کد خبر: ۶۸۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

پامپئو از اقدامات بیشتر علیه ایران طی هفته جاری خبر داد

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای از اقدامات بیشتر واشنگتن علیه ایران طی هفته جاری خبر داد.
پامپئو از اقدامات بیشتر علیه ایران طی هفته جاری خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» که احتمالا روزهای آخر خود را به عنوان وزیر خارجه آمریکا سپری می‌کند از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران طی هفته جاری خبر داد.

وی در بیانیه‌ای که در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، اعلام کرد: «آمریکا همچنان به پیشبرد پاسخ‌دهی ایران ادامه خواهد داد و اقدامات بیشتری را علیه عناصر سرکوب طی هفته جاری اعلام خواهد کرد.»

پس از آنکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به گونه‌ای رقم خورد که احتمالا ترامپ 4 سال دیگر در کاخ سفید نخواهد بود، منابع خبری اعلام کردند که دولت وی قصد دارد تا پیش از پایان دوره‌اش هر هفته تحریم‌ها و اقداماتی را علیه ایران اعمال کند.

در همین راستا، هفته پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چند شخص و نهاد مرتبط با ایران وضع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و پس از آن بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته است. هر دوی این تلاش‌ها با مخالفت اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین