کد خبر: ۶۸۰۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

جزییات پیش‌بینی بارش در مناطق مختلف کشور در روزهای آینده

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
جزییات پیش‌بینی بارش در مناطق مختلف کشور در روزهای آینده
آفتاب‌‌نیوز :

امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: امروز در نیمه غربی کشور در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و گیلان رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد و همچنین برای جنوب خوزستان، شمال بوشهر و غرب فارس هم بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها فردا در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز تشدید می‌شود، ادامه داد: فردا در نیمه شمالی کشور در استان‌های کردستان، زنجان، همدان، مرکزی و جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: چهارشنبه برای نوار شمالی، سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و همچنین در جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان آسمان ابری است و بارش خفیف باران را به همراه دارد.
نقشینه افزود: پنجشنبه باز هم در نوار شمالی کشور، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل‌و گیلان رگبار باران داریم و همچنین برای شرق مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر روی ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش‌ها به صورت برف است، اظهار کرد: روز جمعه سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و این مناطق را تحت تاثیر قرارمی‌دهد و در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی مجددا بارش‌ها آغاز می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز تا چهارشنبه دریای خزر مواج است و چهارشنبه خلیج فارس هم متلاطم می‌شود، توضیح داد: شرق و شمال شرق کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افت دما روبه رو است و دمای هوا در صبحگاه به حدود ۴ تا ۵ درجه زیر صفر می‌رسد.

نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران امروز غبار محلی دارد و برای آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش پراکنده باران کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه پایتخت صبح شنبه بارانی است، افزود: امروز بشینه دمای تهران در مهرآباد ۱۴ و در شمیرانات به ۱۱ درجه می‌رسد و کمینه دما برای شمیرانات ۴ و برای مهرآباد ۷ پیش‌بینی می‌شود و همچنین چهارشنبه، پنجشنبه و صبح شنبه بر روی ارتفاعات تهران بارش برف رخ می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین