کد خبر: ۶۸۰۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

سایت‌های قمار و شرط‌بندی جیبتان را خالی نکنند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان در خصوص وعده‌ها و تبلیغات وسوسه‌انگیز سایت‌های قمار و شرط‌بندی اینترنتی هشدار داد.
سایت‌های قمار و شرط‌بندی جیبتان را خالی نکنند
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به کلاهبرداری از طریق سایت‌های قمار و شرط‌بندی برخط، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از هموطنان که عموماً از طیف سنی نوجوانان و جوانان هستند در سایت‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین عضو شده و شاید در مراحل اولیه با هدف سرگرمی وارد موضوع بشوند.

وی ادامه داد: ولی به‌مرور تقریباً این موضوع برای آنها به صورت یک اعتیاد اینترنتی شده که تبعات منفی بسیاری را به‌ دنبال خواهد داشت، که یکی از این پیامدها، احتمال فیشینگ اطلاعات حساب بانکی و در ادامه، سرقت موجودی حساب آنها هست.

این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی هشدار داد: گردانندگان این سایت‌ها اجازه فعالیت با مبالغ پایین را به اعضاء می‌دهند و پس از جلب توجه و تطمیع طعمه‌های خود، فرد با مبالغ بالاتری خود را درگیر فعالیت در این سایت‌ها می کند و با از دست دادن سرمایه خود اقدام به ادامه روند جهت جبران باخت‌ها می‌نماید غافل از اینکه فعالیت بیشتر در سایت‌های قمار و شرط‌بندی منجر به فرو رفتن بیشتر در مرداب این سایت‌ها می‌شود.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در برخی از سایت‌ها، بازی‌ها دارای تقلب‌هایی به نفع گردانندگان بوده و در برخی دیگر نیز با توجه به مجرمانه بودن فعالیت در سایت‌های قمار در صورت برنده شدن، تضمینی برای پرداخت مبالغ اعلامی به اعضاء وجود ندارد و بسیاری از شکات این پرونده‌ها در خصوص مسدود سازی اکانت‌های خود پس از برنده شدن مبالغ کلان توسط مدیران سایت‌ها اقدام به طرح شکایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: در راستای از بین بردن بسترهای این اقدامات مجرمانه و مسدودسازی فوری سایت‌های قمار، شرط‌بندی و فیشینگ و با هدف تسهیل در دریافت گزارشات مردمی، معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، امکان دریافت گزارشات سایت‌های با محتواهای مجرمانه اشاره شده را در بستر پیام‌رسان‌های داخلی از جمله سروش، بله، ایتا، گپ و روبیکا را فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: نام کاربری netreport@ را جهت ارتباط تعاملی با گزارش‌دهندگان معرفی که افراد می‌توانند در پیام‌رسان‌های ذکر شده، نسبت به ارسال محتوای مربوط به فیشینگ، قمار و شرط‌بندی اقدام تا پس از بررسی کارشناس به صورت فوری مسدود شوند.

سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین