کد خبر: ۶۸۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
تبلیغات

نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور رسمی

شروع شماره سریال روی فاکتور‌های رسمی بیشتر اوقات از شماره ۰۰۰۱ شروع می‌شوند و به ترتیب ادامه می‌یابند، ۰۰۰۲، ۰۰۰۳ و.... لزومی ندارد که حتما شماره‌ها هر ساله از اول شروع شود بایستی شماره‌های سال پیش را به همان ترتیب ادامه داد.
آفتاب‌‌نیوز :

درج شماره سریال بر روی فاکتور‌های فروش شرکت‌ها و فاکتور‌های مالیاتی یک از مهمترین اصل‌ها است. درج این شماره سریال به رو ش چاپ افست و با استفاده از چاپ با دستگاه ملخی انجام می‌شود. در این روش شماره سریال به صورت برجسته و به رنگ قرمز روی فاکتور‌ها چاپ می‌شود. برجسته بودن و رنگ قرمز آن به این دلیل اهمیت دارد که ماموران اداره دارایی به راحتی بتوانند آن‌ها را تشخیص دهند.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که بسیار هم مهم است و افراد مرتکب آن می‌شوند این است که معمولا از شماره زن‌های دستی و پرینتر استفاده می‌کنند. آن‌ها توجهی به این مقوله ندارند که اینگونه چاپ فاکتور مورد تایید اداره دارایی نمی‌باشد.

نکات مهم درطراحی و چاپ فاکتور رسمی

شماره سریال در چاپ فاکتور

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ فاکتور بر روی چاپ فاکتور | چاپ فاکتور سه برگی و انواع مختلف آن - کوثر پرینت کلیک کنید.

شروع شماره سریال روی فاکتور‌های رسمی بیشتر اوقات از شماره ۰۰۰۱ شروع می‌شوند و به ترتیب ادامه می‌یابند، ۰۰۰۲، ۰۰۰۳ و.... لزومی ندارد که حتما شماره‌ها هر ساله از اول شروع شود بایستی شماره‌های سال پیش را به همان ترتیب ادامه داد.

پرینت گرفتن از فاکتور‌های رسمی:

باید حتما به این قضیه مهم که هرگز نباید شماره سریال درج شده در چاپ فاکتور‌ها کپی شده باشد، توجه ویژه داشت. از این رو پیشنهادی که می‌شود این است که در ابتدا به تمامی صفحات فاکتور با استفاده از دستگاه ملخی شماره سریال زده شود. در مرحله بعد از آن‌ها پرینت گرفته شود. البته در کل چنین پیشنهاد می‌شود که مشخصات کامل فروشنده در ابتدا بر روی صفحات فاکتور تماما چاپ شود و بعد با دستگاه ملخی شماره بخورد. بعد از این مرحله بقیه موارد به صورت دستی وارد شود. به این ترتیب دیگر هیچ مشکلی در اداره دارایی برای چاپ فاکتور رسمی شما پیش نخواهد آمد.

نکات ضروری برای چاپ فاکتور‌های مالیاتی:

نوع کاغذ مصرفی در چاپ فاکتور رسمی: نوع کاغذ مصرفی باید با توجه به نیاز سازمان شما انتخاب شود. انتخاب شما از بین دو نوع کاغذ کاربن لس (بدون کاربن) و یا کاربن دار (NCR) خواهد بود. چاپ فاکتور بدون کاربن معمولا روی کاغذ‌های تحریر و الوان انجام می‌شود. لازم است به این نکته توجه شود که در صورتی که قصد دارید فاکتور خود را با دستگاه پرینتر خود چاپ کنید باید به نوع پرینتر خود و کاغذ مورد استفاده خود توجه ویژه داشته باشید. برای این که روی کاغذ کاربن دار پرینت کنید باید حتما از دستگاه پرینتر سوزنی استفاده کنید. اما اگر پرینتر شما لیزری یا جوهر افشان است باشد، بایستی حتما از کاغذ‌های بدون کاربن تحریر یا الوان با گرماژ ۸۰ گرمی استفاده کنید.

چاپ بنر تسلیت:

تاریخچه چاپ بنر تسلیت با تاریخچه چاپ فاکتور تفاوت زیادی دارد. بعد از دوران قرون وسطی در سال ۱۸۴۰ میلادی، کارگران در روز کارگر برای مراسم خود و اعلام مطالبات خود در کشور بریتانیا از چاپ بنر استفاده کردند. بعد‌ها در تمام دنیا از بنر استفاده می‌شده است. کاربرد معمول بنر بیان خواسته‌ها بوده است. در آن زمان آن بنر‌ها معمولا به رنگ قرمز چاپ می‌شده‌اند.

در انگلستان استفاده از بنر بیشتر از هر جای دیگری جنبه تبلیغاتی و تجاری داشته است. همچنین معمول بوده است که شهرداری‌ها در میدان اصلی شهر از برای تزئین و همچنین جذب توریست از بنر استفاده کنند. بعد‌ها از بنر برای مناسبت‌های مختلف و اطلاع رسانی و بیان شادباش یا همدردی نیز استفاده می‌کردند. چاپ بنر تسلیت از این دست از بنر‌ها به شمار می‌رود. برای طراحی و سفارش چاپ بنر تسلیت می‌توانید از طریق کوثرپرینت اقدام کنید.

صحافی در چاپ فاکتورها:

انتخاب رنگ بندی برای چاپ فاکتور با توجه به سفارش و همچنین عملکرد‌های سازمانی متفاوت است. در صورت کلی عموما صفحه اول را سفید انتخاب می‌کنیم، صفحات بعدی را رنگی. در میان کاغذ‌های کاربن دار معمولا نسخه اول سفید و نسخه آخر را زرد انتخاب می‌کنیم. در این بین نسخه‌های بین به رنگ آبی و صورتی و سبز انتخاب می‌شوند.

چاپ کارت ویزیت:

چاپ کارت ویزیت هم مانند چاپ فاکتور بیشتر جنبه بیزینسی دارد. مثل چاپ فاکتور برای خود معیار‌هایی دارد، اما نه به آن اندازه سخت. روی کارت ویزیت اطلاعات صاحب بیزینس ثبت می‌شود. این اطلاعات عبارتند از شماره تلفن ثابت و همراه، شماره تلفکس، آدرس، آدرس ایمیل، آدرس شبکات اجتماعی و.... برای مشاهده قیمت طراحی کارت ویزیت کلیک کنید.

رنگ کاغذ در چاپ فاکتور رسمی:

غالبا در چاپ فاکتور رسمی برگه اول را سفید انتخاب می‌کنند؛ و برگه دوم سوم را به یکی از رنگ‌های آبی، قرمز یا زرد انتخاب می‌کنند. البته باید تاکید کرد که معیار خاصی برای انتخاب رنگ چاپ فاکتور وجود ندارد و بیشتر بستگی به سلیقه فرد سفارش دهنده دارد.

ابعاد فاکتور رسمی مالیاتی:

در چاپ فاکتور‌های رسمی مالیاتی از ابعاد A۴ استفاده می‌شود. دلیل استفاده از این سایز بردای این است که عرض ستون‌ها بیشتر باشد و سایز نوشته‌ها بزرگ باشد. البته از ابعاد A۵ هم گا‌ها استفاده می‌شود، اما به اندازه برگه‌های A۴ کارایی بالایی ندارند؛ بنابراین برای جادار بودن فاکتور بهتر است که از کاغذ‌های به ابعاد A۴ استفاده شود. لازم به ذکر است که در چاپ فاکتور‌های معمولی از ابعاد B۵ و B۴ نیز استفاده می‌شود؛ اما این ابعاد در فاکتور‌های رسمی هرگز مرسوم نبوده اند.

نکات مهم درطراحی و چاپ فاکتور رسمی

چاپ فاکتور

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین