کد خبر: ۶۸۰۴۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
تبلیغات

بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان در کیش تهیه کرد

قهوه و انواع شکلات، بهترین سوغاتی کیش به شمار می‌روند که در بین گردشگران جزیره کیش، بسیار محبوب می‌باشند.
بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان در کیش تهیه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بهترین سوغاتی کیش یکی از موضوعاتی است که کابران بار‌ها و بار‌ها آن را در سرچ گوگول جستجو می‌کنند. خرید سوغاتی یکی عوامل حائز اهمیت برای اکثر گردشگران در سفر محسوب می‌شود. البته سفر به هر شهری سوغاتی‌های مخصوص به خود را دارد. ما در این مقاله به معرفی سوغاتی‌های کیش خواهیم پرداخت؛ با ما تا انتهای مطلب همراه شوید تا بتوانید بهترین سوغاتی‌های دوست داشتنی را برای عزیزانتان در کیش خریداری کنید. برای رزرو و مشاهده انواع تور کیش به لینک قبل مراجعه کنید.

بهترین سوغاتی کیش تنها به یک مورد محدود نمی‌شود. کیش به سوغاتی‌های متنوعی معروف است که از بهترین‌های آن‌ها می‌توان به چند نمونه اشاره کرد. قطعا اگر به جزیره مرجانی کیش سفر کرده باشید، نام سوغاتی‌های مختلف را در بازار‌های این جزیره شنیده اید.

شاید انتخاب بهترین سوغاتی کیش در بین تنوع زیاد سوغاتی‌های این جزیره کمی سخت به نظر رسد. از این رو خواندن این مقاله می‌تواند کمک بسزایی به شما گردشگران ارجمند کند. اگر بخواهیم بهترین سوغاتی کیش را منحصر به یک نمونه معرفی کنیم می‌توانیم از قهوه و انواع شکلات‌های این جزیره نام ببریم.

سوغات کیش

قهوه و انواع شکلات، بهترین سوغاتی کیش به شمار می‌روند که در بین گردشگران جزیره کیش، بسیار محبوب می‌باشند. بدون شک پس اینکه متوجه می‌شویم فردی از دوستان و یا خانواده به سفر کیش می‌رود، به آن سفارش می‌کنیم که قهوه و شکلات را به عنوان سوغاتی از یاد نبرد؛ بنابراین می‌توان گفت قهوه و شکلات‌های جزیره یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر هر شخصی به کیش به حساب می‌آید. هتل لیلیوم کیش از جمله هتل‌های پر طرفدار کیش نیز میباشد.

ناگفته نماند که اگر چه قهوه و شکلات از سوغات محلی و سنتی این جزیره نمی‌باشد. اما با این حال به دلیل ایجاد فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در سراسر جزیره، به بهترین سوغاتی کیش معروف شده است. گردشگران می‌توانند برند‌های مختلف شکلات از جمله کلاسنو، لینت، نوتلا، نستله، نسکوئیک، الیت، اتی، فراگاتا، پیاستن، کاوندیش، تسیر، هلما، ایگل پریمیوم و. را در فروشگاه‌های این جزیره یافت کنید.

ادویه و عسل‌

می‌توان از ادویه و عسل به عنوان بهترین سوغاتی کیش پس از قهوه و شکلات نام برد. اگر به جنوب ایران و یا جزیره کیش سفر کنید، متوجه خواهید شد که یکی از معروف‌ترین محصولات این بخش از ایران ادویه است. مخصوص‌ترین ادویه محبوب در جزیره کیش ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زرد چوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجیل و آویشن می‌باشد. برای اطلاع از مشخصات هتل شایان کیش به لینک قبل مراجعه کنید.

بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان در کیش تهیه کرد

این ادویه را اکثر در غذا‌هایی مانند مرغ، ماهی، کتلت و خورش استفاده می‌کنند که باعث می‌شود رنگ و بویی عجیب را به خود گیرد. علاوه بر ادویه ذکر شده عسل را در سفر به کیش فراموش نکنید. اگر طعم عسل‌های جنوب ایران را چشیده باشید، متوجه شده اید که با عسل‌های کوهستانی بسیار متفاوت است؛ از این رو عسل‌های کیش محبوبیت بالایی در بین گردشگران دارد.

انواع ماهی و میگو

از دیگر بهترین سوغاتی کیش می‌توان ماهی و میگو اشاره داشت. شغل سنتی بومیان کیش ماهیگیری و سید ماهی دریای نیلگون خلیج فارس می‌باشد. از این رو شما می‌توانید انواعی از ماهی‌های تازه و بی نظیر را در فروشگاه‌های نزدیک به ساحل خریداری کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از ماهی‌ها را نمی‌توان برای مدت زیادی حمل کرد، زیرا ماهی خراب می‌شود و دیگر قابل خوردن نیست.

میگو از جمله ماهی‌هایی است که می‌توان به عنوان بهترین سوغاتی کیش خریداری کنید و به عزیزان خود هدیه دهید. تا به حال ۱۰ نوع میگو در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده اند که به عنوان با ارزش‌ترین و مهم‌ترین محصول خلیج فارس و دریای عمان شناخته می‌شوند. از معروف‌ترین میگو‌های جزیره کیش می‌توان از شاه میگو و لابستر نام برد.

از دیگر ماهی‌های محبوب در جزیره کیش که بسیار مشهور می‌باشند می‌توان به ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا اشاره نمود. به دلیل قرار نداشتن واسطه در فروشگاه‌های نزدیک به ساحل دریا، ماهی‌های این بخش به کمترین قیمت و تازه‌ترین طعم فروخته می‌شوند. پیشنهاد می‌کنم در سفر به کیش ماهی‌های آن را هیچگاه از دست ندهید.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در بالای مقاله گردشگران می‌توانند سوغاتی‌های دیگر نظیر پوشاک، حنا، صنایع دستی و. را ر کیش خریداری نمایند. جالب است بدانید پس انجام تفریحات فوق العاده در جزیره کیش، اکثر افراد به منظور خرید و گشت و گذار در بازار، به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. از این رو شما می‌توانید هر سوغاتی که مد نظر دارید را در فروشگاه‌های مختلف یافت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
3
کلا همش آدرس غلط دادید. تمام جزیره پر شده از بنجل فروشی هایی که اجناس چینی قراضه میفروشن. اصلا شما قهوه و شکلات از مارکهای معتبر خارجی پیدا نمی کنید و یک چیزهای ناشناخته بی هویت فروخته میشن. وضعیت لباس هم همینه. در مورد ماهی هم اطلاعات کاملا غلط است. در کیش فقط یک بازار ماهی فروشی مجاز وجود داره که متعلق به سازمان منطقه آزاده و قیمت و وضعیت بهداشتی و کیفیت ماهی که در اونجا فروخته میشه از چهار راه استانبول تهران افتضاح تره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
3
مهمترین صنایع دستی کیش سفال و سرامیک که با گل مارن درست میشه هیچ اشاره ای هم به ان نشده این هنر بومی کیشه .متاسفانه خبرتون خیلی جالب کار نشده بود‌
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
3
افتاب نیوز لطفا از سوغات داخلی و ساخت کیش یک معرفی جدید بزارین که ما بدونیم چه چیزهایی انجا بعنوان سوغات وطنی دارد مثل حصیر بافی سفال و....هنر جذابی باید در جزیره کیش باشد .ممنون از تلاشتون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین