کد خبر: ۶۸۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

فرش قرمز رسانه های جهان برای جو بایدن

اگرچه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندی پیش با اعلام پیروزی «جو بایدن» و شکست «دونالد ترامپ» به پایان رسید، اما هنوز هم موضوع اصلی بسیاری از رسانه های جهان است. حالا دیگر فقط موضوع پیروزی بایدن در این انتخابات نیست نیست، رسانه ها منتظر تحقق وعده های بایدن به ویژه در موضوع تعاملات جهانی هستند.
فرش قرمز رسانه های جهان برای جو بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پذیرش شکست از سوی دونالد ترامپ و برنامه های آینده جو بایدن از زمان ورود به کاخ سفید است.

روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز یکشنبه (۲۵ آبان ماه) به شرح زیر است:

روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشته است: ترامپ به پذیرش شکست در انتخابات نزدیک شده است. اما از اعلام رسمی آن، خودداری می‌کند. از پایان هفته انتخابات، به نظر می‌آید ترامپ در آستانه پذیرش پیروزی بایدن، در انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا باشد. بیش از همیشه، به پذیرش شکستش نردیک شده است، با این همه می‌گوید: زمان، حقیقت را خواهد گفت. او هنوز، در برابر اعلام تعطیلی در کشور مقاومت می‌کند؛ آن چه که بایدن برای مقابله با کرونا در آمریکا سودای آن را در سر دارد. دفتر امنیت آمریکا می‌گوید، امن ترین انتخابات تاریخ آمریکا بدون نشانه‌ای از تقلب سرگرفت.

همچنین «فایننشال تایمز»، روزنامه انگلیسی نوشته است: اکنون نوبت متحدان آمریکا است که در کشیدن بار بر دوش، به مدد «جو بایدن» بیایند. دولت بایدن می‌تواند به کمک دوستان خارجی خود کاری پیش ببرد. در بیشتر جاهای جهان و بیش از همه نزد متحدان آمریکا، پیروزی جو بایدن به منزله تسکینی بزرگ بود. در دولت او دیگر تهدیدی برای خروج از «نانو» شنیده نخواهد شد و نه نشانه‌ای از گردنکشی دیده خواهد شد. آمریکا دیگر در تجارت به اروپا به چشم یک دشمن نگاه نخواهد کرد و در استقرار نیروهایش در کره جنوبی به عنوان نیروی حافظ منافع هیاهو به پا نخواهد کرد. جوبایدن، دست برای گشودن بحران‌های جهانی، به سوی جهان دراز خواهد کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اکنون دارد با همه‌گیری ویروس کووید_۱۹ با مسائل و مشکلات خروج از اتحادیه اروپا، با همه کشورهای عضو وبرتر از همه، با خودش می‌جنگد.

نخست وزیر انگلیس، چالش‌های بسیاری را بیش از همیشه در سر راه دارد. به گفته تحلیل‌گر سیاسی انگلیس، بیشتر این مسائل را خود به پا کرده است. برنامه‌های شکست خورده اقتصادی از جمله این مقوله‌ها است. همچنین است تدابیر او برای خروج از اتحادیه اروپا، جدای از آنها، برنامه‌های او برای رهبری حزب بود، که مخالفان بسیار در درون حزب داشته است. آیا باید در انتظار بود، تا مثل روزنامه «سان» که برای ترزامی نخست وزیر پیشین تیتر زد برای جانسون هم زده شود، وقتتان تمام شد!استعفا؟

روزنامه «بیلد» از آلمان نوشته است: جهان از جو بایدن چه می‌خواهد؟ رئیس جمهوری منتخب، با سیلی از تقاضاها، رو در رو خواهد شد. در کاریکاتوری از جک ریچاردسون، بایدن نگاهی به میز کار می‌اندازد. پست آمریکا جدا از یک گونی پست هوایی، انبوهی از درخواست‌ها را آورده است.

آمریکا در هفته گذشته صبح روزی که حوزه‌های رای گیری بسته شدند، از پیمان تغییرات آب و هوا در پاریس، خارج شد. اما جو بایدن وعده‌کرده است به محض ورود به کاخ سفید به این پیمان خواهد پیوست. آندره آس نیک، نماینده مجلس آلمان می‌گوید شکست دانالد ترامپ، واکنش‌های تند در سراسر جهان به همراه داشت. برترین آنها البته تسکین و آرامش بود.

*در حاشیه خبرها:

نیویورک تایمز: میکروب‌هایی هستند که ممکن است در آینده به مریخی‌ها و ساکنان ماه کمک کنند تا معادن فلزات را بیابند. در یک آزمایش در ایستگاه بین‌المللی فضایی دیده شد که باکتری‌ها در استخراج مواد از صخره‌ها در سیارات دیگر موثر خواهند بود. میکروب ها دوستان ساکنان آینده سیاره مریخ، سرزمین ماه یا هر جای دیگر در منظومه خورشیدی که انسان در جست‌وجوی یافتن خانه آینده خود است، خواهند بود. ساکنان فضا، همانند انسان‌های روی زمین، نیازمند عناصر نادر زمینی از جمله عناصر شیمیایی خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین