کد خبر: ۶۸۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

تاسف پامپئو از سقوط بالگرد نظامی و کشته شدن ۵ سرباز آمریکایی در مصر

وزیر خارجه آمریکا امروز،‌ شنبه در صفحه توییتر خود نسبت به کشته شدن پنج سرباز آمریکایی، یک سرباز فرانسوی و همچنین یک سرباز جمهوری چک در مصر ابراز تاسف کرد.
تاسف پامپئو از سقوط بالگرد نظامی و کشته شدن ۵ سرباز آمریکایی در مصر
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت النشره، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نوشت: ما به دلیل کشته شدن پنج سرباز آمریکایی، یک سرباز فرانسوی و یک سرباز جمهوری چک در حادثه سقوط هلی‌کوپتر در مصر بسیار متاثریم.

وی اضافه کرد: ما برای خانواده‌ها و هم‌قطاران آنها در صفوف نیروهای چند ملیتی و ناظران دعا و برای سرباز آمریکایی زخمی شده آرزوی بهبودی می‌کنیم.

نیروهای چند ملیتی و ناظران اعلام کردند، بالگرد مذکور گروهی از نیروها را در روز پنج‌شنبه در نزدیکی تفرجگاه شرم الشیخ در سینا منتقل می‌کرد. در این حادثه هفت نیروی حافظ صلح کشته شدند. هدایت این نیروها را آمریکا برعهده دارد.

این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند، کشته‌ها شامل پنج آمریکایی، یک فرانسوی، یک سرباز جمهوری چک بوده و همگی نظامی هستند. یک آمریکایی نجات یافت و تحت درمان قرار گرفت.

این نیروها براساس معاهده صلح که بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ منعقد شد برای نظارت بر خلع سلاح در سینا تاسیس شدند. تعداد آن‌ها در سال‌های گذشته بعد از این‌که دو طرف همکاری امنیتی خود را در مقابله با افراط‌گراها در سینا افزایش دادند، کاهش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین