کد خبر: ۶۸۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

اردوغان: واکسن کرونا نباید فدای سود شرکت‌ها شود

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه جمعه شب در خصوص واکسن کرونا گفت که این واکسن نباید فدای جاه‌طلبی شرکت‌ها برای کسب سود شود.
اردوغان: واکسن کرونا نباید فدای سود شرکت‌ها شود
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد که این واکسن باید به عنوان دارایی مشترک تمام بشریت قرار گیرد.

سخنان اردوغان پس از آن مطرح می‌شود که برخی کشورها از تولید واکسن کرونا خبر می‌دهند و اعلام کرده‌اند که اثربخشی این واکسن‌ها تاکنون بالاتر از ۹۰ درصد بوده است.

در همین ارتباط، "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه از آغاز تولید انبوه واکسن اسپوتنیک خبر داد. میزان اثربخشی این واکسن ۹۲ درصد اعلام شده است.

مقامات بهداشتی روسیه این واکسن را روشی موثر برای جلوگیری از شیوع کویید - ۱۹ می دانند.
الکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز گامالیا به عنوان سازنده این واکسن، گفت که واکسیناسیون گسترده می تواند طی هفته های آینده آغاز شود.

پیش از آن نیز شرکت داروسازی فایزر آمریکا در جدیدترین گزارش خود روز دوشنبه با همکاری شرکت بیون تک، شریک آلمانی از دستیابی به واکسن کرونا خبر داده و اعلام کرده بود که این واکسن می تواند تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مفید باشد.

به گفته گینتسبورگ دمای لازم برای نگهداری واکسن پی فایزر بین ۷۵تا ۸۰ درجه زیر صفر است در حالی که دمای لازم نگهداری واکسن اسپوتنیک وی منفی ۱۸ درجه است.

از سوی دیگر، کارشناس بیماری‌های عفونی و ویروس‌شناس آمریکایی ابراز خوشبینی کرد که داده‌های اولیه نتایج مرحله سوم واکسن کرونای شرکت «مُدرنا» به اندازه کاندیدای واکسن کرونای شرکت‌های «فایزر» و «بیون تک» امیدوارکننده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین