کرونا

مجموعه ی نمایشی «بیست منهای یک» در ۶ قسمت با موضوع کرونا از رادیو نمایش و رادیو اقتصاد پخش می شود.
پخش یک سریال طنز رادیویی با موضوع کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو اقتصاد در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و علاوه بر رادیو نمایش از رادیو اقتصاد نیز پخش خواهد شد.

بهناز بستان دوست که به همراه سمیه خطیب زاده مشاوره نویسندگی این مجموعه رادیویی را بر عهده داشته است در این باره گفت: یکی از ایرادهایِ بزرگی که به دنیایِ تجارتِ شهری در ایران وارد است، سواستفاده های عجیب صاحبان مشاغل از هر تنشی است که در جامعه به وجود می آید، با شیوع کرونا شاهد بودیم که به صورتِ ناگهانی محلول ضد عفونی کننده دست که هرگز در سبد کالای خانواده جایی نداشت،از مایحتاج اصلی، مثل نان و برنج پیشی گرفت و فروشش به صورتِ بی سابقه ای رشد کرد و تمامِ بقالیها و سوپرمارکتها ما را با انواع محصولات ضد عفونی کننده آشنا کردند و جالب اینجاست که بعضی حتی از مهندسان شیمی هم بیشتر تحقیق کرده و نتیجه ی بررسی هایشان را به صورت ترکیبی مضحک به ما می فروشند. مثلا ترکیبِ بی پایه ی وایتکس و سرکه با مایع ظرفشویی، با این عنوان که هم ضد ویروس است و هم براق کننده ظروف!

وی افزود: البته این گوشه ای از تاثیر کرونا بر کسب و کار است در بُعدی دیگر کرونا تبدیل شد به قصه ای غم انگیز برای مشاغلِ پر رفت و آمد، مثل نانوایی ها و راننده های تاکسی و ... اما ما باز هم باید سرکار برویم، خرید کنیم، غذا بخوریم و زندگی کنیم و البته کرونا را شکست بدهیم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: شکست کرونا فقط شعار نیست و نیاز به فرهنگ سازی دارد. زبان طنز یکی از موثرترین راه ها برای فرهنگ سازی در جامعه است. خصوصا در قالب مجموعه ای نمایشی. همین شد که طرحِ تاثیر کرونا بر کسب و کار، موضوع اصلی من و خانم سمیه خطیب زاده برای نوشتن نمایشنامه ای رادیویی شد.

مجموعه ی نمایشی «بیست منهای یک» در ۶ قسمت نوشته شده است. در این مجموعه زنی که مدعیِ رعایت تمام و کمال شیوه نامه های بهداشتی در مواجهه با کروناست و همچنین مدعی روشنفکری و فرهیختگی، در تقابل با مشاغل گوناگون قرار داده می شود و رفتار عجیب او موقعیت های مضحکی ایجاد می کند.

رضا عمرانی، بیوک میرزایی، محمد آقامحمدی، علی اصغر دریایی، حمید یزدانی، شمسی صادقی، نازنین مهیمنی، شیما جانقربان، بهادر ابراهیمی، محمدرضا قلمبر و بهناز بستان دوست بازیگران این نمایش به کارگردانی مهرداد مهماندوست هستند و صدابردار این مجموعه رضا محتشمی است.

مجموعه نمایشی «بیست منهای یک» از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه، ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود و همزمان به روی آنتن رادیو اقتصاد نیز می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین