کد خبر: ۶۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

ترامپ نتایج انتخابات را پذیرفت اما...

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، دونالد ترامپ روز یکشنبه به‌طور خلاصه در یک پیام توئیتری شکست خود را در انتخابات ایالات‌متحده تایید و سپس دلایل پیروزی بایدن را بازگو کرد و گفت که "هیچ‌چیز را نمی‌پذیرد " و اعلام کرد این مبارزه را تا بررسی در دادگاه ادامه می‌دهد اما کارشناسان قانون انتخابات می‌گویند، بعید است وی موفق شود.
ترامپ نتایج انتخابات را پذیرفت اما...
آفتاب‌‌نیوز :

 رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن بر همه‌گیری ویروس کرونا تمرکز کرده و به دلیل شدت این بحران جلساتی را با تولیدکنندگان واکسن تنظیم کرده است. تعداد مبتلایان به کروناویروس ایالات‌متحده روز یکشنبه از ۱۱ میلیون نفر عبور کرد و این تعداد یک‌میلیون مورد بیشتر از یک هفته قبل است و سریع‌ترین افزایش از زمان شیوع بیماری همه‌گیر را تاکنون ثبت کرده است.

به گزارش رویترز، بایدن در انتخابات سوم نوامبر با همان اختلاف ۳۰۶ ترامپ را شکست داد و شکست ترامپ مانند پیروزی وی در سال ۲۰۱۶ مانند "زلزله" در امریکا اعلام‌شده است. جو بایدن همچنین رأی ملی را به دست آورده و با حداقل ۵.۵ میلیون رأی، یا ۳.۶ درصد آراء و تعداد آرای دیگری که همچنان شمارش می‌شوند، پیروز انتخابات ایالات متحده شده است.

ترامپ که به دنبال دادخواست طولانی‌مدت برای اعتراض به نتایج انتخابات در چندین ایالت است، اظهارنظرهای ضدونقیضی را در توییتر بیان می‌کند. در ابتدا به نظر می‌رسید برای اولین بار به‌صورت علنی اعتراف کرد که بایدن برنده شد و سپس مسیر خود را تغییر داد. ترامپ همچنین ادعاهای بی‌اساس تقلب گسترده رأی‌دهندگان را تکرار کرد.

ترامپ، با اشاره به نام بایدن با افزودن فهرستی از شکایات مربوط به شمارش آراء نوشت: "وی به دلیل تقلب در انتخابات پیروز شد. " حدود ۹۰ دقیقه بعد نوشت: "او فقط در چشم رسانه‌های خبری متقلب پیروز شد. من هیچ‌چیز را قبول نمی‌کنم! "

ترامپ پس از بازی گلف در باشگاه خود توئیت کرد که به‌زودی "موارد بزرگی را ارائه می‌کند که بیانگر خلاف در قانون اساسی انتخابات سال ۲۰۲۰ است " کمپین‌ انتخاباتی ترامپ دعوی برای لغو نتایج انتخابات در چندین ایالت، بدون موفقیت به راه انداخته است.

کارشناسان حقوقی می‌گویند: دادرسی ترامپ شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات دارد و مقامات انتخاباتی هر دو حزب گفته‌اند که هیچ مدرکی مبنی بر اختلالات عمده در انتخابات وجود ندارد.

بیش از یک هفته پس‌ازآنکه بایدن از سوی سازمان‌های خبری مهم بر اساس شمارش آراء ایالتی پیروز انتخابات اعلام شد، اداره خدمات عمومی هنوز وی را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب به رسمیت نشناخته است و این امر مانع دسترسی گروه وی به فضای اداری و بودجه دولت می‌شود.

ترامپ بدون ذکر صریح انتقال، از مدیر انتصابی خدمات عمومی امریکا (GSA)، امیلی مورفی تقدیر کرد و در توییتر نوشت: " کار امیلی عالی است! "

ران کلاین، یکی از اعضاء با نفوذ حزب دموکرات ایالات متحده گفت: آژانس مورفی باید بایدن را به رسمیت بشناسد و تشکیل جلسات قبل از تصدی و تسهیل هماهنگی با گروه ویژه ویروس کرونا بسیار بحرانی است.

برخی از جمهوری خواهان کنگره و اعضاء سابق دولت ترامپ همچنین از کاخ سفید خواسته‌اند تا گروه انتقالی بایدن به اطلاعات بیشتر برای آماده‌سازی دولت دسترسی پیدا کند.

چالش واکسن و بحران سلامت‌ نگرانی بایدن است که از ۲۰ ژانویه روی کار می‌آید. کلاین گفت: مشاوران علمی بایدن از این هفته با شرکت فایزر و سایر داروسازی‌ها دیدار می‌کنند تا برای "پروژه عظیم لجستیکی " آماده شوند، واکسیناسیون گسترده علیه ویروسی که باعث کشته شدن بیش از ۲۴۵ هزار آمریکایی و از بین رفتن کار میلیون‌ها نفر شده است.

فایزر هفته گذشته گفت: کاندیدای واکسن آن در آزمایش‌های اولیه بیش از ۹۰ درصد موثر بود و امیدوار است که واکسیناسیون گسترده در ماه‌های آینده بتواند به کنترل همه‌گیری کمک کند.

شرکت‌های دیگر نیز در مراحل پیشرفته تولید واکسن‌های امیدوارکننده هستند.

کلاین گفت: "داشتن واکسن، عالی است، اما واکسن‌ها زندگی را نجات نمی‌دهند. واکسن باعث نجات جان افراد می‌شود و این بدان معنی است که شما باید واکسن را در آغوش مردم در سراسر این کشور بگذارید. "

آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات‌متحده و یکی از اعضاء گروه ویژه کاخ سفید بر اهمیت انتقال آرام در تلاش‌های کنترل همه‌گیری تاکید کرد.

فاوچی در مورد هماهنگی بین گروه ویژه موجود و گروه بایدن گفت: "بهتر است اگر بتوانیم کار خود را با آنان آغاز کنیم. "

کمپین انتخاباتی بایدن اعلام کرد که طبق تقاضای جمع‌آوری کمک مالی که روز یکشنبه ارسال شد، ۱۰.۵ میلیون دلار از هدف ۳۰ میلیون دلاری خود برای "صندوق مبارزه بایدن " باهدف تلاش‌های دفاع از انتخابات جمع‌آوری‌شده است.

در جورجیا، مکانی که بایدن برنده اعلام‌شده و بیش از ۱۴ هزار رأی دارد، بازشماری مجدد در دست انجام است. پاتریک مور، مشاور حقوقی مبارزات انتخاباتی بایدن گفت که شمارش مجدد آراء تاکنون "تقریبا نامحسوس " و به نفع بایدن، تغییر کرده و هیچ شواهدی از اختلال گسترده وجود نداشته است.

کنترل سنای آمریکا با انتخابات دور دوم ماه ژانویه در جورجیا تعیین می‌شود که برای سرنوشت دستور کار بلند پروازانه بایدن مهم خواهد بود. کلاین گفت: بایدن قبل از دور دوم در جورجیا کمپین انتخاباتی برگزار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین