کد خبر: ۶۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

مزایای منطقه ویژه اقتصادی سیستان

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سیستان در شهر جدید رامشار که طی روزهای اخیر انجام شد می تواند به توسعه اقتصادی، رشد اشتغال و نگهداری جمعیت در جنوب شرقی کشور کمک کند.
مزایای منطقه ویژه اقتصادی سیستان
آفتاب‌‌نیوز :

روز ۱۵ آبان ماه امسال آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سیستان (رامشار) با حضور محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه اجرا شد.

در سال ۱۳۷۹ طرح جامع شهر جدید رامشار برای اسکان ۶۰ هزار نفر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید. این شهر در ۳۵ کیلومتری شهرستان زابل و در مسیر جاده زابل به زاهدان قرار گرفته است. بنیان اقتصادی این شهر جدید به بستر پتانسیل‌های منطقه شامل فعالیت‌های بازرگانی، خدماتی و نیازهای آن شامل فعالیت‌های صنعتی پی ریزی شده است.

احداث منطقه ویژه اقتصادی رامشار و پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد سیستان در پیوند با منطقه آزاد چابهار و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد در راستای بهره مندی از این ظرفیت است.

از سال ۱۳۸۹ برای رامشار ۸۰۴ واحد مسکن مهر به شکل ویلایی و آپارتمانی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در نظر گرفته شده که در حال حاضر عمده واحدها تکمیل و تحویل شده است.

تیرماه سال گذشته به منظور تامین آب شرب این شهر، وزیر راه و شهرسازی به همراه حبیب الله طاهرخانی - معاون وزیر راه و شهرسازی خط انتقال آب از چاه نیمه به شهر جدید رامشار را افتتاح کردند.

در روزهای اخیر نیز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سیستان در شهر جدید رامشار آغاز شد که پیش بینی می شود تکمیل این پروژه در کنار توسعه مسکونی در شهر جدید رامشار در ساماندهی حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان، توسعه منطقه، افزایش ظرفیت کریدور شمال به جنوب و اتصال کشورهای آسیای میانه با جنوب شرق آسیا تاثیرگذار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین