کد خبر: ۶۸۰۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

ماجرای سقوط دانش‌آموز قاینی از کوه چه بود؟

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به خبر سقوط دانش‌آموز از کوه که در فضای مجازی مطرح شده بود که این اتفاق به علت نبود اینترنت رخ داده، گفت: براساس اخبار رسیده و اطلاعات جمع‌آوری شده سقوط دانش‌آموز از کوه حدود ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز ۱۷ آبان رخ داده در حالی که در این ساعت کلاس آنلاینی در حال برگزاری نبود.
ماجرای سقوط دانش‌آموز قاینی از کوه چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

خبری مبنی بر سقوط دانش‌آموز اهل روستای نوغاب حاجی آباد قاین برای دسترسی به اینترنت و پیگیری دروس از برنامه شاد از کوه منتشر شده بود، محمد علی واقعی در این زمینه با بیان این مطلب که کلاس ساعت ۱۷ برگزار شده است، گفت: این دانش‌آموز به همراه خانواده برای برداشت زعفران به روستای رومشتیک رفته و به بالای تپه صعود کرده بود که این اتفاق رخ داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: این دانش‌آموز در جلسه گذشته با تلفن خواهرش در روستای نوغاب وارد شبکه شاد ‌شده است و از طرفی حضور در کلاس هم اجباری نیست.

ماجرای سقوط دانش‌آموز قاینی از کوه چه بود؟

واقعی با بیان اینکه این دانش‌آموز در روستای نوغاب حاجی آباد قاین زندگی می‌کند، اما این حادثه در روستای رومشتیک در فاصله ۲۵ کیلومتری قاین رخ داده است، یادآور شد: هم اکنون در روستای نوغاب حاجی آباد قاین اینترنت برقرار است و در مناطقی از استان نیز که اینترنت وجود ندارد درسنامه آموزشی توسط راهبران برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود.

روایت متفاوت خواهر این دانش اموز

رضایی، خواهر این دانش‌آموز نیز گفت: برادرم همراه خانواده‌ام در روستای نوغاب حاجی آباد قاین زندگی می‌کنند که برای برداشت زعفران به رومشتیک سفر می‌کند. در روز اول حضور در این روستا برادرم متوجه می‌شود که این روستا اینترنت ندارد بنابراین همراه دوستش برای دانلود محتوای آموزشی به بالای کوه می‌رود.

خواهر این دانش‌آموز ادامه داد: برادرم با یکی از دوستاش به بالای کوه رفته بود تا همراه دوستش عکس و فیلم‌های آموزش مجازی را دانلود کند که پایش می‌لغزد و چند متری سقوط می‌کند و سرش آسیب می‌بیند.  امروز عمل جراحی برادرم در بیرجند انجام شده و برادرم اکنون در هوشیاری کامل بسر می‌برد و خطر رفع شده است.

روستای محل حادثه به شبکه ملی اطلاعات متصل است

مهرداد ترابیان، مدیرکل امور استان‌ها و مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود به حادثه برای دانش‌آموز قائنی اشاره کرده و گفته: ساعت وقوع این سانحه تلخ در زمان ساعت آموزش مجازی نبوده و پیگیر سلامت او هستیم.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده روستای مورد اشاره از طریق نسل سوم ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل است؛ با دیدن عکس متاثر شدم و از مدیران استان پیگیری کردم؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفتند ساعت این حادثه تلخ ساعت آموزش مجازی نبوده و دانش‌آموز به مزرعه زعفران رفته بوده، سلامتی او را پیگیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
1
وزیر جوان کجاست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین