کد خبر: ۶۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۵
در آستانه کنگره اعتدال و توسعه ارائه شد:

تحلیل عضو کارگزاران از روابط اعتدالیون و اصلاح‌طلبان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: حزب اعتدال و توسعه و برخی از انجمن‌ها و گروه‌های اقماری این چنینی در جبهه اصولگرایان جا دارند.

هدایت‌ الله آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره حزب اعتدال و توسعه گفت: این حزب سابقه همکاری با جبهه اصلاحات را نداشته و مبانی و زمینه فکری آنها به اصولگرایان نزدیک است. 

تحلیل علی تاجرنیا در همین زمینه [کلیک کنید]

وی افزود: از سال 1375 به بعد که اصولگرایان از لحاظ سلیقه‌های اجرایی و مدیریتی اختلاف نظر پیدا کردند، افرادی احزب اعتدال و توسعه و انجمن‌های دیگر تاسیس کردند. 

وی در خصوص اشتراکات اعتدال و توسعه با اصلاح‌طلبان گفت: به نظر من اوج اشتراک این حزب با اصلاح‌طلبان در نهمین دوره ریاست جمهوری است که تمام اصلاح‌طلبان و این حزب در دور دوم انتخابات، از هاشمی حمایت کردند، همچنین در برخی مواضع مثل برخورد دولت نهم در مساله هسته‌ا ی و موضوعات اقتصادی برخی اشتراکات دارند و انتقادات اعتدال و توسعه از جنس اصلاحات است. 

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر «افراطی گری حزب اعتدال و توسعه علیرغم نام اعتدال»، گفت: این روزها افراطی‌گری برچسبی است که همه به یکدیگر می‌زنند اما اعتدال و توسعه در مقایسه با سایر گروه‌ها کمترین لبه تیغ را داشته و نرم‌ترین مواضع علیه دولت، مواضع سران و مسئولین این حزب بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین