کد خبر: ۶۸۰۲۱۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
علی ربیعی، سخنگوی دولت مطرح کرد؛

انتظارات ایران از مقامات جدید کاخ سفید

سخنگوی دولت گفت: انتظار ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است. سیاست‌ها، رفتار‌ها و اقدامات طرف مقابل را دنبال خواهیم کرد و متناسب با آن، سیاست‌های لازم را اتخاذ می‌کنیم.
انتظارات ایران از مقامات جدید کاخ سفید
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با صداوسیما اظهار داشت: در گام اول حتما تحریم‌ها و موانع انتقال پول ایران باید برداشته شود و دولت آمریکا در مقابل زیان‌هایی که در این مدت به ملت ایران وارد کرده است، پاسخگو باشد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما به سیاست‌های کاخ سفید کار داریم نه به سیاستمداران، افزود: اساسا وقتی هم که با دولت اوباما مذاکره می‌کردیم، در واقع با حزب دموکرات مذاکره نمی‌کردیم، بلکه با دولت ایالات متحده آمریکا درحال مذاکره بودیم، اما این ترامپ بود که سیاست‌های رقیب حزبی خود را پس زد و سیاست‌های خصمانه و کینه‌توزانه را جایگزین آن کرد. بنابراین سیاست‌ها، رفتار‌ها و اقدامات طرف مقابل را دنبال خواهیم کرد و متناسب با آن، سیاست‌های لازم را اتخاذ می‌کنیم.

سخنگوی دولت افزود: مردم آمریکا در انتخابات این کشور به سیاست‌های نژادپرستی، قلدرمابانه و مداخله جویانه دولتمردان کشورشان در همه دنیا نه گفته اند، ما معتقدیم که دولت آینده ایالات متحده آمریکا حتما باید به این رای مردم احترام بگذارد و پایبند باشد.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت فعلی حاکم بر کاخ سفید دردسر‌های زیادی را در جهان و در داخل خود آمریکا ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد: دولت آینده این کشور نماینده مردم آمریکا در نه گفتن به سیاست‌های ترامپ باشد.

وی به اقدام دولت قبلی آمریکا در نقض معاهدات بین المللی اشاره کرد و گفت: دولت آینده این کشور باید به همه معاهداتی که دولت قبلی آمریکا آن‌ها را نقض کرده و کنار گذاشته است، توجه کند و به این معاهدات برگردد. با دقت همه سخنان و اقدامات مقامات جدید کاخ سفید را بررسی می‌کنیم و قضاوت را هم به آینده موکول خواهیم کرد.

ربیعی در ادامه گفت: انتظار مشخص ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است، در گام اول حتما تحریم‌ها و بحث انتقال پول ایران باید برداشته شود و دولت آمریکا در مقابل لطماتی که در این مدت به ملت ایران وارد کرده است، پاسخگو باشد.

*سیاست خودمان را فارغ از انتخابات آمریکا ادامه خواهیم داد

وی با تاکید بر اینکه احترام به ملت ایران خواسته هم دولت و هم ملت است، افزود: ما فارغ از انتخاباتی که در آمریکا صورت گرفته است، سیاست ملی خودمان را ادامه خواهیم داد. ما روابط با همسایگان و پیمان‌های امنیتی و اقتصادی منطقه‌ای را دنبال خواهیم کرد.

ربیعی تصریح کرد: بدون جنگ افروزی و مداخله گری در کشور‌های منطقه، فضای مناسب‌تری برای همه دولت‌ها و ملت‌ها پیش آمده است تا بتوانند بدون مداخله بیگانگان امنیت منطقه را تامین کنند و از مواهب اقتصادی همه مردم منطقه بهره‌مند شوند.

وی به مراودات تجاری کشور با همسایگان و کار‌های خوبی که در این زمینه به رغم کینه توزی‌های آمریکا و فشار روی این کشور‌ها صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: مردم ما این مواضع و همکاری‌های دوستانه را فراموش نمی‌کنند. ما دست دوستی به سوی کشور‌های منطقه دراز می‌کنیم و از همه فرصت‌های اقتصادی در جهان استفاده خواهیم کرد.

ربیعی همچنین گفت: وظیفه ما این است که سیاست‌های خودمان را سامان دهیم و از همه فرصت‌های تجاری و اقتصادی که در دنیا بوجود آمده است استفاده کنیم و حق مردم ایران را در مقابل ظلمی که به آن‌ها شده است از اقتصاد جهان بستانیم. ما یک برنامه ۷۰ روزه تا ژانویه داریم و یک برنامه هم بعد از آن خواهیم داشت که بتوانیم سیاست‌های متناسب را در این زمینه اتخاذ کنیم که بخش اعظم آن متکی بر مسایل داخلی و بخشی هم متکی به سیاست‌های خارجی خواهد بود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حمایت از معیشت و زندگی مردم همچنان جزو سیاست‌های دولت است، گفت: ما همچنان گسترش صادرات و حمایت از تولید داخلی را ادامه می‌دهیم.

ربیعی افزود: سیاست تقویت تولید و مقاومتی کردن اقتصاد داخل تعطیل بردار نیست و در هر شرایط و فرصتی دولت سیاست اتکا به توان، دانش و فناوری‌های داخلی و نخبگان خود را به عنوان یک راهبرد ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
3
3
ایران و آمریکا دلیلی برای داشتن اختلاف ندارند.
پیشرفت ایران در گرو بیرون آمدن از انزوا است.
اولیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
1
3
مقامات جدید کاخ سفید. بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است.

بدون قید و شرط یعنی

سنگ بزرگ یعنی راضی به وضع موجود , غیر کاسب تحریم و کاسب جنگ مهم نیستند .
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
1
ارشیو کتبی دیداری. شنیداری رسانه چهل سال گذشته
تکرار عبارت با این مضمون :
مسله اول کشور تلاش علیه تلاویو
کیومرث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
2
5
بنویس انتظارات ایران
بخوان حفظ منافع ملی مسکو .
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
2
رهبران کشور های غربی قدمی بر خلاف افکار عمومی کشورشان بر نمیدارند چهره ایران در جهان بشدت آسیب دیده بخشی ناشی از مخالفان است و بخش عمده اش ناشی از رفتار و گفتار برخی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
1
آقا جوجه را آخر پائیز می شمرند. فعلا وسط پاییزیم.
اندکی صبر سحر نزدیک است!
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
4
0
نباید با انتظارات مردم بازی کرد. پیروزی بایدن به معنی قطع تحریم‌ها نخواهد بود و شرایط اقتصادی آینده همچنان سخت خواهد. نه تنها به خاطر باقی ماندن تحریم‌ها بلکه به خاطر حضور پر قدرت سیستم رانتخواری در مجموعه اقتصاد کشور.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
2
3
واقعن هشت سال بسه تون نبود غیر هسته ای ایندفعه میخواهید موشکی رو بدید معیشت مردم رو گروگان گرفتی برید برای مذاکره تحقیر مشکلات داخله نکنه مقصر بارهایی که گمرک بود کلی گوجه و برنج محصول ازبین رفت ترامپه یا بایدن یا قیمت میوه از زمین کشاور میاد تو مغازه هیچ نظارتی هم نیست یا احتکارها و دلالهای دلار و بورس و اینها همش مقصرش ترامپه یا بایدن برید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
یه کوچولو سواد داشتی میفهمیدی نرخ دلار رو همه چی تاثیر داره.همون سیب زمینی که تولید داخله کود خارجی میخوره.سم خارجی میخاد تجهیزات و ماشین الات خارجی میخاد.بعدشم اون کشاورز نمیاد که سیب زمینی رو مفت بفروشه وقتی همه چی به دلار گرون شده.تمام اینها هم بخاطر تحریم هاست.شما جنگ طلب ها هم فقط دنبال دلالی از دلار هستید.لازم به ذکره جنگ طلب بودن به معنای مرد جنگ بودن نیست.اینا فقط هرج و مرج جنگ رو میخان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین