کد خبر: ۶۸۰۹۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
خطاب به فرمانداران و روسای شبکه بهداشت سراسر کشور

وزیر کشور: درخصوص کرونا آمارسازی و مخفی کاری نکتید/ ممنوعیت تجمعات و ترددها اجرا شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه وقتی منطقه‌ای قرمز می‌شود، تجمعات و ترددها نباید باشد، گفت: برخی فرمانداران مراعات برخی رودربایستی‌ها را می‌کنند؛ در جلسه استانداران هم گفتم هر جا رودربایستی دارید به من ارجاع بدهید و بر گردن من وزیر کشور بیندازید.
وزیر کشور: درخصوص کرونا آمارسازی و مخفی کاری نکتید/ ممنوعیت تجمعات و ترددها اجرا شود
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران و روسای شبکه بهداشت سراسر کشور با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح محدودیت برخورداریم، گفت: پلمب، ظرفیت مدیریت بحران، دادستان‌ها و شورای تامین را داریم اما اشکال در عمل یا ضعف در فهم دقیق این قوانین و مقررات است.

وزیر کشور با تاکید بر استفاده از این ظرفیت‌ها، ادامه داد: دادستان در جلسه حضور دارد و از او بخواهید در جایگاه مدعی العموم وارد شود که می‌شوند. از قوه قضاییه که با دقت و جدیت پای کار آمدند تشکر می‌کنم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه فرمانداران هر روز دست کم یک ساعت باید جلسه بگذارند، خطاب به آنان اظهار کرد: چه اول صبح باشد چه آخر وقت، جلسه بگذارید و اعضا را جمع کنید و برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید. همه با وصل شدن به نرم افزار و سیستمی که راه اندازی می‌شود، مصوبات و اقدامات را برای بابک دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور بفرستید. چک لیست داشته باشید. قرار شد حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی اجتماعی وزارت کشور دستورالعمل اجرایی هر دستگاه را برای فرمانداران ارسال کند؛ شما باید براساس این دستورالعمل‌ها چک لیست داشته باشید و مطالب را بنویسید که آیا این کار انجام شد یا نه.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مساله تجمع و تردد، گفت: وقتی منطقه‌ای قرمز می‌شود، تجمعات و ترددها نباید باشد. برخی فرمانداران مراعات برخی رودربایستی‌ها را دارند و در جلسه استانداران هم گفتم هر جا رودربایستی دارید به من ارجاع دهید و بر گردن من وزیر کشور بیندازید. ما حتما پیگیری خواهیم کرد. تجمع و تردد وقتی قرمز می‌شود باید کنترل کامل شود. هیچ استثنا نداریم.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه به هیچ وجه آمارسازی و مخفی کاری نباید داشته باشیم، گفت: اینجا بحث جان مردم در میان است. سعید نمکی وزیر بهداشت بر مبنای آمارهای شما تصمیم می‌گیرد. آمار فوتی‌ها را کم ندهیم و «اگر فوتی‌ها و مبتلایان زیاد شدو به مواردی نیاز دارید، بگویید.»

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح جدید محدودیت‌ها، اظهارکرد: معاون اجتماعی را مسوول این کار کردم و این هفته باید با محوریت تعیین شده در قرارگاه درباره مشارکت‌های مردمی گزارش دهند. همه باید در قرارگاه فعال باشیم. در حوزه پیشگیری، درمان و نظارت باید در سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد)، احزاب هیات‌ها و تشکل‌ها، مشارکت مردم را داشته باشیم چون کار مال خودشان است.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌ها را باید جدی بگیریم. اگر تشکیل میز خدمت در برخی جاها دستاورد خوبی دارد، آن را تسری دهیم. اصناف و گروه‌های آسیب پذیر باید مورد حمایت قرار بگیرند اگر طرح اجرا نشود این صدمه استمرار خواهد یافت. سمن‌ها، خیرین و تشکل‌های مردمی باید در اجرای این طرح به ما کمک کنند.

مناطق حاشیه‌ای و روستاها در اولویت باشند

رحمانی فضلی درباره تامین منابع مالی، گفت: آقای نمکی موضوع جرایم را گفتند که هرچه جریمه است بحث همین کمک‌ها می‌شود. اگر لازم بود از هر محلی که جابجایی ممکن است ما این کار را انجام می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مناطق حاشیه‌ای و روستاها در اولویت باشند، گفت: البته اولویت ما جایی است که بیشترین ابتلا و بستری را دارد. اما در حاشیه‌ها امکانات کم است. از روستاها که در آن امکان آزمایش کمتر است، غفلت نکنیم. بحث روستاها بر عهده بخشداران است. بخشداران در خدمات‌رسانی، معاینات، درمان و رعایت پروتکل‌ها باید به روستاها توجه داشته باشند.

مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است

رحمانی فضلی، مصوبات ستاد را در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی خواند و گفت: این مصوبات شاید یک پله هم از قانون بالاتر باشد. چون خود رهبر انقلاب فرمودند که مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

وزیر کشور ادامه داد: در همه بخش‌های مختلف ضمانت‌ها، جرایم و تذکرات باید تهیه شود. می‌گویند دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی‌کنند این درست است! اتفاقا روز گذشته سه افتتاحیه و یک جلسه در تلویزیون دیدیم که در هر هیچ‌ یک از سه مورد پروتکل رعایت نشده است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: فرماندار و رییس شبکه بهداشت گاهی شانه به شانه نشسته بودند و مردم وقتی این صحنه‌ها را می‌بینند می‌گویند جدی نیست. در صف‌ها روغن نباتی توزیع می‌کنند این درست نیست.

وی، خطاب به فرمانداران ادامه داد: شما در شهرستان اختیار هر امری که این پروتکل خوب اجرا شود را دارید؛ گشت‌ها را زیاد کنید. گزارش دادند ۹۰ درصد بانک‌ها پروتکل را رعایت کردند باید ۱۰۰ درصد رعایت کنند همان یک درصد و ۵ درصد تاثیرگذاری منفی دارد.

بانک‌ها محل شیوع ویروس کرونا است/ بانک‌ها را پلمب می‌کنیم

رحمانی فضلی، بانک‌ها را محل شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: مدیرعامل بانک‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها را موظف کنید و اگر چنین نکردند همانند مغازه ها این بانک‌ها را هم پلمب کنیم. بنابراین به بانک‌ها باید دستورالعمل بدهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نسبت به اتباع غیرمجاز هم نیروهای انتظامی باید تلاش کنند اتباع غیرقانونی‌ را عودت دهند، گفت: به آنانی که قانونی در کشور ما هستند باید خدمات دهیم و از آنان بخواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم را تقویت کنید و کار را به خود مردم بسپارید و همه اینها به عنوان عملکرد خالصانه فرمانداران، روسای شبکه‌های بهداشت، همه دستگاه‌ها بسیج، صدا و سیما، هلال احمر و ناجا جزو نامه اعمال حسنه برای عاقبت به خیری خود و خانواده شان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
1
نفرمائید استاد ما پیش شما درس پس میدیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
6
شغل جدید مبارک
این حرفها را ۹ ماهه مردم دارند داد میزنند وشما آمار درست نمیدهید !؟
شما با کی هستید،،!..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
5
شماهمان که همه فجایع آبان ۹۸رابه گردن گرفتی بس است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین